När sker det mest olyckor med hoj??

När sker det mest hojolyckor??


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Blev en diskussion på jobbet om när det blir mest olyckor med hoj.
Eftersom jag krashade då jag var på väg till jobbet en ledig dag och jag vet av en till som varit med om just det ... ledig o av nån anledning på G till jobbet och hamnat i olycka så ligger ju det med på listan ... kanske inte högt upp.

En kollega tyckte kväll/helg/ledig då man nöjeskör och
ytterligare en tyckte vardag på väg hem från jobbet.

Så vad är era erfarenheter? När sker det mest olyckor?
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
Varför skulle man vara på väg till/från jobbet på semestern?
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Ja fy f_n, det är läskigt. Blev sen på jobbet en dag i våras precis färsk med hoj (tog körkort förra året och köpte den i april) och när jag skulle hem var det becksvart. Fick åka småvägar så jag kunde ha visiret öppet.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Vår och höst i allmänhet, och de där absolut sista soliga/varma dagarna för säsongen i synnerhet.

Glömmer aldrig när vi hade 6, eller om det var 7, avåkningar inom några få timmar samma dag på "Bulten" för några säsonger sen. Pinsamt.
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
De flesta olyckor sker när man kör av vägen.:fakta


Mer seriöst så, när folk kör till jobbet kör dom nog aningen lugnare än dom är ute å nöjeskör. Dock kan nog en sorts "vanekörning" infalla när man kör till jobbet dagligen, något som kan sänka fokuset på körningen.
Så det går nog på ett ut. Eller nått. =)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Vår och höst i allmänhet, och de där absolut sista soliga/varma dagarna för säsongen i synnerhet.

Glömmer aldrig när vi hade 6, eller om det var 7, avåkningar inom några få timmar samma dag på "Bulten" för några säsonger sen. Pinsamt.
När jag tog licensen så var det sent på säsongen, dvs ganska kallt i backen på Torpet, och folk skulle sätta nya banrekord :huvet Oftast kom vi bara ett varv innan det blev avflaggat igen, och så fick vi stå i depån och kyla däcken en sväng till innan vi fick köra, och då gick det av en ny hoj efter långrakan, och så kylde vi däcken lite till så att nästa kunde gå av :huvet Skalman samlade alla och skällde ut oss, och det första som hände då var att en kille la sig på utvarvet :gnissla
 
Gick med
2 Jul 2009
Ort
Hägersten
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
Ja fy f_n, det är läskigt. Blev sen på jobbet en dag i våras precis färsk med hoj (tog körkort förra året och köpte den i april) och när jag skulle hem var det becksvart. Fick åka småvägar så jag kunde ha visiret öppet.

Har aldrig riktigt förstått varför ett mörkt visir är så vanligt, den enda fördelen som jag ser det är att det är snyggt och möjligen praktiskt under de soligaste timmarna. Använder själv det klara originalvisiret dock med tillägget att alltid ha solprillor i jackfickan och en svart stripe med tejp på toppen av visiret
typ såhär: http://monocolle-motorsport.com/shop/images/img57544166.jpg
...så man kan tilta ner lite när solen ligger lågt, annars blir det ju bara en trafikfara om man är ute och åker sent och måste ha visiret öppet - jag tänker då främst på *småkryp i ögat* :näsblod

Trevligt med många nya hjälmar som har ett inbyggt nedfällbart solskydd då förståss.
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
På hösten när man ska pressa ut det sista ur säsongen. För krompråmarna gäller nog våren. :crash
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Varför skulle man vara på väg till/från jobbet på semestern?

Diverse anledningar, som i mitt fall klotade på väg till jobbet där skulle skriva ut några privata papper då skrivaren hemma hade säckat ihop. Det var en söndag kväll o ingen trafik ... körde vanliga vägen till jobbet... fast i typ dubbla hastigheten mot vad jag var van vid(ingen trafik mot vanligtvis Stockholms rusningstrafik). Dålig ide! Highsider och som tur var bara 3 brutna ben o sjukskriven 3månader.

Sen vet jag en som var på väg till jobbet på semestern för att låna nån pryl(ipad/laptop/kamera eller vad det nu var) av en kollega och på väg dit klotade.
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Vår och höst, det konstiga om man går ifrån topic lite är dom flesta hojar verkar stjälas precis innan snön kommer:glömdet
 

Patlo911

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Ort
Finspång
Hoj
Z1000 -11, GSX 750 ES -83
Jag tror att det är under nöjeskörning på helgerna och speciellt på våren innan sanden/gruset från vintern har försvunnit.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top