motorn hugger vid körning?

greeen

Medlem
Gick med
22 Feb 2008
Ort
emmaboda
Hoj
Honda cbr 929 rr
hallå.. har en gsxr -92:a som beter sig konstigt som bara den de hela började med att tomgången försvann så jag tänkte skit i förgasarna.. så köpte en flask tro den hete sps total cleaner..silvrig.. slog i och har kört liter kotare sträckor men så för någon dag sen började hojen hugga som bara den och tillslut dog den.. gick fint att starta upp och varva men sen när jag la i växel så kröp jag i väg och tillslut så började skiten i igen.. ska väll säga att när jag drog på strax innan så blev de en sånn jävla smäll ur avgasrört och den högg till ett par gånger men gick bra tills jag bromsade och skulle iväg igen.. någon som tro sig kunna veta vad det är?? mvh
 

Emilsgsx750r

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2008
Ort
Halmstad
Hoj
1989 suzuki gsx750r
tycker det låter som vi har samma problem.. har du kollat bensinkranen att det kommer benisn för det för den just nu inte för mig.. trodde först att ja hade tändproblem men nu tror ja den dör å högger å smäller för han inte ¨får rätt mängd med bensin.

Mvh//Emil
 

greeen

Medlem
Gick med
22 Feb 2008
Ort
emmaboda
Hoj
Honda cbr 929 rr
de kanske man skulle kolla tänkte ändå få ut soppan med medlet i.. tackar för förslaget.. mvh
 

Emilsgsx750r

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2008
Ort
Halmstad
Hoj
1989 suzuki gsx750r
hej! har du fått ordning på problemet? jag satt min kran på pri den 3 läget på min kran å körde då dog den å inte hackade heller.. utan gick som den skulle fort allså.. hehe..

Mvh//Emil
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Hade ett liknande på min i veckan, hade bytt luftfiltret och efter det gick den just som du säger din gör. Visade sig att det var en slang från förgasaren till soppakran som inte satt fast ordentligt, jag var ju tvungen att lyfta på tanken för att få ur luftfiltret och då hade denna vacuumslang(antar jag?) kalvat av lite och iom så öppnade ju inte kranen som den skulle...kanske är något liknande på din.
 

greeen

Medlem
Gick med
22 Feb 2008
Ort
emmaboda
Hoj
Honda cbr 929 rr
hej! har du fått ordning på problemet? jag satt min kran på pri den 3 läget på min kran å körde då dog den å inte hackade heller.. utan gick som den skulle fort allså.. hehe..

Mvh//Emil

har inte haft tid och testa än första lediga dagen idag från jobbet..:huvet men ska testa så fort jag kan.. tackar för tipset.. mvh green
 

greeen

Medlem
Gick med
22 Feb 2008
Ort
emmaboda
Hoj
Honda cbr 929 rr
var oc tog bort tanken men de verkade okej.. men startade upp den och varvade lite och hörde att den ville miss tända lite plus att den rök svart något grymt mycke.. den verkar få för mycke soppa.. ??? tro ni att det är en förgasa justering som behövs??? mvh greeen
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top