MotoGp Red Bull Indianapolis GP

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Att ducatin inte håller samma klass som Honda och Yamaha är ju ganska tydligt ju med att rossi inte vinner.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Hörde Stiggy sa att Edwards va klar för ngt "Ford... team" nästa år tro jag men sen avbröts han,ngn som hörde mer?

Jag hörde också "Ford" och undrade va i hela friden, och var irriterad när han inte pratade till punkt.
 

MC Doktorn

Guest
I samband med helgens race sa Stoner att man bara kan jämföra förare som kör på samma material under samma period.

Så då inser du att Stoner är bästa Honda förare och varför skulle det inte vara trovärdigt att det är den bästa MotoGp föraren som leder mästerskapet.

Du kanske anser att det inte är den bästa föraren som kör i dom bästa teamen? motivera och förklara gärna varför i så fall.

Missade du racet i helgen och presskonferenserna? Vilket märke var det på hojarna som bröt? Var Rossi sämsta Ducati?

Den främste fabriksföraren får ofta de bästa förutsättningarna, är det någon som ifrågasatt detta?

Men det handlar om en tävling där jag inte tror Ducati är nöjd med hedrande midpack placeringar.
Vad tror du är målsättningen hos en flerfaldig världsmästare att vara bästa Ducati förare enbart?
När de väl hade någon man mot man fajt var det Rossi som stekte Lorenzo, eller har du redan glömt Motegi?

Oftast var Lorenzo för bra för Rossi så av 14 gemensamma möten då båda gick i mål så var Lorenzo före Rossi vid 11 tillfällen. "kalenderbitare får gärna korrigera"

Sen kanske du inte insåg att Lorenzo var i en position då han ledde mästerskapet komfortabelt och behövde säkra mästerskapet och hade mer på att förlora att ta risker.

Tror du att mästerskapet är mindre värt än individuella segrar ur den synvinkeln?

Berätta gärna mer om vad det säger. Att Rossi är slut och att Stoner är mycket bättre?

Eller hur tycker du man ska tolka trender som att Spies närmar sig toppen och att Pedrosa aldrig lyckats vinna titlar i Mgp och att Rossi inte ens är nära en pallplats medan Stoner åker ifrån andra toppförare och leder mästerskapet.

Jag tror att om Rossi är kvar på Ducati kommer han försämra sina möjligheter drastiskt.
Extrapolera se senaste årens resultat mellan toppförarna så inser man att den som tappat resp utvecklats mest är en ganska enkel matematik.

Hans dominerande trend är bruten även på konkurrenskraftigt material vilket Lorenzo visade 2010 och det finns inget som talar för att det går i rätt riktning vilket resultaten 2011 visar.

Hans förtroende för GP11.1 verkar vara allt annat än lovande och det kan väl knappast vara bra för ens egen utveckling eller vad tror du?

Stoner har i år verkligen visat tvivlarna att han kan vinna utifrån dom flesta förutsättningarna, Regn/Torrt från ledning/bakifrån mm

Eftersom Rossi inte kunnat prestera som han gjorde på Yamahan vet Ducati vems felet är och man kommer att låta honom vara kvar en lång tid, om han nu önskar det.


Då framstår Stoners insats 2010 ännu mer imponerande på det materialet som han inte lyckas med.

Hur länge ska bortförklaringarna vara trovärdiga eller är det JB, Bartolini, Guareschis fel eller en kombination?
 
Last edited:

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Älskar när alla bråkar om åsikter, dvs vem de tycker är bäst och så. Det går liksom inte att bevisa!

Jag tycker Stoner är bäst för han är så satans grym.

Rossi är svårt att säga när han kör en skithoj. Han kanske fortfarande är bästa föraren, eller så är han en medioker föredetting.
 

djungel-Jim

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2010
Ort
Åkersberga
Hoj
Ducati SF 1098S
Äh jag tycker det är coolt av ducati att våga sig på att utveckla en hoj på ett sätt och med andra material än något annat av toppstallen gjort! Kudos till dom för det! Nu kommer det förvisso säkert sluta med att dom ger upp kolfibret till förmån för metall och då lär det genast bli lättare att komma med i matchen igen..

Som eurosportkommentatorerna sa i racet: Rossi har ju fått sitt smeknamn just för att han är duktig på att få fart på motorcyklar, jag tror han kommer lyckas även hos ducati.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
@McDoktorn: Jag vet inte om det är till gagn för någon av oss om jag svarar. Folk blir ju så besvärade när man diskuterar något äldre än två dagar och dessutom i flera inlägg.
 

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
"OT" :)
Nån som vet vad låten heter som spelades i början av BBC´s sändning av loppet?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top