Nära marksyning deluxe!

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Fy faaaaaan :confused: detta slår fan allt man sätt, vilken djävla resa.

Snacka om haksläpp. Jag måste titta en gång till.:)
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Hoppet är filmat flera gånger. Dom har klippt in slomosekvensen när han nästan träffar kamerakillen från ett annat hopp. Det i sig talar dock för att han inte är riktigt klok! :) Syns i denna filmen att när han passerar kamerakillen och ballongerna är det inte samma sekvens som slomo som kommer direkt efter.
Därmed inte sagt att det inte var bland det ballaste man sett, pulsen gick upp en del, och extra plus för en grymt låt till filmen!

[YOUTUBE-ID]cspAZB5aPIk[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Undrar hur man övar på sådant:vaDå det inte finns minsta utrymme för ett misstag...Nära marken var det, jag har trott tidigare att det är större marginaler utrymmesmässigt, men hua säger jag:brinnerup
 

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Ja alltså, nån finurlig rackare får gärna förklara detta för mig. Har han beräknat sitt glidtal så in i bomben exakt så han vet att han kommer klara det eller finns det möjlighet till små justeringar när han är i luften? Helt gudomligt stört är det hur som helst!

/perris
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ja alltså, nån finurlig rackare får gärna förklara detta för mig. Har han beräknat sitt glidtal så in i bomben exakt så han vet att han kommer klara det eller finns det möjlighet till små justeringar när han är i luften? Helt gudomligt stört är det hur som helst!

/perris

Kollat igenom lite intervjuer med honom men det nämns inget om just justeringar. Däremot kommer det fram att vid vanlig "base jump" = ingen flygekorreutrustning så kan en som är duktig flyga framåt en foot per foot denne faller. Som ekorre får de ut tre feet framåt per foot de faller, detta nämns vid flera tillfällen.

Målet han har nu är att landa som ekorre utan fallskärm fast någon form av landningsutrustning kommer nog behövas (hjul kanske?) men den benämns som topphemlig eftersom det finns konkurrens i grenen. Det nämns att 2 miljoner dollar kommer behövas i sponsring för att bygga den bana där landningen ska ske om jag förstod det hela rätt.

Den här videon innehåller även det TS länkar men även lite annat koolt:

http://www.youtube.com/watch?v=7bJmVJZbmIk
 
Last edited:

tjörn

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2009
Ort
Tjörn
Hoj
honda cbr900rr-97
Såg ett klipp och tydligen kommer han upp i över 100miles!!!!!! som en annan skrev varför har han hjälm. hahahahah

Ja alltså, nån finurlig rackare får gärna förklara detta för mig. Har han beräknat sitt glidtal så in i bomben exakt så han vet att han kommer klara det eller finns det möjlighet till små justeringar när han är i luften? Helt gudomligt stört är det hur som helst!

/perris

Såg en intervjuv med honom och tydligen så gled han 5fot och föll 1fot ungefär förklarade dom. Men vist kan han styra ganska ok om man ser på andra filmer skit fräckt, blev hlet till mig så as coolt
 
Last edited:

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Folk kan snacka hur mycket om turbobusor och gixxrar i all ära, men det finns fan inget som slår det här...

Wingsuit e balla grejer...

Folk kan snacka hur mycket om turbobusor och gixxrar i all ära, men det finns fan inget som slår det här...

Wingsuit e balla grejer...
 
Last edited:

SpecopsNinja

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Nordpolen
Hoj
Honda cb1000ra 2009
Det är väldigt lätt att slå knäna eller armen i huvudet när man är i luften, blir man medvetslös är det inte så kul i luften. :D
Sen är det bra vid landning.

Sjukt svårt att slå sig själv i huvudet med någon kroppsdel när man har wingsuit på sig. Men vid extrem tourettes är kanske allt möjligt med några hallonshots under västen.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top