Moto GP Assen 30 juni.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Stream nån?
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Visst är det så men han tar aldrig på sig att resultatet beror påmhonom utan detbär alltid utomstående faktorer som är orsaken. Ta bara hans kommentar om att Bautista kanske inte är känslig nog att känna chatter på sin hoj. Dels är det ganska förmätet att säga så och det enda som spelar roll är väl hur fort du kör och just nu kör Bautista nästan jämnt mednStoner trots en satellithoj.

Ingen världsstjärna av rang erkänner någonsin att de själva är dåliga. Oavsett om man lyssnar på Klyft, Ahlshammar, Holm eller Stoner. De hittar alltid utomstående faktorer som felat. Det är troligen en vinnande mental inställning som vi andra halvmediokra figurer inte besitter.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ingen världsstjärna av rang erkänner någonsin att de själva är dåliga. Oavsett om man lyssnar på Klyft, Ahlshammar, Holm eller Stoner. De hittar alltid utomstående faktorer som felat. Det är troligen en vinnande mental inställning som vi andra halvmediokra figurer inte besitter.
Åjo, Rossi säger alltid som det är. Och han är dessutom jätterolig för han tittar in i kameran med stora ögon. Han är jättebäst.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag skiter i om Stoner inte stoppar öronpluggar i näsan, gör roliga miner i kameran eller sätter flaggor i gräset, fan vad han kan leverera när det krävs. Professionellt!
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Fyyyyyy fan, Stoner.... Bara applådera... Jävlar vad han e gryyyym!

Go braaaaaaadl!!!!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ja det var ett rykande varv av Stoner det, och Pedrosa som bara var tiondelen efter. Ska bli intressant att se vad Stoner kan göraminracet i morgon för han har tydliga problem med race pace. Lorenzo och Pedrosa ser betydligt jämnare ut när det gäller race pace.
 

xgame

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Ort
-
Hoj
Honda
flera förare i motogp säger själva att de aldrig sätt någon förare köra en hoj så som stoner. sist var det crutclow som sa det.

Håller med om att det blir lite tröttsamt att förarna ska "clowna" sig för att bli omtyckta.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag är dock, som jag tjatat om tidigare, övertygad om att det faktum att Stoner är australiensare och har engelska som modersmål ligger honom i fatet när det ska avgöras vem som gnäller och vem som "bara säger som det är".

Att stapplande säga "aj traj tå påååsssch batt aj koddent arrajv in frånt åff him" är svårt att tolka som gnäll på materielen.
Stoner däremot lägger ut texten om det ena och det andra, och som australiensare har han en väl utvecklad ironisk förmåga. Att han dessutom ironiserar med en viss syrlighet hjälper honom inte när icke infödda ska tolka hans uttalanden. Doohan var likadan, fast aningen drygare.
Stämmer till viss del men det är ju inte bara ironi det han säger. Han är övertygad om att han har rätt när det gäller allt och det stör mig - för jag har ju rätt. ;)
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Förövrigt är Stoner en supermegatönt. Oavsett hur duktig han är. Väluppfostrad, välkammad och välartikulerad = TÖNT! Han borde ha få hederlig knogmacka levererad av valfri hamnarbetare.

...som dessutom bryter ryggen av sig när han drar på sig stället. Bortklemade vekling!!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Som jag sagt innan blir jag inte ett dugg förvånad om Stoner slutar i förtid. Han har inte allas sätt lika dominant och taggad ut som tidigare. Förra året var han i princip etta på alla pass.

Det mest intressanta med Stoner nuförtiden är vad han ska säga efter racet om han inte vunnit. Är det felkonstruerade däck, mjölk i kaffet eller kanske planeternas linjer? Vi får se.

Oavsett väder tror jag ingen kan rubba Lorenzo.

Rossi kan på sin höjd nå pallen i regn. I torrt är han hjälplös och 6-7 plats får anses som väldigt bra.

Spies vann förra året men det berodde, enligt mig, mycket på att Simoncelli och Lorenzo försvann tidigt. Tror inte han gör någon lycklig på lördag.

EDIT: Assen har problem med antalet besökare:
http://www.motomatters.com/news/2012/06/25/falling_crowd_numbers_force_assen_to_con.html

Jag hade glömt bort hur många felaktiga slutsatser och konstiga spekulationer du brukar komma med, men tydligen är sig allt likt, Stoner krossade alla i kvalet trots att han i dina ögon redan har gett upp.

Pilutta dig :arsele
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Visst är det så men han tar aldrig på sig att resultatet beror påmhonom utan detbär alltid utomstående faktorer som är orsaken. Ta bara hans kommentar om att Bautista kanske inte är känslig nog att känna chatter på sin hoj. Dels är det ganska förmätet att säga så och det enda som spelar roll är väl hur fort du kör och just nu kör Bautista nästan jämnt mednStoner trots en satellithoj.

Nej nej nej Bastuta är inte alls i klass med Stoner ännu, men han är en värdig pallaspirant.
 

nIKOLa

www.nikorace.com
Gick med
27 Jun 2004
Ort
Östermalm
Hoj
Yamaha R1 2009
Inget speciellt. Han gasade på som satan och som vanligt. Gamla tider inte detsamma som nya. Tur det! :)
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
De va änna ett evigt tjat om att Stoner ser butter ut, är omotiverad med mera.. jag vill hävda att Jörgen var lika "munter" förra säsongen nar de inte riktigt nådde hela vägen fram. Men det kanske var försvarbart i hans fall? Ingen proffsutövare är nöjd förrän de presterat bättre än förväntat, det ligger i sakens natur. Annars skulle de aldrig varit där från början. Det kanske är svårt att förstå, här i svedala är det bevisligen otillåtet att kalla materialet "jävla skitcykel" och ge den en välförtjänt spark i bukkåpan....

Det är bra med förare som letar fel, det är intressantare med förare som delar med sig av dem.
 

MC Doktorn

Guest
De va änna ett evigt tjat om att Stoner ser butter ut, är omotiverad med mera.. jag vill hävda att Jörgen var lika "munter" förra säsongen nar de inte riktigt nådde hela vägen fram.Men det kanske var försvarbart i hans fall? Ingen proffsutövare är nöjd förrän de presterat bättre än förväntat, det ligger i sakens natur. Annars skulle de aldrig varit där från början. Det kanske är svårt att förstå, här i svedala är det bevisligen otillåtet att kalla materialet "jävla skitcykel" och ge den en välförtjänt spark i bukkåpan....

Det är bra med förare som letar fel, det är intressantare med förare som delar med sig av dem.

Håller med där.

Men enda sen 2010 så har Rossi Fanboy Club gett namn som Grin Jörgen och Stacey till de som haft fräckheten att visa Vaselino ROsstig att man kan åka fort utan att Pussa kamera linser och vara politiskt korrekt.
 

Dino Velvet

#2702
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen
1. Lorentzo
2. Stoner
3. Dovi
4. Pedrosa
5. Cal C
6. Spies
7. Hayden
8. Bradl

Rossi, barros och Bautista kraschar. Resten är ointressanta.
Och Stones är INTE slut!!!
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top