MotoGP - Catalunya

zalmondorro

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
DOROTEA
Hoj
"LIVERPOOL" Honda VFR 800 - 02
Gjorde Lorenzo den inbromsningen medvetet eller missa mm så innihelvete? Jävla dumt gjort OM det var medvetet och jävla oflyt att inte mm drog med han i fallet isf!!

Blev jämnare än vad jag trodde när mm kraschade, ändå. Men måttligt bitter över att han inte gick förbi Lorenzo och stanna upp de lite;)

Jag är nästan helt säker att JLO gjorde det spårvalet medvetet RUTINERAT han visste att Margues skulle komma där och såg bara till att vara där före honom och ta hans spår RACESMART

Gillar INTE JLO men man måste ju inse att han kan köra hoj................
FORZA VALE !!!!
 

daniel.yzfr7

Mr R7
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
YZFR1+49/39cc minimoto för race
Förstår inte varför så många gnäller på mr Lorenzo, visst han har varit lite gnällig för några år sen , men det finns betydligt fler i startfältet som är mer hetlevrade och gnälliga.
Han kör fruktansvärt bra och mjukt , samt en jäkel på att jobba fram rätt inställningar till sin Yama, precis som Rossi.
Han behövs då vi behöver fler riktigt vassa förare i Moto Gp, idag är det 3 förare som slåss om VM titlen.
MM kan vi inte räkna ut men det ser mörkt ut för honom, glöm inte LO värdelösa start på förra årets GP serie, det blev ändå bara några poängs skillnad mellan Lo, VR och MM.
Jag tror dessvärre inte på att VR är kapabel att vinna fler titlar, men lär nog bli 2a i sammandraget.
Den som leve får se...:fakta
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Jag är nästan helt säker att JLO gjorde det spårvalet medvetet RUTINERAT han visste att Margues skulle komma där och såg bara till att vara där före honom och ta hans spår RACESMART

Gillar INTE JLO men man måste ju inse att han kan köra hoj................
FORZA VALE !!!!

Nja de vet jag inte. Är inte MM känd för att kunna ändra sina spårval och köra olika spår under ett race.
Tror att han var stressad att vinna ett race och komma ikapp i totalen, så han satsade för hårt helt enkelt.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ptjaa, ett riktigt schysst rejs i f t de senaste, med massor av action efter de två översta podieplatserna. JLo är en stor flerfaldig världsmästare som verkligen fått fart på prylarna när cirkusen väl landade på europeisk mark, han måste vara titelfavorit för de allra flesta så länge Logos får råda. Blandar vi in Ethos eller Pathos i diskussionen vet vi att det finns helt andra värderingar, men låt oss inte blunda för att karln är fantastisk på att köra hoj, i vart fall så länge det är en Yamaha :)

VR är fantastisk på att hålla sig på hjulen numera, och en krasch är allt som skiljer mellan vinnare och förste förlorare, så kampen om VM-titeln är långt ifrån avgjord. Att det blir en blå hoj som tar hem titeln känns däremot som en hyfsat lågoddsare.

Det är roligt att se Suzuki så högt upp i kvalen, men när det gäller rejsfart förefaller de ha en bit kvar. Både Ducati och Honda presterade nog knappast i normal nivå denna helg och led duktigt av temperaturen idag.

Lite längre ned i fältet är väl Bradl före Petrucci en liten ögonbrynshöjare i alla fall? Annars ser jag mest fram emot Assen - är det någonstans som VR ska kunna mopsa upp sig mot JLo i sin nuvarande form så är det väl där. Om han får till ett anständigt kval och en normal start...
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Förstår inte varför så många gnäller på mr Lorenzo, visst han har varit lite gnällig för några år sen , men det finns betydligt fler i startfältet som är mer hetlevrade och gnälliga.
Han kör fruktansvärt bra och mjukt , samt en jäkel på att jobba fram rätt inställningar till sin Yama, precis som Rossi.
Han behövs då vi behöver fler riktigt vassa förare i Moto Gp, idag är det 3 förare som slåss om VM titlen.
MM kan vi inte räkna ut men det ser mörkt ut för honom, glöm inte LO värdelösa start på förra årets GP serie, det blev ändå bara några poängs skillnad mellan Lo, VR och MM.
Jag tror dessvärre inte på att VR är kapabel att vinna fler titlar, men lär nog bli 2a i sammandraget.
Den som leve får se...:fakta

Håller med!

