Hej!
Tänkte om någon som är mer kunnig än mig kan hjälpa med ett problem som jag har på hojjen
Jag köpte nyligen en Honda CBR 600R 03:a och den visade sig tyvärr ha ett problem vid högre varvtal.... när jag är i vilken växel som helst, och kör fullt gaspådrag och kommer upp till 12k-ish RPM, så "ger upp" motorn och jag har ingen effekt alls. Motorn dör inte dock utan bara lägger av och throttlen ger noll response. När den är tillbaka till runt 9k Rpm så börjar den funka som vanligt.
"Röda" varvtals området börjar ju vid 15k rpm men det känns som den tror den börjar på 11-12k rpm där den lägger av... samma känsla.
Den har en power commander (jag har noll koll på sånt) som jag fick tips av förra ägaren att koppla bort, då han trodde den kanske hade nollställts under vintern. Men även om jag kopplar bort den från batteriet så kvarstår problemet. Bör jag koppla bort den helt kanske dvs ta bort kåporna och koppla om sladdar (får lära mig hur ) för att verkligen säkertställa PC är avstängd? Dvs, om det nu är PC:en som spökar eller om det är något annat...
Det har after market Lazer exhause (2 pipor). Jag är generellt dåligt teknisk/mekanisk kunnig så ursäkta om jag har missat något eller beskriver fel
Tack!
Tänkte om någon som är mer kunnig än mig kan hjälpa med ett problem som jag har på hojjen
Jag köpte nyligen en Honda CBR 600R 03:a och den visade sig tyvärr ha ett problem vid högre varvtal.... när jag är i vilken växel som helst, och kör fullt gaspådrag och kommer upp till 12k-ish RPM, så "ger upp" motorn och jag har ingen effekt alls. Motorn dör inte dock utan bara lägger av och throttlen ger noll response. När den är tillbaka till runt 9k Rpm så börjar den funka som vanligt.
"Röda" varvtals området börjar ju vid 15k rpm men det känns som den tror den börjar på 11-12k rpm där den lägger av... samma känsla.
Den har en power commander (jag har noll koll på sånt) som jag fick tips av förra ägaren att koppla bort, då han trodde den kanske hade nollställts under vintern. Men även om jag kopplar bort den från batteriet så kvarstår problemet. Bör jag koppla bort den helt kanske dvs ta bort kåporna och koppla om sladdar (får lära mig hur ) för att verkligen säkertställa PC är avstängd? Dvs, om det nu är PC:en som spökar eller om det är något annat...
Det har after market Lazer exhause (2 pipor). Jag är generellt dåligt teknisk/mekanisk kunnig så ursäkta om jag har missat något eller beskriver fel
Tack!
Last edited: