Nära döden igår

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Nära döden igår, faktiskt inte på hoj!
Skulle hämta upp sångaren i bandet för att dra till ett gig i halmstad. Sångaren glider upp för att hämta en sak han glömt och jag ska packa ihop hans väska som han precis letat igenom. Jag har ställt bilen 2 meter från en parkering där det står fullt med bilar, jag står precis mellan min bil och parkeringen. Jag hör ett jävla liv och vänder mig om och då ser jag en gammal Saab 99 komma i fullfart mot mig (säkert 70-80) med en polisbil hackihäl. Det tar 1 sekund för mig för att fatta vad som händer innan jag får slänga mig åt sidan för att inte bli överkörd då han kör mellan min bil och parkeringen. Jag lovar han hade inte tvekat en sekund att bränna mig, saaben fortsätter sedan in på en cykelväg i mycket högfart. Jag blir helt jävla chockad och fattar ingenting, blir sedan förbannad för att polisen inte använde sirenerna i ett sådant tätt område i centrala malmö. När vi sedan lämnar malmö efter några minuters frisk luft är det polisbilar överallt som letar efter den här saaben. Detta var strax efter 11 i går morse.

Puh
 

sportbike

Guest
Vilken jävla tur att du inte hade en mp3-spelare på fullti öronen.
 

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Med GixxerLady
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
Ja det hade ju vart typiskt när man gör nåt så jättejävlafarligt som att köra motorcykel och så blir man mulad när man står vid bilen på/vid en parkering!:huvet

Sen hade det förmodligen stått "MC-ägare påkörd av bil" på löpsedlarna också!
 

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Ja just det, det var ju polisens fel!

Om du inte förstår, så menar jag att om polisen haft sirenerna på så hade jag hört de komma mycket tidigare och då sluppit nästan bli överkörd.
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Jag var kanske inte nära döden, men väl nära att krascha ordentligt i morse när jag var påväg hem från jobbet...

Det regnade och jag låg i laglig hastighet på 50-väg. Framför mig så ser jag en långtradare börja köra ut utan att han först tittar om det kommer någon! Hinner bara tänka "Det här går inge bra", för det var inte långt emellan tradarn och mig när han börjar köra ut.

Jag hinner precis få stopp på den blöta asfalten och jag måste i princip stanna för att inte köra in i honom. Blir givetvis asförbannad inne i hjälmen och kör givetvis om honom direkt, drar ner visiret, skakar på huvudet och drar upp fingret.

Men vad gör den jäveln då?! Han visar mig fingret, tutar och börjar blinka med lysena! Hur fan tänker karln!? HAN har ju precis gjort världens misstag?! Jag var fan nära på att stanna gubbjäveln och dra ut honom ur bilen, men det såg fan ut som om han tänkte köra över mig också, så jag åkte hem och fortsatte att vara förbannad...

Det är skrämmande när man träffar på såna här i trafiken, speciellt om det är yrkeschaufförer. Jag tror att det är såna här människor som "dödar" folk ute i trafiken. FYFAN säger jag bara :mad:
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Säker på att han såg dig bromsa?
Han kanske aldrig såg dig förräns du körde om och började visa finger?
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Tror faktiskt inte att han kollade om det kom någon överhuvudtaget... Men om någon kör om och visar fingret precis efter att man har svängt ut på en väg så kanske man kan misstänka att man har gjort något dumt...? I varje fall om man är normalt funtad. :pangihuve
 
Last edited:

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Jaha, ingen som skäller på polisen den här gången o menar de är dumma i huvudet som jagar någon genom staden? För hade det varit en mc så får man ju inte det... :rolleyes:
 

Cerberus

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Tyresö
Hoj
Gsxr
Jag blev uppträngd i betongväggen av en schaktbil i södra länken för ett par år sedan (i personbil).
Han gjorde det med flit och la sig först långt till höger och väntade, varpå han slog på v-blink samtidigt som han bytte fil på en sekund precis när jag nästan kört om han.
Hans ursäkt: Jag har blivit omkörd här 10 gånger bara idag och jag e så jävla trött på det.
Mitt svar var att jag ringde polisen, så fick de ta vittnesuppgifter och givetvis vann jag hos försäkringsbolaget.
Men det var först efter jag gått runt och sneglat på hans Stockholms Åkeribil och lugnt förklarat att de e bäst för han att jag inte ska lasta han någon gång i framtiden.
Han såg lite besvärad ut när han förstod att jag var Grävmaskinist!
 

sportbike

Guest
Jag var kanske inte nära döden, men väl nära att krascha ordentligt i morse när jag var påväg hem från jobbet...

Det regnade och jag låg i laglig hastighet på 50-väg. Framför mig så ser jag en långtradare börja köra ut utan att han först tittar om det kommer någon! Hinner bara tänka "Det här går inge bra", för det var inte långt emellan tradarn och mig när han börjar köra ut.

Jag hinner precis få stopp på den blöta asfalten och jag måste i princip stanna för att inte köra in i honom. Blir givetvis asförbannad inne i hjälmen och kör givetvis om honom direkt, drar ner visiret, skakar på huvudet och drar upp fingret.

Men vad gör den jäveln då?! Han visar mig fingret, tutar och börjar blinka med lysena! Hur fan tänker karln!? HAN har ju precis gjort världens misstag?! Jag var fan nära på att stanna gubbjäveln och dra ut honom ur bilen, men det såg fan ut som om han tänkte köra över mig också, så jag åkte hem och fortsatte att vara förbannad...

Det är skrämmande när man träffar på såna här i trafiken, speciellt om det är yrkeschaufförer. Jag tror att det är såna här människor som "dödar" folk ute i trafiken. FYFAN säger jag bara :mad:

Det hjälper inte att banka på ett pucko.
Ett värre straff är att ta med sig hans vänstra backspegel hem :D
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Jag blev uppträngd i betongväggen av en schaktbil i södra länken för ett par år sedan (i personbil).
Han gjorde det med flit och la sig först långt till höger och väntade, varpå han slog på v-blink samtidigt som han bytte fil på en sekund precis när jag nästan kört om han.
Hans ursäkt: Jag har blivit omkörd här 10 gånger bara idag och jag e så jävla trött på det.
Mitt svar var att jag ringde polisen, så fick de ta vittnesuppgifter och givetvis vann jag hos försäkringsbolaget.
Men det var först efter jag gått runt och sneglat på hans Stockholms Åkeribil och lugnt förklarat att de e bäst för han att jag inte ska lasta han någon gång i framtiden.
Han såg lite besvärad ut när han förstod att jag var Grävmaskinist!
För då hade du tömt skopan över hytten o sagt: "Jag är så jävla trött på att ni chaffisar inte kan stanna där jag vill..." :D
 

Cerberus

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Tyresö
Hoj
Gsxr
För då hade du tömt skopan över hytten o sagt: "Jag är så jävla trött på att ni chaffisar inte kan stanna där jag vill..." :D

Det lutade mer åt råka trycka hela hytten av lastbilen när han backa till eller så, men annars var det rätt!
Han hade ju trots allt kilat in min bil mellan hans jävla lastbil och tunnelväggen, jag var allt annat än glad!
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****

Sen hade det förmodligen stått "MC-ägare påkörd av bil" på löpsedlarna också!

:D :D Sant,,,

Men jag såg på nyheterna igår att det uppmärksammats att det är mycket mopedolyckor,, deras statestik har blandats med vår innan.. Bra till viss del men tråkigt att det är så många olyckor...
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top