MotoGP Mugello "Grand Premio D"Italia Alice"

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Ja, jag håller tyvärr med om att han var oväntat försiktig i sina kommentarer. Synd, för det lär ju finnas ett hav av erfarenhet att föra vidare.

Och sen håller jag med om att huvudkommentatorn har en märklig förmåga att sitta helt och hållet knäpptyst när det ändå sker omkörningar i racet. Märkligt. Det är så att man tror att dom har en annan bild som är fördröjd eller nåt liknande...Rossi går upp i ledningen och det är k-n-ä-p-p-t-y-s-t. Visst, jag ser ju med egna ögon, men liiite inlevelse i racet förväntar jag mig ändå.

Är det de svenska komentatorer?

Jag lyssnade på englska och tyckte det var roligt när dom snacka i 125cc racet där dom skämta och skrek så fort det hände något.
 

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bromma
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
БОБАН;3626051 skrev:
Är det de svenska komentatorer?

Jag lyssnade på englska och tyckte det var roligt när dom snacka i 125cc racet där dom skämta och skrek så fort det hände något.

Jepp, det är Peter, den svenska kommentatorn. Jag tycker iofs att han i många lägen är bra och har mycket bakgrundsinfo att komma med. Men samtidigt kan han vara märkligt frånvarande när det för en gångs skull händer något i själva racet.
 

Dr.Bike

Guest
Fan - de fem första hade jag tippat helt rätt! Vad ger ni för det?
Nåt måste det ju vara värt! :hihi
Som sexa hade jag satt Dovi, han kom sjua...
Den gamle (och havet) Capirex glimrade till! Det hade jag inte väntat mig, men det var ju sköj!
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
hur e det med vale, e han gay, det spekuleras en hel del, det e bara bra om han han e e det, då tar vi andra hand o brudarna:tuttar :yoparty

Ja hur fan ar det igentligen pa riktigt? Han ser javla gej ut, hort lite skvaller om att han ska vara bajs-packare. Nan som vet for sure?
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Shit, Hayden på tolfte, omkörd av Guintoli på en Pramac-hoj i torrt före. Kan man bli mer förnedrad? Nån som hört nåt om varför han körde så illa?

Antar att man inte kan säcka en jänkare under säsongen, men nog är det dags o ge någon med lite potential chansen i teamet no1?

Edit: 13:e blev han visst även omkörd av den andra pramac-hojen :gnissla
Något strul med hojen enligt honom själv:

I got an awesome start, felt pretty good, but it was clear from the beginning that we had a problem. Guys started coming past and there was nothing I could do, there was no way to defend. So I just tried to get to the finish and get a couple of points. They're checking the data now to see exactly what happened.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Simonchelii borde blivit diskad direkt för manövern på Barbera. Riktigt fult, medvetet och farligt. Fast jag antar att de inte vågar diska en italienare som är på väg att vinna sitt hemma GP....
Tre segrar för italienare - köra hoj kan de i varje fall.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ja hur fan ar det igentligen pa riktigt? Han ser javla gej ut, hort lite skvaller om att han ska vara bajs-packare. Nan som vet for sure?
Hur tydlig måste man vara? Kolla på Oscars avatarbild... :hihi
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Inte för att det spelar någon roll eftersom man bör bedömas efter prestation (och kanske personlighet), men det har varit uppe flera gånger att Rossi synts hånglande med damer på italienska paparazzi-fotografier (smygröker gör han också). Däremot har han dem inte med på jobbet, det har inte jag heller, har ni?

Så därmed kan man:
1. sluta spekulera i hans privata preferenser
2. sluta använda nedsättande och otrevlig språk
3. sluta drömma om Rossis tjejer eftersom de spelar i en annan division än 99,9% av de manliga medlemmarna här (Serie A vs Korpen motion div 2)
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Inte för att det spelar någon roll eftersom man bör bedömas efter prestation (och kanske personlighet), men det har varit uppe flera gånger att Rossi synts hånglande med damer på italienska paparazzi-fotografier (smygröker gör han också). Däremot har han dem inte med på jobbet, det har inte jag heller, har ni?

Så därmed kan man:
1. sluta spekulera i hans privata preferenser
2. sluta använda nedsättande och otrevlig språk
3. sluta drömma om Rossis tjejer eftersom de spelar i en annan division än 99,9% av de manliga medlemmarna här (Serie A vs Korpen motion div 2)

:fakta
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Inte för att det spelar någon roll eftersom man bör bedömas efter prestation (och kanske personlighet), men det har varit uppe flera gånger att Rossi synts hånglande med damer på italienska paparazzi-fotografier (smygröker gör han också). Däremot har han dem inte med på jobbet, det har inte jag heller, har ni?

