MotoGP - försäsongstugg!

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
WSBK har väl kvaldäck så jämförelsen haltar lite?

Ja, för att sätta snabbaste varv har dem det, men jag har svårt att tänka mig att de kör runt och testar med kvaldäck? Skulle väl inte ge så mycket info att jobba med.

Möjligtvis att de lägger något snabbt varv på kvaldäcket och att det är de tiderna vi ser i listan. Kanske kan någon mer kvalificerad svara på den frågan.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Jag har följt detta och ja de körde kvaldäck. men Rea som hade snabbaste tid körde 0.1sek under gällande kvaltid på racedäck 1.40.1 :)
Jag tror dock inte att det har så mycket med de nya hojarna att göra, utan att de nötte många varv och då fick till inställningar, och att banan sätter sig bättre ju mer varv de lägger!
Mer förvånande är att i CEV så körde de typ en halv sek ifrån SBK snabbaste varvtider :yoparty

Ja, för att sätta snabbaste varv har dem det, men jag har svårt att tänka mig att de kör runt och testar med kvaldäck? Skulle väl inte ge så mycket info att jobba med.

Möjligtvis att de lägger något snabbt varv på kvaldäcket och att det är de tiderna vi ser i listan. Kanske kan någon mer kvalificerad svara på den frågan.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
http://www.motorsport.com/motogp/news/pedrosa-most-talented-of-us-all-says-marquez-665168/

Marquez säger att Pedrosa är den skickligaste föraren i fältet. Iofs så visade ju Pedrosa sig kunna slå de andra i top 4 på just det de är bäst på. Hoppas få se en Pedrosa som kör som i slutet av 2015 nästa säsong. Han var en fröjd att se när han och Rossi fajtades.

Jag tror chansen att få se Dani fara fram som en furie 2016 är mkt stor. Igenom åren i MGP som vi alla vet har Dani fått/haft skador som hämmat honom, då han vart skadefrisk har han ju lidit av armpump. En skadefri Dani utan pumparmen blir ett reellt hot i toppen. Bara tanken på ett superjämnt MGP fram i höst med 4 till 6 möjliga förare till titeln känns inte helt omöjligt o kittlar mer än någonsin.. :banana
 

jeber

Medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Lund
Hoj
R1
Hur förflyttas alla motorcyklar med team? Har dem egna flygplan eller hur funkar det? Det är ju en hel del prylar som ska med.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Artikeln får det att framstå som att material flygs till ALLA race, men visst är det väl så att man huvudsakligen använder lastbilstransporter mellan de europeiska racen?

Det har jag för mig.
Tog de inte upp det här i nån av de där ATF-showerna eller pre/post-season-showerna nån gång?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Artikeln får det att framstå som att material flygs till ALLA race, men visst är det väl så att man huvudsakligen använder lastbilstransporter mellan de europeiska racen?
Jag tycker det framgår klart o tydligt i länken att det körs en hel del lastbilar. .
Cargo planes and sea freights deliveries are only half the story. Once delivered to the airport and port, the delivered cargo will not move itself to the circuit. Here is where trucks play a huge role. And in the case of delivering materials to and from the circuit and airport, roughly 35 to 40 trucks are required to carry those 600 plus cases. For European deliveries, Dorna only uses Jan De Rijk Logistics for their truck delivery needs.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas

Det tråkiga i allt detta är att folk inte ser det som Stoners spekulationer, utan som stone cold facts att Marquez har satt käppar i hjulet för Casey. Exempelvis skulle det kunna vara teamchefen som helt enkelt var orolig för att Stoner skulle kunna utmana guldgossens stjärnstatus, helt utan att Marquez har sagt något om det. Eller femtioandra elva förklaringar till varför Stoner märkligt nog inte fick låna Danis plats.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det tråkiga i allt detta är att folk inte ser det som Stoners spekulationer, utan som stone cold facts att Marquez har satt käppar i hjulet för Casey. Exempelvis skulle det kunna vara teamchefen som helt enkelt var orolig för att Stoner skulle kunna utmana guldgossens stjärnstatus, helt utan att Marquez har sagt något om det. Eller femtioandra elva förklaringar till varför Stoner märkligt nog inte fick låna Danis plats.