Problemet är VR, omåttligt populär och massmedialt en succé.
Lägg på att han är sannolikt det bästa vi sett i modern GP raring.

Fast han är inte längre snabbast jämnt och Lorenzo verkar vara lite vassare när det stämmer för honom.
Svårt att hävda sig mot en sådan ikon, är inte lika säker på att Rossi inte kan ro hem titeln.

Eftersom nu Marques finns kvar som kan agera bowlingklot om han nu inte får för sig att passera mållinjen.:hihi

Förstår inte dom som gnäller då årets motogp är det bästa jag sett på länge.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Håller med!

Problemet är VR, omåttligt populär och massmedialt en succé.
Lägg på att han är sannolikt det bästa vi sett i modern GP raring.

Fast han är inte längre snabbast jämnt och Lorenzo verkar vara lite vassare när det stämmer för honom.
Svårt att hävda sig mot en sådan ikon, är inte lika säker på att Rossi inte kan ro hem titeln.

Eftersom nu Marques finns kvar som kan agera bowlingklot om han nu inte får för sig att passera mållinjen.:hihi

Förstår inte dom som gnäller då årets motogp är det bästa jag sett på länge.

Jag tycker väl han är lite tråkig att titta på, men svårt att inte bli imponerad av hur groteskt jämn och snabb han är när han är i sitt esse. Jag tror att det blir han som tar titeln i år faktiskt, han är i så galet bra form, hondorna kan inte hänga på yamahaerna, ducati har inte kommit hela vägen till toppen, suzuki är förvånansvärt med för att vara första året, men hota yamaha? Hah!
Och VR kvalar inte tillräckligt bra för att kunna hota JL, och i övrigt är han den enda som både har materialet och farten för att kunna jaga JL utan att ramla ut i gruset.

JL är bara lite tråkig att se på när han seglar iväg i ensamt majestät i fronten, när någon lyckas hänga med så kan han ju dessutom fajtas så det blir gott om spänning. Bara att hoppas att någon får ordning på sina grejor så de kan jaga honom. :hihi
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Det är väl klart att man ogillar de som vi ner över sin barndoms idol ;) Samma när Biaggi var med, surkuk.. Men Sete Gillade ja även Hayden:) Stoner näää.. Kolla bara på ROSSI och Sete innan racet! Kul, så gör han inte med Lorenzo, stoner eller biaggi.. Ne han är fan en jävla bra idol rossi, även om han kommer tvåa! Det tror ja inte Lorenzo kommer att klara med sin mentalitet när han passerar 32 då är han "mojo" död.


Måste erkänna att jag håller MM och dovi som två i totalen. Vore kul! MM är en jävla kämpe! :)


Visst att de sista rejsen varit lite dominerande av en viss herr, med det är fan ändå mer spännande nu än på länge!
 
Last edited:

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Hyffsat race igår som bjöd på en del överraskningar. Trist att MM och Dovi tappar på täten, men så är det med racing.

Kul med Pedrosa tillbaka på pallen, även om det kanske var på bekostnad av just MM och Dovi. :yoparty

Jobbigt för Suzuki som blir totalt förintade i startförfarandet :brinnerup

Som några redan har sagt så tror jag att vi får se Vale överst på pallen på Assen. Hoppas mästerskapet blir en fight ända in på målsnöret det här året, mycket talar för det!!!
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Förstår inte varför så många gnäller på mr Lorenzo... ...
Han kör fruktansvärt bra och mjukt , samt en jäkel på att jobba fram rätt inställningar till sin Yama, precis som Rossi.
Han behövs då vi behöver fler riktigt vassa förare i Moto Gp, idag är det 3 förare som slåss om VM titlen.
Jepp, Lorenzo är skicklig på att åka fort - om han får vara i fred och ha banan alldeles för sig själv. I närkamp med andra snabba gubbar på konkurrenskraftiga hojar är han inte lika imponerande, de gånger han verkligen krigat och 'vunnit' kan räknas på ena handens fingrar.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jepp, Lorenzo är skicklig på att åka fort - om han får vara i fred och ha banan alldeles för sig själv. I närkamp med andra snabba gubbar på konkurrenskraftiga hojar är han inte lika imponerande, de gånger han verkligen krigat och 'vunnit' kan räknas på ena handens fingrar.

