missljud zx9r

mooslund

våga vägra vinter
Gick med
19 Jul 2004
Ort
gulatrosornas stad
Hoj
nada just nu
Tog första repan för året nu ikväll o hörde till min fasa ett konstigt ljud från motorn. Det susar, ylar om motorn mellan 2-3000 varv, mest när man slår av.. minns inte att jag hörde detta förra året o det låter inte helt friskt heller. Någon som har en aning om vad det kan vara för något :confused:
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
mooslund skrev:
Tog första repan för året nu ikväll o hörde till min fasa ett konstigt ljud från motorn. Det susar, ylar om motorn mellan 2-3000 varv, mest när man slår av.. minns inte att jag hörde detta förra året o det låter inte helt friskt heller. Någon som har en aning om vad det kan vara för något :confused:

det är ju en kawasaki.... :näsblod dom ska skramla susa och leva om på låga varv för att vakna vid 8000.. :hihi
 

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Ort
örebro
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
><

Men 2-3000 var har man ju bara 2 gånger när man e ute och åker!
och båda på parkeringen hemma! :yoparty
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Sätt i öronproppar så slipper du höra alla konstiga små oljud!
 

janne71

Ninjariders.se
Gick med
28 Aug 2004
Ort
borås
Hoj
Ktm 640 Prestige
fantastiska svar du fick har tyvär inte mer o komma med själv svårt på en ljudbeskrivning när man inte kan lysna själv men hör på NSC där sitter ninja gurus på en hel del info
http://www.ninjaclubsweden.com/
 

RIOTS

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Ort
överallt
Hoj
retta äntligen
mooslund skrev:
Tog första repan för året nu ikväll o hörde till min fasa ett konstigt ljud från motorn. Det susar, ylar om motorn mellan 2-3000 varv, mest när man slår av.. minns inte att jag hörde detta förra året o det låter inte helt friskt heller. Någon som har en aning om vad det kan vara för något :confused:
byt olja + filter och kolla på gamla oljan efter metall partiklar.då kan du börja bli orolig..annars försvinner nog oljudet efter olje bytet :banana
 

mooslund

våga vägra vinter
Gick med
19 Jul 2004
Ort
gulatrosornas stad
Hoj
nada just nu
RIOTS skrev:
byt olja + filter och kolla på gamla oljan efter metall partiklar.då kan du börja bli orolig..annars försvinner nog oljudet efter olje bytet :banana

Bytte olja+filter i höstas, såg fräsht ut då... o vad jag vet så har ingen åkt på henne i vintern som gått.. :)
 

RIOTS

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Ort
överallt
Hoj
retta äntligen
mooslund skrev:
Bytte olja+filter i höstas, såg fräsht ut då... o vad jag vet så har ingen åkt på henne i vintern som gått.. :)
kan vara nått som "går över" efter lite åkande försiktigt så klart :D
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Om ljudet ar dar nar du håller inne kopplingen kommer nog ljudet från vev-cyllar-kammar. har du bytt eller justerat ventilerna?
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
mooslund skrev:
Tog första repan för året nu ikväll o hörde till min fasa ett konstigt ljud från motorn. Det susar, ylar om motorn mellan 2-3000 varv, mest när man slår av.. minns inte att jag hörde detta förra året o det låter inte helt friskt heller. Någon som har en aning om vad det kan vara för något :confused:

Det kanske är drivpaketet som spökar..
 

mooslund

våga vägra vinter
Gick med
19 Jul 2004
Ort
gulatrosornas stad
Hoj
nada just nu
ola_sandin skrev:
Det kanske är drivpaketet som spökar..

Kollat drivpaket, kedja fin o bra spänd. drev fina o hela.. om det blir värre så ska jag åka till meken så det kollas upp! annars så kör jag till det rasar :tummenupp

Åkt femton mil idag o frös satan! :D
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top