MotoGP Silly Season 2013.

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Jag tror dessutom att alla tillverkare skulle vilja sitta som Rossis sista märke/team när han lägger av. För i vilket garage är det störst risk att han dyker upp fram över? Ju där han körde sist. Tänk på alla jubileumsprylar och farväl lacker och skit de kan sälja efter hans sorti, Yamma tar chansen oavsett det sportsliga tror jag faktiskt.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Vad är sannolikast: det, eller att Rossi ställer till det för Lorenzo med sitt intensiva racecraft:ande? Jag lutar åt det senare.
Jag hoppas att Rossi ställer till det rejält för Lorenzo och att de slåss om VM-titeln som de gjorde 2010. Alla tjänar på det, Yamaha och publiken :)
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Tänk på alla jubileumsprylar och farväl lacker och skit de kan sälja efter hans sorti, Yamma tar chansen oavsett det sportsliga tror jag faktiskt.

Den delen tror jag inte betyder någonting, den är rent av oväsentlig ur Yamahas ögon. "Rossi Edition R1" skulle knappt synas som en promille i bokslutet.

I Sverige såldes 106st (!) R1'or 2009, bäst säljande sporthojen det året. I "motorcykeltokiga" Italien fick dom iväg hela 1562st, även där bäst säljande sporthojen det året.

Googla hur många R1/R6 Yamaha säljer på ett helt år världen över & jämför med de 1,5milj scootrar dom säljer per år, enbart i Indonesien. Honda är ännu större!

Det finns ett skäl till att det står Semakin Di Depan på Yamaha & Satu Hati på Honda, ingen av dom är sponsorer f.ö.
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Fast man kan väl sälja en scooter med nr46 på med eller? Yamma hade både en GO!!!! och en FIAT lackad scooter.
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Jag hoppas att Rossi ställer till det rejält för Lorenzo och att de slåss om VM-titeln som de gjorde 2010. Alla tjänar på det, Yamaha och publiken :)

Vad skulle vara den roligaste fajten då mellan de två, om den vore jämn: med rossi på en yamma eller en ducati?
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Vad skulle vara den roligaste fajten då mellan de två, om den vore jämn: med rossi på en yamma eller en ducati?
För min del kvittar de, men sannolikheten för en jämn fajt är tyyysen ggr större på Yamaha än ducati...
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Enligt källor på twitter är han på väg till bmw i wsbk...

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Känns ganska långt bort med tanke på att dom lägger ner för att låta Bmw italia ratta hela deras satsning! Deras nuvarande förare får alltså slåss om två platser och Melandri sitter ganska säkert och sen har dom både Haslam och Badovini om den sista så det är nog inte bara att "få" en plats....

Då känns det som Suzuki kanske skulle kunna reparera sin miss från förra gången Spies ville till wsbk och gudarna skall veta att de behöver honom....

Orsaken är väl svår att veta om han inte bara fått kicken men tidigare så har han uttalat sig om att fabriksstallet var mer restriktiva till att prova andra saker än vad de var i tech3!
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Känns ganska långt bort med tanke på att dom lägger ner för att låta Bmw italia ratta hela deras satsning! Deras nuvarande förare får alltså slåss om två platser och Melandri sitter ganska säkert och sen har dom både Haslam och Badovini om den sista så det är nog inte bara att "få" en plats....

Jag vet inte om det gör någon skillnad men teamet som drar sig ur var egentligen inte BMW själva heller utan det var väl Alpha Technik som rattade det "officiella" WSBK-teamet, självklart med betydande support från fabriken.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Den delen tror jag inte betyder någonting, den är rent av oväsentlig ur Yamahas ögon. "Rossi Edition R1" skulle knappt synas som en promille i bokslutet.

Googla hur många R1/R6 Yamaha säljer på ett helt år världen över & jämför med de 1,5milj scootrar dom säljer per år, enbart i Indonesien.
Men Rossi är megakänd/megapopulär i Indonesien och det är med R1/R6 – som många aningslöst tror är GP-hojar med lyse och blinkers – som Yamaha upprätthåller den höga statusen i sitt varumärke, vilket smittar av sig nedåt i modellprogrammet.

Så att kunna erbjuda R1/R6/skotrar med ”46”-lackering är nog inte betydelselöst.

http://youtu.be/ajWjnXg19Gs
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2012-07-25 kl. 22.16.59.jpg
    Skärmavbild 2012-07-25 kl. 22.16.59.jpg
    54.1 KB · Visningar: 86
Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Nämligen:

”I hear some rumours. And some rumours say that Valentino is going to come back. It could be a good thing for Yamaha. We have been a good couple in the past years, but it hasn’t been decided yet. My preference is to have a competitive rival in the team.”

Skulle kunna vara så att hans politiskt korrekta uttalande beror på att it´s a done deal, eller i alla fall mycket sannolikt.
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Känns ganska långt bort med tanke på att dom lägger ner för att låta Bmw italia ratta hela deras satsning!
Det är många nu som säger sig ha hört från säkra källor att Spies kommer att köra en BMW i WSBK nästa år. Vi får väl se.

Crutchlow skrev i kväll på Twitter att minst ett kontrakt kommer att offentliggöras i helgen, och det är inte hans eget.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är många nu som säger sig ha hört från säkra källor att Spies kommer att köra en BMW i WSBK nästa år. Vi får väl se.

Crutchlow skrev i kväll på Twitter att minst ett kontrakt kommer att offentliggöras i helgen, och det är inte hans eget.
Ryktena säger att det är Hayden hos Ducati som kommer offentliggöras i helgen.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ryktena säger att det är Hayden hos Ducati som kommer offentliggöras i helgen.

Anslående! Kul vore på ett närmast overkligt sätt, fast med en "gnutta" portion flyt till en hjälp I det perspektivet skulle gode Nicky Hayden teoretiskt vara ny Yamaha förare 2013 :banana
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top