Mobiltelefon-förstärkare?

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Finns det sånt?
alla pratar om att det ska finnas nån typ av slavsändare/förstärkare

Bor centralt i Upplandsväsby men har KASS mottagning

Det hjälper inte hur mycket jag än ringer å skäller på operatören

haft telenor men har nu telia, sak samma

Teliasuporten rekomenderade förstärkare men var faan får man tag på nått sånt??
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Har du 3g så kan det hjälpa om du ställer över telefonen på bara gsm
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Det har snackats om sådana produkter och jag har själv läst på om de men jag har än så länge inte sett någon till försäljning.
Vilken operatör har du? Har för mig att Tele2 hade nån som man kopplar in som skapar en femtocell via bredbandet.
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Det har snackats om sådana produkter och jag har själv läst på om de men jag har än så länge inte sett någon till försäljning.
Vilken operatör har du? Har för mig att Tele2 hade nån som man kopplar in som skapar en femtocell via bredbandet.

Har telia nu men hade telenor förut

Enligt telia så har jag för tjockt hus:yoparty

Eller hur
 

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Men det är ingen som vet om det finns nån typ utav förstärkare?

Har samma problem på jobbet och där håller vi på att sätta upp en extern antenn på taket för att sedan dra ner signalen till trådlösa router runt om i huset.

Men detta hjälper ju oss bara att få bättre signal inne.
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Har samma problem på jobbet och där håller vi på att sätta upp en extern antenn på taket för att sedan dra ner signalen till trådlösa router runt om i huset.

Men detta hjälper ju oss bara att få bättre signal inne.

Jo det är ju det som är grejen även hemma hos mig, Ute på garagplan går det att prata

Men det verkar inte finnas nån enkel pryl som råder bot på detta ännu
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Har telia nu men hade telenor förut

Enligt telia så har jag för tjockt hus:yoparty

Eller hur

Inte helt otroligt att du har "för tjockt hus" sett från antennen. Sett det bekymret på andra ställen. Eller att du håller till rakt under antennen, det är inte så bra täckning under.

Har samma problem på jobbet och där håller vi på att sätta upp en extern antenn på taket för att sedan dra ner signalen till trådlösa router runt om i huset.

Men detta hjälper ju oss bara att få bättre signal inne.

Vet flera stora företag som monterade basstationer i hisschakten och då hade man täckning överallt... även i hissen. :)

Jo det är ju det som är grejen även hemma hos mig, Ute på garagplan går det att prata

Men det verkar inte finnas nån enkel pryl som råder bot på detta ännu

Som sagt, femtocell finns men tydligen inte att skaffa. Googlade lite på det hela åt dig (och åt min törst på kunskap :gnissla) och Telia nämns en del för 3år sedan men ingen verkar ha fått ta del av tekniken. NEC har t.o.m ett pressmeddelande där de säger att de levererar till Telia. :död
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Inte helt otroligt att du har "för tjockt hus" sett från antennen. Sett det bekymret på andra ställen. Eller att du håller till rakt under antennen, det är inte så bra täckning under.



Vet flera stora företag som monterade basstationer i hisschakten och då hade man täckning överallt... även i hissen. :)



Som sagt, femtocell finns men tydligen inte att skaffa. Googlade lite på det hela åt dig (och åt min törst på kunskap :gnissla) och Telia nämns en del för 3år sedan men ingen verkar ha fått ta del av tekniken. NEC har t.o.m ett pressmeddelande där de säger att de levererar till Telia. :död



Så vi kan konstatera att mobiltelefonförstärkare för privat bruk är en


" Urban Legend ":D
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Så vi kan konstatera att mobiltelefonförstärkare för privat bruk är en


" Urban Legend ":D

I Sverige ja. Tyvärr.

Tanken med femtocell är super tycker jag, där folk sätter upp en femtocell så blir täckningen bättre och inte bara för de själva utan även grannarna... så ju fler som sätter upp en desta bättre blir nätet.
 

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
Har samma problem på jobbet och där håller vi på att sätta upp en extern antenn på taket för att sedan dra ner signalen till trådlösa router runt om i huset.

Men detta hjälper ju oss bara att få bättre signal inne.

Kolla med dialect, det är de som fixar åt oss, de borde ha en smidig lösning även för privat bruk
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Du kan skaffa en B260a-router med ett simkort i, den förstärker signalen lite (går även koppla på extern antenn) sen kopplar du en vanlig trådlös telefon i den.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Alltså om du vill ha en liten dosa som förstärker täckningen i din lägenhet så kan jag säga att det är kört. Detta är olagligt för privatpersoner och endast telebolagen får montera dessa.
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Alltså om du vill ha en liten dosa som förstärker täckningen i din lägenhet så kan jag säga att det är kört. Detta är olagligt för privatpersoner och endast telebolagen får montera dessa.


Misstänkte nästan det

Konstigt att man får det rådet utav TELIAS suport:D

skulle nog annars vara en väl säljande produkt:yoparty
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Det har att göra med vilka frekvensspektrum man får sända på.

Det finns ju externa antenner att sätta på vissa mobiltelefoner vilket ju känns jävligt 1800-tal.

HEHE Eller hur

Det påminner om en gammal storry från en gammal vän då han jobbade

på ett ställe som framställer drickbart motorbränsle:yoparty

Då hadde vist labchefen ansökt om att få ut 50 meter telefonkabel
så att han obehindrat skulle kunna röra sig på labbet och samtidigt kunna prata i telefon:D
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Förresten, du borde ju kunna bygga en lösning av en bilhandsfree, dom har ju ofta extern antenn med förstärkning! Bara att sätta mobilen i den och sen kör du bara med blåtandshandsfree hemma :tummenupp
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top