MUF bjuder på Hamburgare

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Duktig ..... :rofl

Är det någonsin bättre att använda riktigt bra råvaror istället för att laborera med kemi?

Allt är kemi, även råvarorna.

Men du framstår ju inte i någon bra dager när du inte klarar av att svara på en fråga, därtill en jättelätt sådan.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Allt är kemi, även råvarorna.

När det gäller syntetiska sötningsmedel t ex acesulfam (E950) aspartam (E 951) och cyklamater (E 952). Det värt att notera är att svenska myndigheter aldrig gjort några egna, oberoende studier på dessa utländska sötningsmedel. Jag vet, Inget som Du bryr dig om Du tillhör ju Mc Donalds ligan eller Max var det ju :hihi
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Duktig ..... :rofl

Är det någonsin bättre att använda riktigt bra råvaror istället för att laborera med kemi?

Ja. Logistik, varmhållning med mera. Jag käkar ibland Felix djupfrista gulashsoppa. Vad är alternativet i det läget? Dra igång ett långkok? Äta avslagen smaklös soppa?

Och som sagt, fråga en japansk kock. De kör glutamat även på finfina råvaror.

Det är kanske den japanska kulturimperialismen som stör dig.

Inte är så kräsen med råvaror som japaner? Rätt? Ingen använder så mycket glutamat som japaner. :fakta

Naturligtvis är de bästa råvarorna grejen... men???? Du är alltid alla goda gåvors givare. Inga problem med tillgång och efterfrågan. Alltid fett med stålar i plånboken.

Patetiskt för fan!!

Det enda du har är moraliska argument. Det enda! :fakta
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
När det gäller syntetiska sötningsmedel t ex acesulfam (E950) aspartam (E 951) och cyklamater (E 952). Det värt att notera är att svenska myndigheter aldrig gjort några egna, oberoende studier på dessa utländska sötningsmedel. Jag vet, Inget som Du bryr dig om Du tillhör ju Mc Donalds ligan eller Max var det ju :hihi

Jaha, och vilka burgare innehåller dom nu igen?

Men bra att veta att vi bör ta upp produktionen i Sverige så det blir ok att nyttja dom.:rofl
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Aspartam får jag gaser av. :rodnar

Det är bra med sådant så att även diabetiker kan få något sött ibland. demokrati.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det är tillräckligt med onödiga tillsatser och mygel i svenskt kött och i svenska butiker. Datummärkning som handlarna laborerat med verkar svenskarna skita i totalt utan köper lika godtroget på oss skiten som inget har hänt. Du och de andra verkar vara de godtrogna medborgarna som handlarna älskar att ha som kunder. Inte ifrågasätta utan sväljer allt med hull och hår. Det är bara att sätta sin tilltro att ungarna lär sig att ställa bättre krav på tillverkarna än vad snittet här inne verkar ha förmåga till. Ni blir snart lätt ägda av 10 åringar som vet hur att ställa krav på riktiga råvaror :lol
Källa på det?
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Ja, nä... nu börjar jag bli på luven... lägger ner här.

Med tanke på att konsumerar ca 200 g snus i veckan plus en vinare lite drygt så tror ju inte jag att Glutamatet är det jag skall oroa mig över.

Men visst hade det varit kul att se vad moralkärringen #space äter i veckorna. Talk the talk, walk the walk...
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top