MT 01-tråden

punk

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Ort
STH
Hoj
MT-01 -05
Det har skrivits lite om raask tidiagre i tråden som ett billigare alternativ. Men acra e ju så satans snyggt :)
 

woshiba

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2012, BMW K1300S
Men raask låter ju så satans bra :tummenupp helt klart värda sina 3300:- men bänkning är att rekomendera efter byte.
 
Last edited:

cbr racer

There is no substitute for cubic inches.
Gick med
7 May 2004
Ort
Hemma
Hoj
MT-01 xt600
Var får man tag på fixen?

Jag vet inte om det finns färdigt att köpa.. Men det ser ut som det bara är att ta lämpliga rördistanser o längre bult, gäller nog å inte förlänga för mkt bara :rolleyes: kan gå illa när det fjädrar maximalt bak...
 

cbr racer

There is no substitute for cubic inches.
Gick med
7 May 2004
Ort
Hemma
Hoj
MT-01 xt600
snart me ny båge !!!

På freda bär det av för att byta in rettan mot en mt-01a :yoparty å acra e redan på:tuttar
 

jonomt

It's all about torque!
Gick med
20 Jun 2006
Ort
Örebro
Hoj
MT-01
Nu är det dags för mig med, 26/6 ska min mappas hos Carlbarks i Kumla, samma setup som Lars och med hans mapp i botten. Får se om de kan pilla rätt den mot min hoj, min går lite risigt runt 2000 varv...
 

cbr racer

There is no substitute for cubic inches.
Gick med
7 May 2004
Ort
Hemma
Hoj
MT-01 xt600
Ny båge !!

Nu har jag äntligen fått min mt-01a,:yoparty årsmodell 05, utagen iår, rullat 60 mil, acra dämpisar, kolfiberluftintag, å pyttespeglar:) Tänkte jag skulle rensa upp i ändan på den, men måste man ta bort fläckten då? ja kommer å skutsa en hel del så den behövs nog.. :gnissla
 

cbr racer

There is no substitute for cubic inches.
Gick med
7 May 2004
Ort
Hemma
Hoj
MT-01 xt600
power commander

Hur går det med motorgarantin om man installerar en power commander? sitter bara acra på nu, å det verkar som den går lite snålt vid avslag på gasen, bluddrar å smäller ibland :yoparty Låter coolt men det är väll inte så bra kanske..Blir mt,n sådan av bara acra på? insatserna är kvar i dämparna..
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
3013911 Hur går det med motorgarantin om man installerar en power commander? sitter bara acra på nu, å det verkar som den går lite snålt vid avslag på gasen, bluddrar å smäller ibland :yoparty Låter coolt men det är väll inte så bra kanske..Blir mt,n sådan av bara acra på? insatserna är kvar i dämparna..
Kan inte tänka mig att garantin skulle påverkas av Powercommander.. Den är ju snarare ett hjälpmedel att optimera insprut osv, borde ju bara göra motorn "glad"..
För att slippa smällandet så får man plocka bort AIS/EGR eller vad man nu vill kalla det.. Kostar ca 500kr hos din mc-mek..
 

cbr racer

There is no substitute for cubic inches.
Gick med
7 May 2004
Ort
Hemma
Hoj
MT-01 xt600
Kan inte tänka mig att garantin skulle påverkas av Powercommander.. Den är ju snarare ett hjälpmedel att optimera insprut osv, borde ju bara göra motorn "glad"..
För att slippa smällandet så får man plocka bort AIS/EGR eller vad man nu vill kalla det.. Kostar ca 500kr hos din mc-mek..[/QUOT

Sitter det ett egr system på? Men det borde väll inte göra att det smäller? Sitter det kanske nån typ av puls air system i utblåset? Det hadde inte varit fel med en verkstadshandbok nu.. ingen som hittan någon till mt-01an? :)
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
3014373
Kan inte tänka mig att garantin skulle påverkas av Powercommander.. Den är ju snarare ett hjälpmedel att optimera insprut osv, borde ju bara göra motorn "glad"..
För att slippa smällandet så får man plocka bort AIS/EGR eller vad man nu vill kalla det.. Kostar ca 500kr hos din mc-mek..[/QUOT

