MP unplugged

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
LÄS ÄVEN: Elbilar ingen hit bland miljöpartister

Debattören Rebecca Weidmo Uvell, som tagit fram informationen kring bilarna, kunde sedermera också konstatera att det är fossilt som gäller i språkröret Märta Stenevis hushåll
Registrerat på maken Peter Johnssons företag finns tre BMW-bilar varav två går på diesel och en på bensin. En av modellerna är en 340L Xdrive med den starkaste motorn som kostar 670 000 kronor och uppåt.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Stenevi tillhör en klan.jpg

Ja... Vad säger man? :va :dummer


"Du har fått en del kritik för det här uttalandet, att du bagatelliserar det här problemet. Kan du se den kritiken?

– Det här var ett väldigt olyckligt uttryck och det vill jag understryka. Men det här är ett av de viktigaste samhällsproblem vi har. Jag tycker att det är helt centralt att vi kan skapa ett tryggt samhälle för att vi också ska kunna arbeta med de andra samhällsutmaningar vi har, som klimatkrisen men inte minst mäns våld mot kvinnor, som jag för övrigt noterade att det var oerhört tyst om under onsdagens partiledardebatt.

Vad är det du ångrar med uttalandet?

– Det var ett dåligt uttryck.

Varför?

– Det var ett väldigt olyckligt uttryck och jag skulle inte ha uttryckt mig på det sättet.

Du svarar inte riktigt på varför det var olyckligt. Vad var det som var fel i ditt sätt att prata om klaner på? Ingår du i en klan eller inte?

– Det var en dålig formulering av mig, säger Stenevi.

Hon upprepar återigen att klanerna är en central prioritering för henne och MP"
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Såg det. Tycker det är så jäkla lågt att flamsa bort en så allvarlig(enligt mig) fråga.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hennes uttalande får en ju att undra och tro att det finns en slags matriarkal "klan" av högt uppsatta feminister.
Pratar man öppet om kriminella klaner så kanske folk får för sig att invandrare begår brott, och det vore ju fruktansvärt. Då kanske folk får för sig att rösta på högerextremistnazisterna till höger om S... Så när såna rasistiska saker är på tapeten så är det viktigt att påtala att kriminella klaner inte har någonting med invandring att göra, och hur driver man hem sin poäng bättre än genom att påtala att "Jag är minsann också med i en klan och det har ingenting med organiserad brottslighet att göra"? Ungefär så tror jag att hennes tankegång gick. Ingen substans över huvud taget, bara det gamla vanliga "Sluuuuuuuta prata om allt dumt som invandrare hittar på, folk kanske röstar SD om ni inte sluuuuhuuuuhuuuutar!!!"
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Hennes uttalande får en ju att undra och tro att det finns en slags matriarkal "klan" av högt uppsatta feminister.
En myt...om du undantar politiken, myndigheterna, "rättsväsendet", vården och skolan. Uppräkningen kan fordra kompletterinng.

Komplettering 1:
Statsfinansierad media, inkl presstödda.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället

"Teletorn och mobilmaster stör närboende och bör därför inte betraktas som en ringa avvikelse, menar Miljöpartiet. Partiet har lämnat in en motion om hur bättre planering av mobilmaster kan göras."

Vad bör de då tycka om vindkraftverk?....
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det är väl inga hemligheter. Man fipplade väl med ett par platser i styrelse och tog in kåberger bla. Att han inte är jätteglad i kärnkraft är väl heller ingen hemlighet. Fast jag skulle kanske uttrycka det som att han är glad i intermittent kraft ist, det märks sas lite tydligare.
 
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Det är väl inga hemligheter. Man fipplade väl med ett par platser i styrelse och tog in kåberger bla. Att han inte är jätteglad i kärnkraft är väl heller ingen hemlighet. Fast jag skulle kanske uttrycka det som att han är glad i intermittent kraft ist, det märks sas lite tydligare.
Ingen hemlighet men kul om de hade stått för vad de gjort för en gång skull. Men det faller väl på sin egen orimlighet.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top