Hans min när någon legat bakom på kvalet och satt snabbaste varv.. typ mugello hahaha;) Och hade ja inte gjort missen på kvalet nu i helgen hade jag startat från pole... Men nu gjorde du det din pajas!
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jag håller med om att Lorenzos personlighet lämnar endel i övrig att önska. Men Frågan jag ställer mig är varför inte rossi på en identisk cykel kan få sitt skit i ordning och kvala ordentligt så han kan vara med från början.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Jag håller med om att Lorenzos personlighet lämnar endel i övrig att önska. Men Frågan jag ställer mig är varför inte rossi på en identisk cykel kan få sitt skit i ordning och kvala ordentligt så han kan vara med från början.

För att Rossi inte är lika snabb som Lorenzo?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
För att Rossi inte är lika snabb som Lorenzo?

Fast sa ar det ju uppenbarligen inte. De hade bada nastan identiska varvtider storre delen av racet, med en liten fordel for Rossi. Lorenzo sa efter racet att han varit tvungen att ta risker hela tiden under de sista tio varven for att halla undan for Rossi, och att det har var ett av de tuffast racen pa lange.

Problemet med Rossis kvalprestationer ar enligt honom sjalv att han inte trivs med den nya kvalformen med bara en kvart att hitta formen, han behover formodligen mer tid att fa till de snabba varven. Kanske ar det har som aldern tar ut sin ratt, lite trogare att anpassa sig till nya forhallanden, jamfort med de yngre forarna?
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Fast sa ar det ju uppenbarligen inte. De hade bada nastan identiska varvtider storre delen av racet, med en liten fordel for Rossi. Lorenzo sa efter racet att han varit tvungen att ta risker hela tiden under de sista tio varven for att halla undan for Rossi, och att det har var ett av de tuffast racen pa lange.

Problemet med Rossis kvalprestationer ar enligt honom sjalv att han inte trivs med den nya kvalformen med bara en kvart att hitta formen, han behover formodligen mer tid att fa till de snabba varven. Kanske ar det har som aldern tar ut sin ratt, lite trogare att anpassa sig till nya forhallanden, jamfort med de yngre forarna?

Jag håller med, Rossi har kunnat matcha honom - men inte under hela racet, eller kval och träningar. Lorenzo har mer fart, men hans körstil är väldigt beroende av perfekta inställningar och bra fäste etc etc. Rossi är annorlunda. När allt är "perfekt" för båda två så är jag övertygad om att Lorre är snabbare. Nu får vi hoppas att han inte får till det varje gång som han gjort de senaste racen. Håller själv på Rossi och hoppas verkligen han tar 10:e titeln men man måste inse att Lorre har mer fart när saker och ting klickar.

Sen tror jag att Rossi är grymt bra i racen för att han behöver några varv för att få in ett flyt, och behöver ha folk att jaga för att pressa. På träningar och kval är det ju helt annorlunda. Givetvis är det åldern som spelar in här, tror helt enkelt att han inte har lika mycket fart i sig om Lorre har... vilket inte är konstigt. Dock är Rossi fortfarande grymt imponerande! Även som tvåa i år :)
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jag håller med, Rossi har kunnat matcha honom - men inte under hela racet, eller kval och träningar. Lorenzo har mer fart, men hans körstil är väldigt beroende av perfekta inställningar och bra fäste etc etc. Rossi är annorlunda. När allt är "perfekt" för båda två så är jag övertygad om att Lorre är snabbare. Nu får vi hoppas att han inte får till det varje gång som han gjort de senaste racen. Håller själv på Rossi och hoppas verkligen han tar 10:e titeln men man måste inse att Lorre har mer fart när saker och ting klickar.

Ja, senaste racen har ju haft närmast perfekt förhållanden, men det räcker förmodligen med ett race i upptorkande för att Lorenzo ska tappa lite av självförtroendet. Även i helblött tror jag att både Marquez och Rossi är vassare.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
"Marquez tempted by 2014 chassis switch .."

Ändå lite pinsamt för Honda om de tvingas ner i källan för att rota fram gamla ramar ..
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top