motorcyclespareparts.eu (MSP) - Erfarenheter?

jika

Medlem
Gick med
11 Jun 2008
Ort
Malmö
Hoj
XT660Z Teneré, Thunderace -96 (till salu)
Tänkte slänga iväg en beställning på lite nya skruvar m.m. och MSP verkar vara billigast på det jag behöver.

Försökte göra lite efterforskningar men de har nästan noll närvaro utanför trustpilot där de fått bra betyg men i stort sett alla som lämnat betyg har också bara lämnat ett omdöme totalt vilket är lite suspekt i mina ögon. Även toppdomänen .eu lämnar utrymme för vissa frågetecken. Det luktar helt klart lite skumt om hela företaget men frågan är om det är något att oroa sig över. De kanske bara är nya i branschen?

Det verkar dock inte heller finnas några negativa åsikter om företaget.


Jag ser inga uppenbara varningslampor men inte heller något som talar för motsatsen så vad säger ni? Finns det någon här som har erfarenheter av detta företag?

http://www.motorcyclespareparts.eu
 

jika

Medlem
Gick med
11 Jun 2008
Ort
Malmö
Hoj
XT660Z Teneré, Thunderace -96 (till salu)

Ja, de verkar hyfsat nystartade om man kollar på t.ex. https://www.facebook.com/motorcyclespareparts.eu
Så att det ser tomt ut på bilden från 2009 är nog inget märkligt.

Det jag finner märkligt är att man inte finner NÅGRA spår av dem. Inte ens ett negativt omdöme...

Var köper ni andra skruvar och annan småskit om det inte finns på Ebay?
 

jika

Medlem
Gick med
11 Jun 2008
Ort
Malmö
Hoj
XT660Z Teneré, Thunderace -96 (till salu)
Såvida denna modell överensstämmer så har jag bara hört gott om åf. men jag har inte beställt ngt. själv ännu:

http://www.cmsnl.com/yamaha-yzf1000rkrkc-1998_model10658/partslist/?model_q=yzf1000

Verkar aktiva, surrat med svensk åf. för dem och även hört talas om att de köpt upp lager (gammalt) även från Sverige.

Tack för tipset! Det verkar ju iofs nästan vara samma sak med detta företag (finns enbart positiva omdömen på trustpilot etc). Enda skillnaden är att man kan se ett hus som det står CSM på på google streets samt att de är lite dyrare på alla punkter.

Men att se att företaget iaf finns där känns ju lugnande.

Har nederländska företag inte fattat grejen med att göra sig synliga på nätet eller vad är det frågan om?
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ingen direkt aning men just dessa verkar rikta sig till entusiaster och inte locka till sig ev. konkurrenter som hamstrar delar vilket verkar vara deras affärsidé.

En teori.

Edit:

Kan lägga till att jag reka. 13 artikelnr. med Honda Sverige och de kunde matcha CMSNL med några % fördel men CMSNL har bättre lagersaldo. 13 slumpmässiga artiklar säger inte så mkt men men:

Honda: 6/13 varav 3 är restnoterade till oklar framtid.

CMSNL: 9/13 här vet jag dock inte om de presenterar restnoterade men den uppfattning jag har fått är att det som specas är deras egna lagersaldo.
 
Last edited:

jika

Medlem
Gick med
11 Jun 2008
Ort
Malmö
Hoj
XT660Z Teneré, Thunderace -96 (till salu)
Ingen direkt aning men just dessa verkar rikta sig till entusiaster och inte locka till sig ev. konkurrenter som hamstrar delar vilket verkar vara deras affärsidé.

En teori.

Edit:

Kan lägga till att jag reka. 13 artikelnr. med Honda Sverige och de kunde matcha CMSNL med några % fördel men CMSNL har bättre lagersaldo. 13 slumpmässiga artiklar säger inte så mkt men men:

Honda: 6/13 varav 3 är restnoterade till oklar framtid.

CMSNL: 9/13 här vet jag dock inte om de presenterar restnoterade men den uppfattning jag har fått är att det som specas är deras egna lagersaldo.

CMSNL verkar ju iaf rätt seriösa. Reklamfilm och allt där man faktiskt ser byggnaden (se @1:12 nedan) som man även kan se på google streets.

Men nu har jag iaf letat runt som en tok på sidan och stött på koden "U49" i modellnamnet på ett par ställen. De flesta av dessa produkter har ersatts utav andra modeller men de som inte har ett nytt produktnummer (tillsammans med U49-koden) är betydligt dyrare än sina konkurrenters diton.

Min tanke är att U49 signalerar om att varan inte finns i lager men finns hos deras leverantörer vilket isf skulle innebära betydligt längre leveranstid än önskvärt från min sida.

 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Tack för tipset! Det verkar ju iofs nästan vara samma sak med detta företag (finns enbart positiva omdömen på trustpilot etc). Enda skillnaden är att man kan se ett hus som det står CSM på på google streets samt att de är lite dyrare på alla punkter.

Men att se att företaget iaf finns där känns ju lugnande.

Har nederländska företag inte fattat grejen med att göra sig synliga på nätet eller vad är det frågan om?
Du behöver inte oroa dig, cmsnl är ett bra företag och grymt om man behöver (original) reservdelar. Har själv beställt från dom utan minsta problem :)

Behöver du blandad skruv bara så är Probolt och spalding fasteners två bra alternativ. Eller sifverts skruv om du är i Stockholm..
 

jika

Medlem
Gick med
11 Jun 2008
Ort
Malmö
Hoj
XT660Z Teneré, Thunderace -96 (till salu)
Du behöver inte oroa dig, cmsnl är ett bra företag och grymt om man behöver (original) reservdelar. Har själv beställt från dom utan minsta problem :)

Behöver du blandad skruv bara så är Probolt och spalding fasteners två bra alternativ. Eller sifverts skruv om du är i Stockholm..

Ja, de verkar synnerligen legit. Det var nästan det som var så märkligt - att de var för legit med sina enastående recensioner.

Tack så mycket för din input! Ska ha dem i åtanke när jag behöver skruvar nästa gång.. Denna gången beställde jag ett kit från speedyfastners på ebay.

Lägger nog beställning på resten hos CSM senare ikväll.
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top