Video Motorcyklist får frispel på u-svängande bilist.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
De som är förvånade över att det är en rysk film räcker upp handen.

Ingen? Nähä.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Det finns många som kör väldigt bra i Ryssland men det finns DEFINITIVT fler än medelsnittet om man jämför med Sverige som kör som totala dårar! Spenderade 4 veckor i Ryssland förra året och två veckor i år. Förutom ett flertal idiotomkörningar så var vi själva inte med om några värre saker men vi såg några rejäla close calls och en olycka där någon körde om trots möte. Och den mötande bilen var en Kamaz lastbil och dom hann inte att slutföra omkörningen utan frontalkrockade med lastbilen. Tanten som satt i personbilen slungades ut genom frontrutan på bilen och låg stendöd på vägen till allas beskådande. Givetvis hade hon inget säkerhetsbälte på. Ingen trevlig syn alls. Fy faan, helt enkelt. Vart lite svårt att sova den natten.
 

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Om det var exempelvis min morfar och jag som satt i bilen hade jag helt seriöst slagit sönder honom. Ja, bilisten klantade sig, men att i full skyddsutrustning (är ni säkra på att detta är från ryssland:confused:) hoppa på och sparka på en pensionär. Avskum.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Om det var exempelvis min morfar och jag som satt i bilen hade jag helt seriöst slagit sönder honom. Ja, bilisten klantade sig, men att i full skyddsutrustning (är ni säkra på att detta är från ryssland:confused:) hoppa på och sparka på en pensionär. Avskum.

Låter som ryska på bilstereon. Men inga Lada på filmen så det kan ju vara något grannland också. ;)

Och du har rätt. Inte helt schysst att ge sig på en äldre bilförare på det viset. Man ser inte heller hur hojåkaren själv agerade innan det smällda. Kan mycket väl vara så att han körde på tok för fort och att bilföraren missuppfattade avståndet. Det där med att köra på tok för fort ställer till det vad det gäller att uppskatta avstånd etc i backspegeln. Så det KAN ju vara så att hojåkaren själv varit en del i att orsaka olyckan men det ser man inte så väl på filmen. Hur som, inte schysst att ge sig på och slå äldre människor på det viset.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
I sju sekunder hade man sympati för mc-föraren, resten av filmen ville jag att någon annan bil skulle pricka honom bakifrån.

Ja man kan bli sur men nej, det är inte ok att slå på andra bilar och det är totalt jävla inte alls ok att panga på en pensionär, eller sparka eller göra något annat. Hoppas filmen var tillräckligt för att få sopan att hamna bakom lås och bom. Men det är ju (väl?) Ryssland så han slipper väl undan med hänvisning till att han var full eller nått.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Om det var exempelvis min morfar och jag som satt i bilen hade jag helt seriöst slagit sönder honom. Ja, bilisten klantade sig, men att i full skyddsutrustning (är ni säkra på att detta är från ryssland:confused:) hoppa på och sparka på en pensionär. Avskum.

Håller med lite där. MEN inte slår han en stackars pensionär! Det där kallar jag bara en lättare uppläxning. Antingen det eller så är hand världens sämsta "boxare".

Sedan när har det blivit ok att köra ihjäl andra personer bara för att man är gammal och inte varken ser eller hör?? Detta kanske får den gamle att inse att nästa ggn bli inte personen bara arg utan tom dör...........

Finns gott om gamla människor som skulle sluta köra bil för årtionden sedan! Även här i gamla Sverige :fakta
 
Last edited:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Håller med lite där. MEN inte slår han en stackars pensionär! Det där kallar jag bara en lättare uppläxning. Antingen det eller så är hand världens sämsta "boxare".

Sedan när har det blivit ok att köra ihjäl andra personer bara för att man är gammal och inte varken ser eller hör?? Detta kanske får den gamle att inse att nästa ggn bli inte personen bara arg utan tom dör...........

Finns gott om gamla människor som skulle sluta köra bil för årtionden sedan! Även här i gamla Sverige :fakta


Jag hade inte tyckt beteendet varit ok även om det inte var en äldre herre som satt i bilen.
En första överilad reaktion för att man blir rädd och förbannad förstår jag. Att sedan fortsätta som han gör är något helt annat.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Idiotjäveln som gjorde U sväng mitt framför mig hade jag gjort samma sak med om jag kunnat, istället låg jag o kved för att jag fick in styret i skrevet, idiotjäveln kom o fråga hur det gick o jag bad honom dra åt helvete o sätta sig i bilen igen om han inte ville bli misshandlad...
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Haha, skön lirare. Jag hade också blivit skogstokig om jag råkat ut för det där. Sen slår han ju aldrig gubbjäveln i bilen heller utan verkar bara bula bilen, kontrollera gångjärnen på dörren och demontera backspegeln. Jämfört med hans skrapade och spräckta kåpor(minst) på hojen så får man väl kalla det oavgjort. :D
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Så där arg brukade jag bli för några år sen, måste ju medge att det ser rätt illa ut.


edit: fast han glömde att panga doran och slita bort torkararmarna :fakta
 
Last edited:

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Tror att det mest är bilen han matar på, ser ut som gubben möjligtvis får sig en smäll vid 0:37 då det är enda gången han flyttar sig bakåt när psykot vevar.

Jag hade nog också blivit galen om någon svängt ut från kanten och bidragit till att man kraschat, men inte fan hade jag betett mig som retardot på filmen i alla fall.
Gapat och skrikit hade jag garanterat gjort men klappat till någon hade jag nog inte gjort, om inte motparten hade varit kaxig och uppkäftig det vill säga.
 
Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Så där arg brukade jag bli för några år sen, måste ju medge att det ser rätt illa ut.


edit: fast han glömde att panga doran och slita bort torkararmarna :fakta

Samma här. Någon sa något om testosteron och adrenalin. Känner helt klart igen mig där också. Men precis som för dig händer det mer och mer sällan :tungan
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Menar du att Sportbajjks testosteron och bly i pennan börjar avta? :va

Ja, är nog så. Iaf för mig (gamla generationen) :rolleyes:

Rätt som jag vet ordet av är det jag som nog borde lämna in mitt körkort. Hade varit bra om Transportstyrelsen börjar kontrollera lämpligheten på äldre innan jag blir gammal nog att ha ihjäl någon :crash
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Lagom skevt land, ambulansen kör förbi utan att kolla..

Det verkar ju inte vara någon utryckning heller så om det ligger en hoj på vägen och en snubbe pucklar på en pensionär kan man ju tycka att det finns anledning att misstänka att en ambulans kan komma till användning inom en snar framtid. Men inte då, han var säkert sen till sin lunchdate :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top