Missljud Sexans växel gixxer 750 -01

#1 Åsberg

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Falköping
Hoj
Gixxer 750-02
Hej !
Var och köpte en Gsx-r 750 -01:a Förra veckan och har nu fått ett missljud på sexans växel ! Ngn som vart med om det ? Lr vad det kan vara låter enbart på sexans växel och vid påfrestning. Antar att det blir dyrt...

Tacksam för svar/Fredrik
 
Last edited:

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Hej,

Har alldeles klart för mig att detta problem diskuterats livligt på www.gixxer.com och att det inte skall vara något direkt problem att köra med. Kostar satan att åtgärda, men som sagt, mest irriterande. Personligen hade jag läst på lite på hemsidan för att konstatera att det är just det missljudet det talas om innan jag gasade svetten ur 6-an.

/frezon
 

JPH

Ny medlem
Gick med
12 May 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
gixxer 750 -01
Hej

Har haft samma missljud på min 01a. Plockade ner motorn, hittade inget fel men chansade och bytte ut sexans drivande drev iaf (var det enda som syndes att det var använt) tror drevet gick på ca 1200kr. har bara kört 40 mil sen dess, men det är tyst än så länge. Som jag har fattat det är enda anledningen till att fixa till felet att ljudet är störande, ska inte finnas nån risk för haveri.

/Jens
 

#1 Åsberg

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Falköping
Hoj
Gixxer 750-02
Ok verkar som om det är ganska många som haft detta problemet... Får nog börja leta efter ngn som kan göra jobbet för det missljudet går inte leva med...
 

#1 Åsberg

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Falköping
Hoj
Gixxer 750-02
Har nu plockat motorn på hojen ngn som vet hur lång tid det skulle kunna ta för en mekaniker att byta sexan drev ?? En liten fundering bara....


Mvh Fredrik
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top