Så därmed kan man:
1. sluta spekulera i hans privata preferenser
2. sluta använda nedsättande och otrevlig språk
3. sluta drömma om Rossis tjejer eftersom de spelar i en annan division än 99,9% av de manliga medlemmarna här (Serie A vs Korpen motion div 2)
:fakta
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Inte för att det spelar någon roll eftersom man bör bedömas efter prestation (och kanske personlighet), men det har varit uppe flera gånger att Rossi synts hånglande med damer på italienska paparazzi-fotografier (smygröker gör han också). Däremot har han dem inte med på jobbet, det har inte jag heller, har ni?

Så därmed kan man:
1. sluta spekulera i hans privata preferenser
2. sluta använda nedsättande och otrevlig språk
3. sluta drömma om Rossis tjejer eftersom de spelar i en annan division än 99,9% av de manliga medlemmarna här (Serie A vs Korpen motion div 2)
:fakta
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Det där "we" som Trick Daddy alltid talar om undrar jag om HRC kommer ta hänsyn till när kontrakten ska förnyas. Får han eller hela teamet sparken tror ni? BBC-kommentatorerna placerade honom hos Tech 3 nästa år. Har jag själv svårt att se. Vilken annan förare är han egentligen hetare än just nu? Rookien Davizioso på en icke-fabriks-RCV ligger före i sammandraget...
 
Last edited:

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Så vad tror ni? Kommer Pedrosa att utgöra något hot mot Rossi sett över hela säsongen? Personligen tror jag att Stoner kommer att gå bättre under kommande race.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det där "we" som Trick Daddy alltid talar om undrar jag om HRC kommer ta hänsyn till när kontrakten ska förnyas. Får han eller hela teamet sparken tror ni? BBC-kommentatorerna placerade honom hos Tech 3 nästa år. Har jag själv svårt att se. Vilken annan förare är han egentligen hetare än just nu? Rookien Davizioso på en icke-fabriks-RCV ligger före i sammandraget...
Yamaha har ju varit i kontakt med Hayden förut och velat signa honom, de signade honom på ett "letter of intent" före Honda inför 2003 års säsong men det blev rättssak eftersom Hayden ville bryta kontraktet så helt omöjligt är det inte att han byter till Tech3 om Edwards går till Kawasaki - vem som skulle vilja gå till Kawasaki just nu är en annan fråga.
Dovizioso till Repsol Honda 2009 måste vara en lågoddsare.

Så vad tror ni? Kommer Pedrosa att utgöra något hot mot Rossi sett över hela säsongen? Personligen tror jag att Stoner kommer att gå bättre under kommande race.
Jag tror Pedrosa komemr vinna fler race i år och kommer vara med och utmana mer. Speciellt om den nya motorn ger lite mer skjuts på rakorna.
Dock är Pedrosa och Puig försiktiga generaler och förändrar inget om de inte vet att det kommer vara bättre än förut, det har han visat hela sin karrirär.
Hayden ville ju ha den nya motorn redan nu till Mugello med HRC sa nej. Ska bli intressant att se hur de gör på Catalunya.
 
Last edited:

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Har inte läst hela tråden, ser ju racen i efterhand, kan bara säga att engelska kommentatorer är oslagbara...Toby och Julian tror jag kombinerat med Mamola som springer runt och surrar...Dom här grabbarna har inlevelse kan jag lova. Rossi är kungarnas konung, skönt o se så alla Rossi hatare på forumet får sig en läxa. O Shinia (eller hur det stavas) på en niondeplats...WOW vilken otrolig bedrift, måste varit 100 år sen han var med bland topp 10. Sen så är det as grymt av Lorenzo o inte skylla på något annat än sig själv efter vurpan...däck o bla bla bla
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Yamaha har ju varit i kontakt med Hayden förut och velat signa honom, de signade honom på ett "letter of intent" före Honda inför 2003 års säsong men det blev rättssak eftersom Hayden ville bryta kontraktet så helt omöjligt är det inte att han byter till Tech3 om Edwards går till Kawasaki - vem som skulle vilja gå till Kawasaki just nu är en annan fråga.
Dovizioso till Repsol Honda 2009 måste vara en lågoddsare.
Haydens aktier stod rejält högre 2003 än de gör nu. Om Edwards vill vara kvar hos Yamaha lär han knappast ersättas med Hayden.

Angående Kawasaki är det uppenbart att varken deras eller Suzukis hoj har vad som krävs för att vara något annat än utfyllnad. Framför allt Capirossi men även Hopkins kan bättre än deras resultat visar. För att inte tala om Ducati - verkar vara en helt hopplös hoj att köra för alla utom Stoner.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top