MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Repatriering
Hoj
ZX6R -07

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Repsol Honda
- Dani Pedrosa - 2009
- Andrea Dovizioso - 2009

Honda Gresini
- Marco Simoncelli - 2010
- Marco Melandri

Honda LCR
- Randy de Puniet - 2009
- Hiroshi Aoyama

Team Scot Honda
- Gabor Talmacsi
- Hiroshi Aoyama

Ducati Marlboro Team
- Casey Stoner - 2010
- Nicky Hayden - 2010
- Mika Kallio

Pramac Ducati
- Mika Kallio
- Alex de Angelis
- Mattia Pasini
- Toni Elias

Aspar Ducati
- Hector Barbera


Factory Yamaha Team
- Valentino Rossi - 2010
- Jorge Lorenzo - 2009

Tech 3 Yamaha
- Colin Edwards - 2009, option 2010
- Randy de Puniet - 2009
- Chris Vermuelen - 2009
- James Toseland
- Toni Elias
- Alex de Angelis
- Ben Spies

Rizla Suzuki motoGP
- Alvaro Bautista
- Loris Capirossi - 2009
- James Toseland

Ponsson Gil Motor Sport (Emmi Caffe Latte)
- Thomas Luthi ??? !!!
- ??? !!!

Ut ur MotoGP
- Sete Gibernau
- Yuki Takahashi - motoGP 2
- Chris Vermeulen - WSBK
- Toni Elias - WSBK
- James Toseland - WSBK
- Alex de Angelis - moto2 or WSBK

Nya till MotoGP
- Marco Simoncelli
- Alvaro Bautista
- Hector Barbera
- Mattia Pasini
- Alex Debon
- Hiroshi Aoyama
- Ben Spies
- Thomas Luthi ??? !!!


Rykte
Option
Bekräftat
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
5-8-3-1-8-6...bevis nog för att han inte är ett one-hit-wonder.
:tummenupp

Nu tar du ju min sida! Ditt exempel är ju jättebra för att visa att Hayden verkligen var ett one-hit-wonder.

Hans fyra första säsonger (samma team: det bästa i mästerskapet) är en stadig förbättring som kulminerar 2006 då han blir mästare med färre slutpoäng än Kenny Roberts Jr när han blev 500-mästare; trots att säsongen 2006 omfattade ett race ytterligare (17 jämfört med 16) än när Roberts blev mästare. Den minst övertygande mästaren någonsin, om man så vill.

Se Haydens poängsvit sedan 2003:

130-170-206-252-127-155

Man behöver inte vara Einstein för att se trenden.

När jag tänker på Hayden, ser jag en mental bild av ett amerikanskt musikfenomen som kom från ingenstans och sedan...
 

Bifogat

  • 3.jpg
    3.jpg
    23.4 KB · Visningar: 44

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
:tummenupp

Nu tar du ju min sida! Ditt exempel är ju jättebra för att visa att Hayden verkligen var ett one-hit-wonder.

Hans fyra första säsonger (samma team: det bästa i mästerskapet) är en stadig förbättring som kulminerar 2006 då han blir mästare med färre slutpoäng än Kenny Roberts Jr när han blev 500-mästare; trots att säsongen 2006 omfattade ett race ytterligare (17 jämfört med 16) än när Roberts blev mästare. Den minst övertygande mästaren någonsin, om man så vill.

Se Haydens poängsvit sedan 2003:

130-170-206-252-127-155

Man behöver inte vara Einstein för att se trenden.

När jag tänker på Hayden, ser jag en mental bild av ett amerikanskt musikfenomen som kom från ingenstans och sedan...

det där inlägget bevisar ju bara vad du lyssnar på
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
2009:
3. Stoner Ducati
8. Melandri Hayate
14. Hayden Ducati
15. Kallio Ducati
16. Canepa Ducati

2008:
2. Stoner Ducati
6. Hayden Honda
12. Elias Ducati
13. Guintoli Ducati
17. Melandri Ducati

Hur f-n folk kan med dessa resultat bevisa att Melandri rockar men Hayden borde packa och åka hem begriper inte jag.
2004-09 ser deras respektive placering i VM ut såhär:

Melandri: 12-2-4-5-17-8
Hayden: 9-3-1-8-6-14

Hayden hela tiden hos Repsol Honda, tills i år.

