Moto GP Assen 30 juni.

Nirre1

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2011
Ort
Malmö
Hoj
s1000rr
Jag vill se Stoner fortsätta förlora så jag får höra på hans löjliga undanflykter.
 

MC Doktorn

Guest
Förra året när Stoner hade ett klart övertag maskinmässigt var det ett oändligt orerande om hans överlägsenhet. Nu när han får stryk är det materialet som är orsaken.
Lorenzo kör bättre, ser mer fokuserad ut och vinner fair and square. Sedan Stoner annonserade att han ska sluta ser han inte sugen ut längre, han kör sämre och ger inte allt. Stoner lyckas ju knappt köra ifrån Pedrosa i år.

Hur kan du veta det ?
Att Yamaha har det bästa materialet är det ingen som tvekar på.
Att köra ifrån en frisk Pedrosa är inte kattskit och Stoner är bäste honda förare.
Att ligga 2:a i Mgp med chans att utmana om titeln, är det ett tecken på bristande motivation :hihi

Förare som har en liten teknisk fördel kan vinna 3-4 race i rad medan en nackdel gör att dom faller i resultat. Därför ser vi en Rossi som underpresterar och blir ifrånkörd av Cru som startar sist med fotledsfraktur.

Tror att Rossi om någon saknar motivation i sådana situationer.

Ska man enbart jämföra förare ska man jämföra inom samma team då förutsättningarna är någorlunda lika.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Om, om man kan dra slutsatser från träning 2 igår så kan det bli rikitgt underhållande. Tidsdifferens mellan 1 och 10 hoj låg om jag inte minns fel på en halv sekund. Jag hoppas på intensiva fighter de 10 sista varven inkluderande 6-8 förare!

Crt: Är jag obotligt positiv eller är det inte rätt hyggligt presterat att ligga 1,5 sekunder efter prototyperna redan efter halva säsongen? (Vissa crt står och stampar, typ forward racing och Pbr men ändå) De presterade väl som bäst det dubbla på torrt i början av säsongen?

Ducati: Hitta de fjädringskomponenterna de saknade eller vad hände? Tillfällighet?

Snart FP3!
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Så var Stacey igång igen:

Stoner was also asked about why the satellite riders don't get chatter on their bikes, and whether the fact that Alvaro Bautista was using Showa suspension rather than Ohlins could have anything to do with that. The Australian replied that the satellite bikes do actually have chatter - he had spoken to Honda technicians who could see it very clearly in the data - but that the satellite riders apparently cannot feel it. Perhaps they were not sensitive enough to detect it, Stoner suggested, while he and Pedrosa are.

Och den där Rossi är en riktigt gnällspik!

The problem was the tires, and Stoner once again launched into an attack on Bridgestone, expressing his unhappiness with the way the new front tire was introduced. He also pointed out - with a little prompting from a veteran journalist - that the performance of the 2012 tires was much worse than the previous generation of tires, offering that as an explanation for the fact that the 1000cc bikes were not really any faster than the 800s had been. Valentino Rossi defended the new tires, however, telling the press that the drop in performance was the price that had to be paid for the massively increased safety of the new tires. The early morning highside is a thing of the past, and the price for that is greater performance drop off.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Stoner gnäller inte, han delger sin syn på hur hojen upplevs, han är liksom många andra en perfektionist med stora krav på team och sig själv, MotoGP är mer än att släppa två klick på returen.

Nuff said :musik
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hur kan du veta det ?
Att Yamaha har det bästa materialet är det ingen som tvekar på.
Att köra ifrån en frisk Pedrosa är inte kattskit och Stoner är bäste honda förare.
Att ligga 2:a i Mgp med chans att utmana om titeln, är det ett tecken på bristande motivation :hihi

Förare som har en liten teknisk fördel kan vinna 3-4 race i rad medan en nackdel gör att dom faller i resultat. Därför ser vi en Rossi som underpresterar och blir ifrånkörd av Cru som startar sist med fotledsfraktur.

Tror att Rossi om någon saknar motivation i sådana situationer.

Ska man enbart jämföra förare ska man jämföra inom samma team då förutsättningarna är någorlunda lika.

