MT 01-tråden

YamahaMT01

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Bjärred
Hoj
Yamaha MT-01
Hej!
Dags för 100 milarsservice på onsdag.
Har köpt Raask-rör och nu undrar jag om de e någon som har en Power Commander att sälga? Eller om det är någon som vet om man kan köpa en för mindre än 3.600:- någonstans? Får givetvis bli en oavsätt, men de e alltid fint om man kan spara några hundringar lite här o där... :)
Såg att det var någon annan här som också hade på Raask-rör på sin hoj. Räckte de med power commander eller de e bänkning också för att få bästa resultat?
Ha de fiiint!
 
Last edited:

Chuck Norris

Chucati
Gick med
4 May 2007
Ort
Stenungsund
Hoj
Hypermotard S, XR650R
Det ligger 2 servicebulletines ute på MT-01
1)den första gäller fuelpump byte (pga o-ring som sväller vid värme och orsakar
motorstop)
2) gäller TPS'en (Throttle position sensor)

har ni inte fått dom gjorda ,så kolla med den lokala Yamaha verkstan
att dom blir utförda

Va fan ska inte återföräljaren eller Yamaha informera en om detta :confused:

Kan väl inte va meningen att man skall leta upp sån information själv...

Skulle ha köpt den där bmw:n istället :huvet
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
3091601 köpte en idag med steg3
Hmm.. Om du köpt en begagnad hoj med prylarna redan monterade, till ett bra pris, varför inte.. Men att köpa steg 3 och eftermontera på sin hoj är nog ingen bra idé, med tanke på hk/kr.. Skulle vara kul att se lite siffror, är din hoj bänkad?
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Hmm.. Om du köpt en begagnad hoj med prylarna redan monterade, till ett bra pris, varför inte.. Men att köpa steg 3 och eftermontera på sin hoj är nog ingen bra idé, med tanke på hk/kr.. Skulle vara kul att se lite siffror, är din hoj bänkad?
Jag köpte begagant med grejerna på skulle aldrig lägga så mycket pengar annars Där är power comander o den ska va bänkad ska se om jag hittar pappret .Fick en hel låda med grejer hem när vi köpte den igår
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Var inne på yamahas sida steg2 är det jag har säljare hadde nog blandat ihop det o jag viste inte vad det var för skillnad på stegen
Hittade inte bänkningspappren men ska se om jag får tag i förre ägaren
 

Stenis

YAMAHA BROTHERS
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Jönköping
Hoj
En blå MT-01 05 med Akrapovic
Va fan ska inte återföräljaren eller Yamaha informera en om detta :confused:

Kan väl inte va meningen att man skall leta upp sån information själv...

Skulle ha köpt den där bmw:n istället :huvet

Hej ja har fått brev av yamaha för båda sakerna så det behöver du nog inte oroa dej för ..... det är ju så att det är inte alla som behöver byta ut sina delar. det beror på hur sent den är tillverkad du kanske inte har dom defekta delarna på din hoj.... men annas får du fråga en yamaha verkstad det kostar ju inget ...:va

Har haft min MT-01a i sedan 05 har aldrig haft några problem.. är nöjd iaf
Mvh Stenis i jpk:tummenupp
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Hej ja har fått brev av yamaha för båda sakerna så det behöver du nog inte oroa dej för ..... det är ju så att det är inte alla som behöver byta ut sina delar. det beror på hur sent den är tillverkad du kanske inte har dom defekta delarna på din hoj.... men annas får du fråga en yamaha verkstad det kostar ju inget ...:va

Har haft min MT-01a i sedan 05 har aldrig haft några problem.. är nöjd iaf
Mvh Stenis i jpk:tummenupp

Köpte min 05:a ny i maj 2007. Säljaren sa att det inte fanns några garantiåterkallningar på den. Vid 100-mila bad jag verkstaden kolla och då hittade dom 2 grejer som skulle fixas. Nåt brev från Yamaha har jag inte sett.:tummenner
 

Stenis

YAMAHA BROTHERS
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Jönköping
Hoj
En blå MT-01 05 med Akrapovic
Köpte min 05:a ny i maj 2007. Säljaren sa att det inte fanns några garantiåterkallningar på den. Vid 100-mila bad jag verkstaden kolla och då hittade dom 2 grejer som skulle fixas. Nåt brev från Yamaha har jag inte sett.:tummenner

