MotoGP 2012: Laguna Seca - USA

MC Doktorn

Guest
Han verkar ju ha en grandios vanförställning så han tror säkert att alla andra vet när han kommer så att de kan flytta på sig.

Starkt av Jorge att krascha och sedan gå ut och sätta snabbaste varv på andrahojen.

Näst snabbast var Jorge och har du inte själv påstått att CRT hojarna mest är i vägen?
Citerar ett stycke av #102 i Silly Season tråden.
Då kan vi få bort CRT som ärligt talat mest är i vägen.

Rdp på gathojen är iof bara drygt 0,3 sek efter Rossi på fabriksprototypen så där kanske CRT inte är ivägen direkt :D
 
Last edited:

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
OT - men ja måste bara säga att ja fyllde år nyligen o fick en månads "guld" paket från viasat i födelsedagspresent så nu har ha suttit klistrad framför viasat motor hela helgen, äntligen lite live känsla :) (är för snål för att betala typ 150 i månaden för bara den kanalen så ja laddar ner annars)
Men tack till viasat iaf :tummenupp
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Trst att Rapp inte får köra. :(

Ser fram emot ett tajt race mellan Sto och Lor (kanske Ped åsså). :tummenupp

Nej det är helt rätt att han inte får köra! Det är tur att inte Moto2 kör för dom hade varit snabbare...

Blir så jävla trött på Stoners bortförklaringar! Hur kommer det sig att alla andra lär sig leva med situationen och inte han?

Fegt att tippa efter kval men men...

Lorenzo
Pedrosa
Spies
 

Paul.E

Paul.E
Gick med
9 Jan 2007
Ort
vinslöv
Hoj
xt600 gsxr750 husqvarna610 vtr1000 xr650 cr250 ktm640 husa650 r6 z750 zx6r zx6rr banhoj
Kolla spies bak dämpare i vurpan har den inte säckat ihop då.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Grymt jävla imponerande av Stoner! :Bugar
Bra av Lorre, Peddo och nice av Hayden!
Trist för Spies och Rossi (det blir nog yamma nu). ;)
Som vanligt så är det ingenting mellan Tech3'orna men Dovi är först.

EDIT: Slo-mo bilderna från varv 1 när alla viker ner i korkskruven är ju konst! :tummenupp

EDIT2: Va faen hände med Lorre? Va det racets enda miss som kosta så?
 
Last edited:

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ja jävlar vilka problem han måste ha haft både på kval och race...

Grymt av Stoner och precis vad jag vill se från honom. Ner med hakan och gasa! :)

Årets tråkigaste race?
Nej, han ljög säkert om problemen. Hur orkar du undrar jag?
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Jag brukar inte gnälla, men nu börjar racen bli lite trista. Lite väl mycket lucka överallt.
CRT hojarna... Suck. Väntar ivrigt på marquez som kan komma in och hota lorenzo 2013.
Stoner imponerar men lorenzo känns stabilare och har myyycket poäng till godo.

Neeea hoppas 2013 bjuder på tätare

Pedrosa är den eeeeeviga trean.
 

Tinaplinius

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2012
Ort
Hästveda
Hoj
Kawasaki ZR 7S-04
Vilket fantastiskt lopp i kväll!!! Synd Lorenzo inte höll täten helt fram, har svårt med Stoner :(:)gnissla
 

Smagatusk

Guest
Snoozefest de luxe...

Tror inte att Lorenzo slog av för att låta Stoner komma om, som kommentatorerna tyckte det såg ut som. Vad jag kunde se så var inte ens Lorres framhjul i backen när Stoner svischa förbi.

Fråga: Är det bara jag som tycker att de svenska kommentatorerna på Viasat känns lite... oproffsiga? Ibland verkar de glömma bort att de sitter i en studio och inte i en soffa hemma och hinkar bärs med polarna.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
1. Stoner, grym körning*. Undrar hur mycket han vunnit med om han fått ledningen redan från start. Såg bra mycket snabbare ut än Jorge de första 10 varven. Dock väldigt trist att de konstant snackats om däcken 2012. Dags att bryta Bridgestones kontrakt & släppa det fritt igen så att däcken inte är ett hinder för utvecklingen?
Dom (eller 1000cc) verkar onekligen snabba men herregud va de klagas. Är det inte från Repsol-teamet så är det från nån annan. Honda byter t.o.m chassie & motor mitt i säsongen för att anpassa sig efter däcken. Gör om gör rätt!