Sitter det ett egr system på? Men det borde väll inte göra att det smäller? Sitter det kanske nån typ av puls air system i utblåset? Det hadde inte varit fel med en verkstadshandbok nu.. ingen som hittan någon till mt-01an? :)
Jag tror det heter AIS (någon kallade det EGR).. Skickar in luft i avgas för att bränna ev "oförbränd" soppa..
Det finns färdiga satser att köpa till Warriorn för att plocka bort det hela, vet ej om dessa funkar på MT´n? (lite brickor odyl)..
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Hur går det med motorgarantin om man installerar en power commander? sitter bara acra på nu, å det verkar som den går lite snålt vid avslag på gasen, bluddrar å smäller ibland :yoparty Låter coolt men det är väll inte så bra kanske..Blir mt,n sådan av bara acra på? insatserna är kvar i dämparna..

Smäller gör det även med original dämparna :) . Har sett nån förklaring på nåt brittiskt MT-forum (som jag glömt).

Pratade med Yamaha-Center i Göteborg för ett tag sedan.
Enligt dem är det OK för garantin att byta till vilket slipon som helst UNDER FÖRUTSÄTTNING ATT MAN MONTERAR EN PC OCH GÖR EN BÄNKNING. Detta gäller åxå om man byter till Acrapovic. Detta sa killen i tillbehörsdisken, bäst är nog att fråga Yamaha Scandinavia AB.

:kulspruta Är f-n så irriterad på Yamaha i Göteborg , köpte min 2005:a i maj, frågade när jag hämtade hojen om alla garantiåterkallningar var åtgärdade. Det fanns inga enligt säljaren. Vid 100-mila servicen kollade verkstan (Bike i Trollhättan) och hittade 2 grejer som skulle åtgärdas!!! Jobbet tar 2 timmar så de kunde inte fixa det direkt, så det blir att ta ledigt från jobbet igen. :mad:
Ett tips är att kolla upp om era hojar är fixade innan ni blir stående vid vägkanten, Yamahas "automatiska" garantiåterkallningar fungerar inte. :tummenner
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
3015320 Smäller gör det även med original dämparna :) . Har sett nån förklaring på nåt brittiskt MT-forum (som jag glömt).

Pratade med Yamaha-Center i Göteborg för ett tag sedan.
Enligt dem är det OK för garantin att byta till vilket slipon som helst UNDER FÖRUTSÄTTNING ATT MAN MONTERAR EN PC OCH GÖR EN BÄNKNING. Detta gäller åxå om man byter till Acrapovic. Detta sa killen i tillbehörsdisken, bäst är nog att fråga Yamaha Scandinavia AB.

:kulspruta Är f-n så irriterad på Yamaha i Göteborg , köpte min 2005:a i maj, frågade när jag hämtade hojen om alla garantiåterkallningar var åtgärdade. Det fanns inga enligt säljaren. Vid 100-mila servicen kollade verkstan (Bike i Trollhättan) och hittade 2 grejer som skulle åtgärdas!!! Jobbet tar 2 timmar så de kunde inte fixa det direkt, så det blir att ta ledigt från jobbet igen. :mad:
Ett tips är att kolla upp om era hojar är fixade innan ni blir stående vid vägkanten, Yamahas "automatiska" garantiåterkallningar fungerar inte. :tummenner
Kan bara hålla med! Fick packboxen i v-gaffelben bytt på garanti för ett par veckor sedan på Yama-center HBG, men när jag kom hem med hojen ser jag att de inte orkat ställa in fjäder/dämp efter h-benet.. Slarv!
Dessutom hade man då bytt soppapumpen på garanti, men jag har inte fått något meddelande om detta och hade jag inte själv åkt upp med hojen så..
 

2x3m

Medlem
Gick med
23 Jul 2006
Ort
Märsta
Hoj
S1000RR -10
Det ligger 2 servicebulletines ute på MT-01
1)den första gäller fuelpump byte (pga o-ring som sväller vid värme och orsakar
motorstop)
2) gäller TPS'en (Throttle position sensor)

har ni inte fått dom gjorda ,så kolla med den lokala Yamaha verkstan
att dom blir utförda

Ang service manual, så har jag köpt en cd på e-bay med hela manualen
:tummenupp den är på totalt 100Mb då finns eng,fr,ty,esp med på skivan
endast den eng versionen är på 16Mb allt på pdf fil
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top