Melandri under sin första säsong på en ej konkurrenskraftig satellit-Gauloises Yamaha. Andra och tredje säsongen på en konkurrenskraftig satellit-Fortuna Honda. Första säsongen med 800 hade Melandri blivit lovad samma utrustning som Hayden och Pedrosa, men så blev det inte. Ändå placerade han sig före Hayden i sammandraget. Nu råkar jag gilla Melandri och är långt ifrån opartisk, men Melandris text nedan efter första racet 2007 ger en ganska levande bild av hans förutsättningar då. För min del är det glasklart att Melandri är den styvmorderligt behandlade talangen och Hayden den bortskämde medelmåttan som har haft tur och som till slut har fått stifta bekantskap med samma bryska verkligheten som de allra flesta GP-förare tvingas kämpa med. Melandri har aldrig varit fabriksförare (!)...

”I finished the Spanish Grand Prix a few hours ago and since then I’ve spent all my time in my motor home.I’m very disappointed and angry, because I spent more than half the race literally coasting around, thinking just about finishing, I couldn’t ride my bike…it was it which was carrying me around the track!I’d have liked to cry a bit, to get it off my chest, but I didn’t manage. I switched on my stereo at full blast, listening to “Nuvole e lenzuola” by Negroamaro, and I started shouting my head off…I hope I didn’t, once more, cause damage to my vocal cords! (But at this point it would be just a detail).As soon as I switched my mobile on, a friend of mine set me an sms which rang really true: “On Fuorigiri I could see it in your eyes that you are alone”; It’s bloody true, I feel really alone, all through the winter it was said that I would be an official rider, on par with Nicky and Dany, but in actual fact I’m still carrying around the same problem I had on my first day on the 800 and nobody is doing anything about it for me.”

http://www.marcomelandri.co.uk/?p=1857
 

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
2006 R6
Om man tittar på när de körde /kör samma hoj, som tydligen bara en person kan köra.

Hayden vs melandri på ducati.

Vem har presterat bäst då?
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Lorenzo to remain with Fiat Yamaha in 2010

Tråkigt!
Då står enda hoppet till att Stenis kommer tillbaka med nya friska tag.
Annars riskerar ju nästa års säsong bli Booooring. Jo, jag vet, många tycker det är jättekul att samma kille på samma hoj vinner år efter år.
Jag är inte en av dom.

Fast det är klart Simoncelli går ju upp till Motogp, hoppas han kan röra till det lite även om det är hans första säsong.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
...för Hayden konstaterar du enfaldigt att han kört för samma stall som Dohann. :rolleyes:
Hayden åtnjöt samma upphöjda plats och behandling som Doohan under sina glansdagar; tills Hayden inte längre presterade. Han blev ju 8:a i sammandraget säsongen efter sin titel, samtidigt som Pedrosa blev 2:a. Naturligt nog valde HRC då att flytta fokus från Hayden till Pedrosa. Hayden fick ytterligare två säsonger på sig hos Repsol Honda att anpassa sig till 800, fixade det inte och har nu fått chansen på Ducatis 800, som uppenbarligen är annorlunda än Honda, men tydligen inte tillräckligt lättkörd för Hayden. Återstår att se vilket team som vill ta risken att låta honom prestera illa på deras 800. Det är uppenbart att Hayden är en ruskigt bra förare på stora fyrtaktare utan traction control och en lika ruskigt dåligt förare på prototyper som inte har lika mycket gemensamt med Superbikes.
 
Last edited:

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Repatriering
Hoj
ZX6R -07
Om man tittar på när de körde /kör samma hoj, som tydligen bara en person kan köra.
Hayden vs melandri på ducati.
Vem har presterat bäst då?

Är det inte i år som dom(Ducati) börjat att kommunicera med andreföraren och försöka anpassa hojen till föraren och inte tvärtom!!
 
Last edited:
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top