2. Lorenzo. Även om jag är helt övertygad om att Stoner är en snabbare förare (på lika material) så är hans resultat denna säsong mäkta imponerande! Grymt stabil körning! Nästan tv-spelslik precision i körningen. Han kommer nog vinna VM även om det blir lite Nicky-känsla över den titeln för min del.

3. Pedrosa. Fantastisk att det finns ett utrymme mellan toppen och resten av fältet, & att Pedrosa gång på gång lyckas hamna just där! Känns som han ger upp så fort han blir omkörd.


*Stoners passering på Pedrosa & Hayden på Bradl, var det de enda riktiga omkörningarna på hela racet???
Eller missa jag någon?
Jag skyller på Bridgestone, Capirossi, IRTA, Dorna & den f-n som kom på CRT, men MotoGP är verkligen helt kasst sett ur racingsynpunkt! Speciellt jämfört med dess två s.k supportklasser som bjuder på underhållning som heter duga!
 
Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ja jävlar vilka problem han måste ha haft både på kval och race...

Med det hårda däcket har han rätt mycket chatter men av nån anledning funkar kombinationen mjukt däck och vänstervarv mycket bättre för chatterproblemen vad det verkar... Men lite sjukt ändå att det mjuka däcket på Stoners Honda höll längre än det hårda på Lorenzos Yamaha - eller gav Jorge upp med tre varv kvar?

Snoozefest de luxe...

Tror inte att Lorenzo slog av för att låta Stoner komma om, som kommentatorerna tyckte det såg ut som. Vad jag kunde se så var inte ens Lorres framhjul i backen när Stoner svischa förbi.

Stoner la ju upp den omkörningen redan upp mot korkskruven och den utgången han fick kunde inte ens Lorenzo matcha. Riktigt snyggt. Tyvärr ungefär det enda som hände i racet bortsett från Spies sving som gick av.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Du menar för att han fega lite och bara bevakade andraplatsen?

Nej, för att jag är övertygad om att Casey är den snabbaste föraren. Dock en högst personlig åsikt, tabellen visar ju klart & tydligt att Lorenzo är "bäst".
 
Last edited:

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
2. Lorenzo. Även om jag är helt övertygad om att Stoner är en snabbare förare (på lika material) så är hans resultat denna säsong mäkta imponerande! Grymt stabil körning! Nästan tv-spelslik precision i körningen. Han kommer nog vinna VM även om det blir lite Nicky-känsla över den titeln för min del.
När Nicky blev världsmästare så hade han 2 vinster, 3 andraplaceringar, 5 tredjeplaceringar och totalt 252 poäng när säsongen var slut.

Lorenzo har i "halvlek" 5 vinster, 4 andraplaceringar, 1 nolla och 205 poäng.
Jag tycker inte liknelsen är rättvis
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jag tycker inte liknelsen är rättvis

Jag har inte gjort någon liknelse. Jag skrev att jag får en viss Nicky-känsla om Lorenzo tar titeln.
Men byt ut Nicky mot Bradl så förstår du nog mer hur jag ser på saken. Bradl var helt klart en värdig mästare i Moto2, även om Marquez var den klart snabbaste föraren.

Vill absolut inte frånta Lorenzo någonting, han har varit helt fantastisk det här året. Men jag får ändå känslan att på lika material så skulle Casey vinna.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Nej, han ljög säkert om problemen. Hur orkar du undrar jag?
Du måste lära dig att skilja på lögner och gnäll.

Det blir lite patetiskt när du ska försvara en kille som gnäller på det mesta och sedan går ut och vinner racet. Hondan verkar ju funka bättre i vänstervarv, som på Sachsenring och Laguna.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top