Hur jag vet det? Ungefär med samma säkerhet som du vet det du påstår.
Jag reagerade bara på att när Stoner vann förra året var det för att han är överlägset bästa föraren ever, Rossis resultat hade inte med hojen att göra utan han är kass och nu när Lorenzo leder är detnför att hans hoj är bättre och inte för att han gör ett bättre jobb som förare.
Skillnaden mellan Stoner och Lorenzo som förare är minimal, tror jag.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Stoner gnäller inte, han delger sin syn på hur hojen upplevs, han är liksom många andra en perfektionist med stora krav på team och sig själv, MotoGP är mer än att släppa två klick på returen.

Nuff said :musik
Visst är det så men han tar aldrig på sig att resultatet beror påmhonom utan detbär alltid utomstående faktorer som är orsaken. Ta bara hans kommentar om att Bautista kanske inte är känslig nog att känna chatter på sin hoj. Dels är det ganska förmätet att säga så och det enda som spelar roll är väl hur fort du kör och just nu kör Bautista nästan jämnt mednStoner trots en satellithoj.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Stoner gnäller inte, han delger sin syn på hur hojen upplevs, han är liksom många andra en perfektionist med stora krav på team och sig själv, MotoGP är mer än att släppa två klick på returen.

Nuff said :musik

Är det två klick man ska släppa? Trodde det var spänna. Fast det kanske är mindre viktigt. 2 klick på returen bak är en naturlag.


Förövrigt är Stoner en supermegatönt. Oavsett hur duktig han är. Väluppfostrad, välkammad och välartikulerad = TÖNT! Han borde ha få hederlig knogmacka levererad av valfri hamnarbetare.
 

xgame

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Ort
-
Hoj
Honda
Evig tjaffs om vem som är bäst... fast det är lite kul :)

Jag minns att Jlo sa i en intervju att de han och rossi hade när dom körde ihop kanske aldrig inträffar igen. Dom fightades med samma promisser i samma stall. Och att när Rossi flyttar till ducati så kommer man inte veta längre vems prestation som är bäst... Något i den stilen...
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ser ut att bli torrace imorgon :yoparty




Förövrigt är Stoner en supermegatönt. Oavsett hur duktig han är. Väluppfostrad, välkammad och välartikulerad = TÖNT! Han borde ha få hederlig knogmacka levererad av valfri hamnarbetare.

Aappsssiiiiss asså! Man ska vahetere inte kunna föra sig, ha hefftiga tattisar på överkroppen, kamphund och platinablonderad bimbo som fru. Helst ska han solka runt i jympakläder och tugga tuggtobak, som en redig maN! :hihi

Jag förstår helt ärligt inte vad finessen är att bete sig dummare än vad man är, men jag hyser då inget förtroende för folk som måste hävda sig för att kompensera för sina övriga tillkortakommanden...
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Besserwisser fail :hihi

Visst är det så men han tar aldrig på sig att resultatet beror påmhonom utan detbär alltid utomstående faktorer som är orsaken. Ta bara hans kommentar om att Bautista kanske inte är känslig nog att känna chatter på sin hoj. Dels är det ganska förmätet att säga så och det enda som spelar roll är väl hur fort du kör och just nu kör Bautista nästan jämnt mednStoner trots en satellithoj.
Skillnaden just nu mellan Stoner och Bautista verkar vara att den senare är taggad och ger allt, det får bära eller brista, medan Stoner letar ursäkter i absurdum för att förklara varför det med hans mått går så dåligt.

Jag kommer hur som helst att minnas Stoner som en gudabenådad förare som tyvärr gnällde på allt och alla när det inte gick hans väg. Han är bortglömd om ett par år, trust me.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Visst är det så men han tar aldrig på sig att resultatet beror påmhonom utan detbär alltid utomstående faktorer som är orsaken. Ta bara hans kommentar om att Bautista kanske inte är känslig nog att känna chatter på sin hoj. Dels är det ganska förmätet att säga så och det enda som spelar roll är väl hur fort du kör och just nu kör Bautista nästan jämnt mednStoner trots en satellithoj.
Jag är dock, som jag tjatat om tidigare, övertygad om att det faktum att Stoner är australiensare och har engelska som modersmål ligger honom i fatet när det ska avgöras vem som gnäller och vem som "bara säger som det är".

Att stapplande säga "aj traj tå påååsssch batt aj koddent arrajv in frånt åff him" är svårt att tolka som gnäll på materielen.
Stoner däremot lägger ut texten om det ena och det andra, och som australiensare har han en väl utvecklad ironisk förmåga. Att han dessutom ironiserar med en viss syrlighet hjälper honom inte när icke infödda ska tolka hans uttalanden. Doohan var likadan, fast aningen drygare.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top