Musiker på SH!

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Kramfors
Hoj
CBR 600 FS *såld* XR650R sm
Hallå!

Finns det några fler musiker här på sh?

Vad spelar ni och hur länge har ni spelat? :banana

Kan börja med mig som har spelat huvudsakligen elgitarr sedan slutet av 09, och bas av och till sen förra året samt growlat i ett par år :)

Min setup består av:

Elguror
ESP Eclipse-1 CTM
LTD KH 602
LTD KH 202
Jackson DXMG med emg 81

Bas
Ibanez GSR

Akustisk gura
Catluña (billigt skräp)

Förstärkare
Peavey Triple xxx topp
Marshall G15R
Ibanez nånting

Pedal
Minns inte vad den hette
 
Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Nedräkning till dåligt skämt om skinnflöjt: 5...4...3...2...1...
 

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Vi får se.
Sen förra tisdagen eller så. Efter uppehåll på nästan 4 år.
Spelar hellre än bra. :yoparty
300664_10150266376774958_775594957_7662712_1492168_n.jpg
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Jag spelar gitarr. Har spelat i typ två år. Låter fortfarande för jävligt men det är ändå roligt att spela. Nån dag kanske man blir bra på det.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Är trummis men har lirat gitarr sen mellanstadiet. Det är bättre att skriva nusik på än trummor så jag underhållsspelar lite.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Spelar säckpipa sen ett par år tillbaka... Vetefan om det gör mig till musiker dock:gnissla

Edit: Om det finns någon skånetrummare som är sugen på att testa en ny, annorlunda, utmanande och rolig form av militär trumning så vill jag bara passa på att inflika att min säckpipsorkester (The Griffin Pipes and Drums i Malmö) är i stort behov av just trummare!:)
 
Last edited:

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Lirat gitarr i 10 år, sjungit 5år, 3 år med pedagog.

Varit dåligt med lirande senaste året. Skrivit nån enstaka låt och spelar väl 10 min om dagen.
Men men det har alltid varit lite upp och ned, så jag kommer nog igång igen snart!

Musiken släpper jag aldrig! Köpte just ett ljudsystem för 50 papp, så lyssnar gör jag i alla fall :D

Edit: värst vad tiden springer, har visst lirat i 16 år
 
Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hårdrockstrummis sedan -87. Spelat i en del olika garageband men för tillfället bandlös. Någon som är sugen på att dra igång ett sporthoj.com hårdrocksband? :Rockbanan

Min set-up består av Pearl Export Metallic series:

Dubbla baskaggar
4 Hängpukor
1 Golvpuka
2 Zildjan Crash cymbaler
1 Spalsh
1 Ride
1 Hi-hat (of course) :)
 

LuddyOz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Vimmerby
Hoj
Hornet 900 -03 "såld", CB650 Bobber -80
Spelat gitarr i dryga 15 år. Hjälpt till med lite av varje, och spelat i band i x antal år.
Bland annat:
-Oncle Nasty Conquers Europe ( 1 album, 1 EP) Hårdrock
- Lagt lite gitarr på 1 album med Destiny Road Pop/Rock

Just för tillfället så ligger det musikaliska på is i väntan på bättre tider..
När orken å lusten kommer tillbaka så kanske det kan bli lite akustiskt eller varför inte
pungsparkarPUNK?

Kul med en musiktråd! =)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Spelar lite gitarr eller elbas när andan faller på.

Jag började spela gitarr när jag gick i fjärde klass. Fast det är väl mest på nivån "hellre än bra". För tillfället så har jag två akustiska gitarrer och två elgitarrer, ungefär av modellerna "billiga" och "billigast".

Första gången jag rörde en bas var på gymnasiet. Och det tycker jag är riktigt roligt. Men det är ett par år sedan jag sålde min senaste bas. Nu har det börjat klia i fingrarna igen, får se när det blir någon ny.

För övrigt så är plektrum bara för kissekattor. Och basar ska vara fyrsträngade.


Edit: glömde att jag har en mindre bra gitarrbanjo (för mjuk hals eller kropp) som mest står och samlar damm. Och tre stycken bluesmunspel som jag aldrig lärt mig att spela på.
 
Last edited:

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Har spelat trumpet i 9-10 år, spelar nu kornett i ett bra brassband och tar lektioner. Elbas i 5-6 år, spelar där i ett "husband" med kyrkan.

