Myterna FRIHET och BRUDAR

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Tjörn/Västkusten
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Svar på tal

Tänk att det skulle behövas 30 års äktenskap för att man ska begripa vad man sysslat med.
Ni har helt rätt så till vida att cykeln såldes (under tvång), villa införskaffades, barn-1 kom, barn-2 kom, den goa Forden byttes mot en Fordkombikolloss.
Livet rappade på men längtan fanns hela tiden där inne i bröstet. Som en elak svulst gnagde den och ville fram. FRIHETEN.
Friheten att få känna lukten av ny slaget hö, koskit, friheten att av misstag få kleta ut en mosad insekt på glasögonen (visir var inte uppfunnet på den tiden). Friheten att få stanna var man vill bara för den lyckliga känslan att få slå en båge och se hur lång man kan stråla.
Nu önskar jag inget högre än att vi ”farbröder” får lite (helst mycket) förståelse när vi försiktigt kommer kanandes på våra hojar. Ni adrenalinstinna ungdomar som ser ner på oss, akta er! Alla flickor och även äldre (dom som en gång i tiden har varit ”bruttor”) kommer säkert att se oss som dom där förnuftiga, förstående, framsynta och kloka pojkarna som bara gjort vad som var rätt och riktigt.
Hälsar en som nyligen krupit ut ur mattluddet och köpt en egen favorit älskarinna som ALDRIG säger emot eller har ”synpunkter”……
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Lucius skrev:
Frihetsmyten..... :va
Been there, done that!!

Fast slutet är grymmare än du anar.

Du kommer åter att få köpa en 1 liters sporthoj bara för att åter behöva skiljas från den efter en sommar i paradiset........
Ska bara renovera huset lite sen kanske vi har råd igen...... :pannkyss
 

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Mantorp
Hoj
CRF 250R -07
here jävlar va bra...men det kommer INTE hända mig...ALLLLLLDRIG....hojen framförallt :Bugar
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Både välskrivet och underhållande! :hihi


(Men skämt åsido - den som känner igen sig mer än marginellt i storyn har valt fel tjej. Tveklöst. Alternativt har tjejen valt fel kille.)
 

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Tjörn/Västkusten
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
duckster skrev:
Asgarv!!!! Singellivet känns trevligare för varje dag. Snart är det vååår :banana

Tänk på att våren är den svåraste och farligaste tiden. Det är ju inte bara blommorna som slår ut, de unga "töserna" har också en förmåga att dra till sig blickarna och dessutom brukar dom lukta så underbart gott. Har du tittat en gång för mycket är du snart snärjd.... :rolleyes:
 

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
:Bugar :Bugar :Bugar
Funderat på en karriär som författare?

Grymt bra skrivet! :tummenupp
 

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Härnösand (eg. skåning)
Hoj
*Såld...
hahaha.... Underbart skrivet, vi unga människor vet alltså vad som väntar!
fyfan för den tanken, nu ska jag gå ut i köket och visa tjejen att det finns "snälla" hojar så hon kan hänga med grabbarna på lördagsturerna och känna på skitlukten och adrenalinet när man ligger alldeles för fort på mittstrecken mellan två bilar.
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
Faen vad bra... Kan inte en moderator genast göra den till sticky.

Jag kommer skriva in i äktenskapsförordet att hojen inte får säljas :banana
 

David Lundin

Hade Jehu levat idag hade han kört hoj!
Gick med
9 Jan 2006
Ort
Skene
Hoj
VFR 750 -95
Så bra!! Vek mig av skratt och fick kalla kårar på en gång!
Håller på att bearbeta flickan att hon också ska ta kort och skaffa hoj. Hon är inte helt omöjlig.. Det borde vara den säkraste åtgärden som jag kan komma på. Så där får det alldrig bli. Måtte man aldrig bli så mycket toffel. Måtte man alltid ha kvar det i sig att sätta ner foten.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Säger samma sak som Swedie tur att man har en brud som gillar det där med motorcyklar

men så jävla klock rent blir mitt liv så där så skjut mej :brinnerup
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
Lucius skrev:
:hihi :lol :rofl :)

Hahaha
Tur man har en tjej som gillar hojjar, :tummenupp
Hon får låna R6:an till och övningsköra (så då va jag tvungen och köpa en R1:a till mig) och sonen har en minimoto. :D
Fan nu blev jag sittandes leende. :)
Fan vad bra man har det igentligen :banana
 

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Tjörn/Västkusten
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
David Lundin skrev:
Så bra!! Vek mig av skratt och fick kalla kårar på en gång!
Håller på att bearbeta flickan att hon också ska ta kort och skaffa hoj. Hon är inte helt omöjlig.. Det borde vara den säkraste åtgärden som jag kan komma på. Så där får det alldrig bli. Måtte man aldrig bli så mycket toffel. Måtte man alltid ha kvar det i sig att sätta ner foten.


If you can’t teach them, let her sit on the backseat…. Eller något sådant lyder ett visst ordspråk.
Du kommer som alla vi andra män undra NÄR du tappade greppet. Helt plötsligt läser du vad någon ung, stinn, framåt/uppåt strävande kille/ungkarl skriver om saken och där står du med halsen bar. Utan cykel för den såldes ju av en så ”självklar” anledning….
Vi var ju tvungna att ……

Men lyckas du förföra din ”käraste” och få henne att acceptera din hängivelse för mc´n har du åtminstone kommit ett år framåt.
Nästa vår kan det ju bli så att hon är helt såld på en ”helgullig” liten, blå båt som hon bara måste köpa. Vad säger du då?
Försök sätta ner foten i det läget! Jag kan lova dig att din stampning dämpas till ett lite ”klafs” för du har just satt foten i en hundblaja…..
Livet är fullt av stenhårda prövningar men det trots allt värt att leva! Man kan ju åtminstone drömma….
 

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
Fan så jevvla klockrent! Precis vad man behövde efter en dag på jobbet! :tummenupp
O de e fan största mardrömmen att de ska bli så där! Då byter ja hellre brud!
 

Kawasaki/Nils

Gammal nybörjare
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Tjörn/Västkusten
Hoj
Kawasaki Z 650 SR -81
Showtime skrev:
Fan så jevvla klockrent! Precis vad man behövde efter en dag på jobbet! :tummenupp
O de e fan största mardrömmen att de ska bli så där! Då byter ja hellre brud!

Tror du på det sjäv? Tror du verkligen att nästa är bättre? Eller nästa?
Är dom det skriv till mig..... snälla :) :Bugar
 

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Berget
Hoj
ZX9R svarten
Helt klockrent.
MEN du vet väl om att du kommer att få den goda Göran P på dig nu, de vill öka barnafödandet i sverige inte minska det, du har nog fått ett tiotal ynglingar att gå i celibat. M.A.O nästa gång det knackar på dörren, är det en kille med solglasögen, så har antagligen SÄPO hittat dig :D
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Top