Det har ju valsats runt lite i media innan den här intervjun med Stoner. Har inte Rossi gjort liknande veto om andraförare med?
Lite udda lät det ju, när det först lät på Stoner som om det hade varit intressant att hoppa in som ersättare, och sedan helt motsatt... Vad anledningen var får vi nog aldrig veta på riktigt, så det är ju bara att lägga saken därhän, tillsammans med slutet på säsongen och se fram emot nästa säsong och lite mer heta fajter och race. :banana
Personligen tror jag att det hade varit vädligt intressant om Stoner fick mersmak efter lite wildcards i år och skriver på för en säsong för Ducati bara för att, och sedan börjar jaga runt i toppfajterna med duccen... Men det lär ju inte hända. :hihi
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

"Spekulerar" känns verkligen rätt uttryckt. Först "säger" Stoner att "Someone didn't want me to ride." För att mer tvärsäkert avsluta med "I was there to help Marc. But they have to do as the number one rider says."

Eller så är artikeln kass redigerad ELLER så är jag för tillfället världens största ordmärkare :tungan

vilket som, det ska bli intressant att se om han släpps fram i år som wildcard. Det eventuella inhoppet kommer troligen trigga de övriga förarna och oss på "läktaren" över alla tidigare satta gränser!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
"Spekulerar" känns verkligen rätt uttryckt. Först "säger" Stoner att "Someone didn't want me to ride." För att mer tvärsäkert avsluta med "I was there to help Marc. But they have to do as the number one rider says."

Eller så är artikeln kass redigerad ELLER så är jag för tillfället världens största ordmärkare :tungan

vilket som, det ska bli intressant att se om han släpps fram i år som wildcard. Det eventuella inhoppet kommer troligen trigga de övriga förarna och oss på "läktaren" över alla tidigare satta gränser!

JAg misstänker att citaten kan vara lite förbättrade av artikelförfattaren. :hihi

Svårt att tro att Ducati inte släpper ut honom som WC, Pirro brukar ju få ta Ducatin ut på en vända ett par gånger varje säsong.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
JAg misstänker att citaten kan vara lite förbättrade av artikelförfattaren. :hihi

Svårt att tro att Ducati inte släpper ut honom som WC, Pirro brukar ju få ta Ducatin ut på en vända ett par gånger varje säsong.

Dock med lite varierande resultat ;)
Vore kul att se ett tungviktsmöte igen ala stoner vs Rossi :yoparty
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
vilket som, det ska bli intressant att se om han släpps fram i år som wildcard. Det eventuella inhoppet kommer troligen trigga de övriga förarna och oss på "läktaren" över alla tidigare satta gränser!

This. Det vore så grymt om Stoner kunde få köra något race nu under 2016! Typ Philip Island :banana
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Dock med lite varierande resultat ;)
Vore kul att se ett tungviktsmöte igen ala stoner vs Rossi :yoparty

Jo, Pirro är ju en bra förare, men inte riktigt samma nivå som toppförarna. Stoner är lite av en okänd storhet efter sitt uppehåll, det hade varit väldigt intressant att se honom köra ett race. Men som sagt, Ducati brukar ju låta testförare köra wildcard och med tanke på att Stoner verkar sugen så kan vi nog få se det hända.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
JAg misstänker att citaten kan vara lite förbättrade av artikelförfattaren. :hihi

Svårt att tro att Ducati inte släpper ut honom som WC, Pirro brukar ju få ta Ducatin ut på en vända ett par gånger varje säsong.

Artikeln på crash.net är lite mer återhållsam, men återberättar ändå ungefär det samma. Oavsett kan man ju konstatera att Stoner är lika ödmjuk som innan :D

http://www.crash.net/motogp/news/225999/1/stoner-marquez-felt-threatened.html
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top