Mors dag igen...

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Jaha, då var det dags igen. Tänkte bara snabbt varna eftersom jag själv återigen lyckats missa det.

Så... vad köper ni åt mamsen idag då?

Tänkte själv panikhandla en blomma på Coop eller något... :näsblod
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag fixar middag till mor. Det blir en makaronipudding med lufttorkad skinka och purjolök, kryddad med timjan, basilika och vitlök och sedan antingen mozarella eller bluecheese i det. Har inte bestämt mig riktigt för vilken ost, men det löser sig nog.

Plus att jag brände ihop en mp3-skiva med lite country hon gillar till hennes nya bil.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag har varit så ruskigt förutseende i år att jag skickade kort till henne som kom fram i fredags. Att visa att man inte panikhandlade något utan planerade var tydligen uppskattat.....
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Jag sprang av en slump på morsdagsbakelser och blomserarrangemang på Ica igår så det fick bli det och kaffe på sängen.

Så ikväll är jag garanterad :ligga.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Jag löste det med ett presentkort på HM. Satt som bananen i...:D
Barnen fick ett som dom kunde ge sin mamma med. Jag själv hade inte gett en spänn till henne om det inte var för barnen. Det hade hennes nya gubbe fått fixa isf.
 

jocke.w

full gas spar tid
Gick med
20 Oct 2005
Ort
ja
Hoj
Nån blå sak....
Klart mamma ska ha en gräsklippare !
Hon såg ganska förvånad ut när man ställde upp ett paket modell större på bordet :D
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ska du ligga med din mamma? :3freak

En del tjejer misstar mors dag, för något som heter kunde heta sambo/flickvän/fru's dag och vill gärna ha lite uppvaktning de med trots att ungar saknas... :) (fast man vet ju aldrig, det kanske var hans mor som skulle få lite rajraj... uhh :brinnerup )

Från Wikipedia: Anvisningar till firande av Mors dag

1. Svenska flaggan hissas från hemmets flaggstång.
2. Mor hälsas om morgonen med sång av barnen.
3. Hon bjudes före uppstigandet på gott kaffe och bröd, berett av barnen. Hon hedras med blommor och en liten gåva.
4. Henne beredes, så långt det är möjligt, vila och frihet från allt hushållsarbete under den dagen. Barnen bädda, sopa, laga mat och diska.
5. Vid eftermiddagskaffet eller på aftonen hålles en liten högtidlighet, där far i huset medverkar. Något vackert läses upp utantill, och hjärtats tack bringas Mor, som är hemmets sammanhållande kraft. Barnen utbedja sig Mors förlåtelse för ohörsamhet och bristande tacksamhet, för allt som vållat Mor sorg, suckar, bekymmer och svårigheter.
6. Frånvarande barn hälsa Mor med brev eller telegram eller vykort, som särskilt gjorts och tillhandahålles för Mors dag.

Far kan alltså vara ute och bränna runt på hoj hela dagen, bara han medverkar vid aftonen (och har styrt upp barnen innan så de klarar biffen :tummenupp :D )
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top