Tycker mig vara ganska bra på trumpeten iaf, basen inte lika bra. Totalt är det 4-5 orkestrar/band som jag övar med varje vecka, men verkar som att det blir nån färre denna terminen. I övrigt så tycker jag både sång, (el)gitarr och piano är riktigt kul, men har inte lagt ner mycket energi till att lära mig det. Lite trist eftersom jag har en bra röst. På pianot lär jag mig en avancerad låt och spelar den tills den sitter grymt, men jag kan inte sätta mig direkt vid noter och spela bra efter ackord jag aldrig sett innan... Så pianist vill jag inte påstå att jag är.
 

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
CBF600SA
Violin aktivt i 12 år, piano typ 8 år, trummor i 3-4 år. Gitarr i rockband på högstadiet, annars bara lite trallande på ngn ensam söndagskväll. Bas i hobbyband (rock) sedan typ 6-8 år. Sjunger en del också men det låter fördjävligt.

Blev lite låtskrivande när jag var yngre, både rock och klassiskt. Senare åren har man suttit och nördat i Reason med minimal house och annan electronica.

Nånstans mitt i alltihopa så klippte jag mig och skaffade ett riktigt jobb :arsele

För övrigt så är plektrum bara för kissekattor.

JA!

Och basar ska vara fyrsträngade.

JA!
 

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Kramfors
Hoj
CBR 600 FS *såld* XR650R sm
Hårdrockstrummis sedan -87. Spelat i en del olika garageband men för tillfället bandlös. Någon som är sugen på att dra igång ett sporthoj.com hårdrocksband? :Rockbanan

Min set-up består av Pearl Export Metallic series:

Dubbla baskaggar
4 Hängpukor
1 Golvpuka
2 Zildjan Crash cymbaler
1 Spalsh
1 Ride
1 Hi-hat (of course) :)

Ett SH-band vore inte helt dåligt, hehe :yoparty
Elgura & growl tar jag på mig :banana

Esquire;5325245 För övrigt så är plektrum bara för kissekattor. Och basar ska vara fyrsträngade. [/QUOTE skrev:
Givetvis ska man kunna lira både med och utan plektrum :) men det är svårt att få tremolo-picking att låta bra med fingrarna! :död
 
Last edited:
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Growla? Usch, lyssnar du på sån där metal också?

Bara skriker och misshandlar sina instrument.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Growla? Usch, lyssnar du på sån där metal också?

Bara skriker och misshandlar sina instrument.

Precis det musik går ut på, den som slår hårdast på sitt instrument vinner!

Har två gitarrer, en el (något metal-jox, V-gura rockar) och självfallet akustisk.
Inte spelat på ett bra tag nu dock...
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
"Spelar" lite gura. En svart akustisk Fender såklart. Dock kan jag inte spela men försöker :huvet
 

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
Lirat huvudsakligen bas sedan jag var 14, men med bas tillkommer ju även gitarr som såklart är roligare att spela själv och på fritiden. Med toner kommer man inte så himla långt själv. Är 20 nu, så har spelat i 6 år och kör på min hemmabyggda bas som jag byggde från scratch vintern 2010. Kostade allt som allt 8 papp och låter bättre än allt jag har provat, samt har den bredaste ljudbilden :)
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Spelar bas sen 12 år tillbaka. Lirar lite hobbygitarr (akustiskt och el), lite piano, lite flöjt, mungiga och sjunger hellre än bra (fast inte helt kattskit). Siktet är inställt på en nyckelharpa när ekonomi finnes.

Har ett band som heter Yggdrasil som är lite seriöst: http://www.yggdrasil-sweden.com

Spelar i lite andra band på extrem hobbynivå, ett trubadurband och två blackmetalband.

Min arsenal består av:

Ibanez SR500 - sanslöst bra och allsidig bas.

John Hornby Skewes Vintage V100WR - en riktigt prisvärd elgura.

Peders Soloist E - stålsträngad akustisk med mick, handbyggd småseriegitarr från Landola.

Warwick nånting stålsträngad akustisk - en halvbillig stålsträngad som är lättspelad och ser ganska schysst ut på väggen.

Nylund & Son-piano från mitt 1900-tal nångång. Trevligt men lite nedgånget.

För övrigt så är plektrum bara för kissekattor. Och basar ska vara fyrsträngade.

En gång i tiden var jag också alldeles anti både plektrum och femsträngare men jag har lärt mig med tiden. ;)

Plektrum är grymt bra om man vill ha ett kallare, lite råare ljud i basen medan femsträngaren är bra när man vill lägga ett lågt A eller tillochmed G beroende på hur långt man vill stämma ner. Inte ens med mina monstersträngar (.045 - .110) kunde man spela mer än ner till möjligen ett lågt B utan att det blev för rörigt och för mycket strängsvaj.

Det har, helt enkelt, med att göra vilken typ av ljud man är ute efter.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top