OK:va var köpte du hojjen då?? har dom bytt bränsle pumpen o spjällaxel givaren då eller? dom sakerna som dom byter är inga akut saker men det är klart att säljaren ska ha koll på om det är bytt eller om det ska bytas....:gnissla

hoppas det fixar sig iaf. är du nöjd med mt-n annas då?
har du gjort något med den då?
Mvh stenis
:yoparty
 

punk

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Ort
STH
Hoj
MT-01 -05
Någon som bytt backspeglar på sin MT?
Själv ser jag bara mina biffiga armar :D
 

Stenis

YAMAHA BROTHERS
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Jönköping
Hoj
En blå MT-01 05 med Akrapovic
Någon som bytt backspeglar på sin MT?
Själv ser jag bara mina biffiga armar :D

Japp ja har satt dit dom svarta som yamaha har på sin sida till mt-01 an skit snyggt . men dom vibrerar mer än orginal speglarna. men dom är mycke snyggare iaf..:yoparty :tummenupp

mvh stenis
 
Last edited:

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
OK:va var köpte du hojjen då?? har dom bytt bränsle pumpen o spjällaxel givaren då eller? dom sakerna som dom byter är inga akut saker men det är klart att säljaren ska ha koll på om det är bytt eller om det ska bytas....:gnissla

hoppas det fixar sig iaf. är du nöjd med mt-n annas då?
har du gjort något med den då?
Mvh stenis
:yoparty

Köpt i Göteborg, pumpen o givaren är nu utbytta.
Jättenöjd med hojen, finns f n inget på marknaden som jag skulle vilja byta till.
Skulle önska drivrem istället för kedja (finns att få för en förmögenhet).
En Ventura pakethållare sitter på, f ö standard.
 

YamahaMT01

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Bjärred
Hoj
Yamaha MT-01
Framkåpa

Hej!

Hittade en snygg kåpa på nätet:

4261539.jpg


Någon som vet var man kan köpa en sådan?
 

woshiba

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2012, BMW K1300S
OK:va var köpte du hojjen då?? har dom bytt bränsle pumpen o spjällaxel givaren då eller? dom sakerna som dom byter är inga akut saker men det är klart att säljaren ska ha koll på om det är bytt eller om det ska bytas....:gnissla

hoppas det fixar sig iaf. är du nöjd med mt-n annas då?
har du gjort något med den då?
Mvh stenis
:yoparty

Köpte oxå min 05:a i maj i år, säljaren (yamahacenter järfälla) sa i alla fall att pumpen var bytt och att spjällägesgivaren var ok. Dessutom fick jag brev om saken både till mt´n och tdm´n.
Annars är det en kanonhoj, kan inte tänka mig något annat just nu. Har bytt till raask rör, satt dit en ruta och bytt ut "brödrostarna" (dom så kallade luftintagen på ramen) till kolfiber. Vart mycket snyggare. Nästa steg är att montera pcIII och luftfilter som är beställt och att bänka.
 

YamahaMT01

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Bjärred
Hoj
Yamaha MT-01
Köpte oxå min 05:a i maj i år, säljaren (yamahacenter järfälla) sa i alla fall att pumpen var bytt och att spjällägesgivaren var ok. Dessutom fick jag brev om saken både till mt´n och tdm´n.
Annars är det en kanonhoj, kan inte tänka mig något annat just nu. Har bytt till raask rör, satt dit en ruta och bytt ut "brödrostarna" (dom så kallade luftintagen på ramen) till kolfiber. Vart mycket snyggare. Nästa steg är att montera pcIII och luftfilter som är beställt och att bänka.

Tjena!
Har också Raakrör som jag sag ska sätta på nu så fort som möjligt.
Får motorn tillräckligt med kylning utan PowerCommander? Dvs rätt mängd bensin?
 

woshiba

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2012, BMW K1300S
Tjena!
Har också Raakrör som jag sag ska sätta på nu så fort som möjligt.
Får motorn tillräckligt med kylning utan PowerCommander? Dvs rätt mängd bensin?

Kul för dig att du har skaffat raaskrör, du kommer inte att ångra dig :D
Nej den får inte tillräckligt med soppa så man ska väl egentligen inte köra hojjen omappad om man ska va sån :ajjabajja. Men å andra sidan så är det så mycket man egentligen inte ska göra :tuttar :arsele. Jag som mekaniker säger att det går att köra med hojjen så länge du tänker dig för lite grann :va, inte rejsa med den osv. Det är inte förräns vid höga varv (över 3500-4000) som det börjar fattas mycket (som ändå e ganska lite) bränsle. Brukar kännas att hojjen är slöare där uppe än tidigare. Visst så kan det väl gå åt några mil på livslängden, men bryr du dig om hojjen går 10891 eller 10972 mil innan den e slut som fordon? Jag gör som de flesta andra och cruisar vidare :hojsmilie innan allt e ordentligt inställt.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top