Nära ögat-tråden

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Nu har jag bara kört lite drygt 200 mil sen jag skaffade hojen men det känns ännu värre idag än när jag tog kortet för 4 år sen. Minst ett tillbud runt var 5e mil som kunde slutat riktigt illa. E22an är rena dödsfällan (där jag avverkar flest mil), likaså varenda jävla 2+1 väg där folk blir fullkomligt tokiga i huvudet så fort man kommer till en omkörningssträcka. Nä, fyfan för den svenska trafiken, fruktansvärd :mad:
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Nu har jag bara kört lite drygt 200 mil sen jag skaffade hojen men det känns ännu värre idag än när jag tog kortet för 4 år sen. Minst ett tillbud runt var 5e mil som kunde slutat riktigt illa. E22an är rena dödsfällan (där jag avverkar flest mil), likaså varenda jävla 2+1 väg där folk blir fullkomligt tokiga i huvudet så fort man kommer till en omkörningssträcka. Nä, fyfan för den svenska trafiken, fruktansvärd :mad:

Vad du klagar. De är jätteduktiga på att kompensera genom att hålla 85-90 när det blir enfiligt igen. Säkert någon form av säkerhetstänkande som jag inte greppat finessen med.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag ser det som att höjer man farten till det dubbla halverar man risken med 50%? galet nära o är det inte en polisbil som blir smachad av skåpbilen.. Polisjakt?
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Hojen försvinner bakom fronten på lastbilen/skåpbilen väldigt plötsligt! I den farten borde man se den fortsätta sin framfart. Såvida den inte bromsar till stopp från 150kmh+ på 5 meter ?
Inte hels säker, som jag ser det borde hjälmen dyka upp över fronten precis när klippet är slut, hade klippet varit en halv sekund längre hade vi vetat.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top