Minimoto, inomhus, Göteborg.

Roojdeman

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
eget custombygge på Harley.
Finns det någon hall runt göteborg som tillåter minimotos? har ringt runt till massor av hallar, (bland annat Majorna, Säve, team13 m.m.) men ingen tillåter att man kör minimotos. visa klagar på röken (2 takt), andra säger att det är försäkringen som sätter stop..

Vill verkligen ut och gasa lite med GRC:n. Sugen som fan!!!

tacksam för alla svar..
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Vu har rotat i det här sedan rismopparna kom i höstas men det finns ingen innomhushall i närheten som vill ha oss. Malmö är väl närmast?
 

hjelmfrillan

En otrolig blick för spelet
Gick med
15 Oct 2003
Ort
Huskvarnas förort Jönköping
Hoj
xt660r
Mookie skrev:
Vu har rotat i det här sedan rismopparna kom i höstas men det finns ingen innomhushall i närheten som vill ha oss. Malmö är väl närmast?


äääääääär det verkligen så, jag har använt sökfunktionen ett stund för att hitta närmaste prova på stället, alltså någon hall som som typ en gocarthall med möjlighet att prova på minimotokörning....... jobbigt
 

Bosco

Hellsänglar finns dom?
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Hbg
Hoj
6,5 tums hjul...
Roojdeman skrev:
Finns det någon hall runt göteborg som tillåter minimotos? har ringt runt till massor av hallar, (bland annat Majorna, Säve, team13 m.m.) men ingen tillåter att man kör minimotos. visa klagar på röken (2 takt), andra säger att det är försäkringen som sätter stop..

Svårt och kan kräva lite "ihärdighet" från de som vill utöva denna syssla.

Vill ni ändå försöka tjata in er på en bana;
Rök = akylatsoppa (köpes på närmsta mack) med endast 2% inblandning av s.k. "Low-Smokeolja" (oftast svindyra men vill man köra så..).
Se till å kör moppen ett tag med denna inblandning och soppa för att försöka rensa avgassystemet från rester innan man kör i hallen.

Visst ryker detta koncept fortfarande men det funkar iaf. Kört i inomhushallen i Halmstad med detta å fullgott resultat, trots halvtaskig ventilation. Naturligtvis påverkar antalet utövare detta också.

Senast på Racehouse (Mö) var vi 32 stycken och då är man tvungen att öppna upp flertalet portar för att få ut röken.

Nästa argument, försäkring.
Denna e lite svår och beror mest på att hallägaren vill slippa ha er där...

Dock finns numera möjligheten att ta licens via SVEMO (uppfräschad hemsida,
SVEMO) med följd att ni kan visa vad _ni_ kan, vad som gäller + personligen försäkrad.

Alt. 2 är att ni skriver en lapp där ni intygar att all utövning i hallen sker på "egen risk".
Alltså ni kommer inte kräva hallen på en massa stålar om ni bryter nacken.
Vid lägre åldrar på utövarna måste målsman vara införstådd med detta förbehåll - målsman ansvarar för barnen.

Racehouse går att hyra för tusenlappen i timmen för er som verkligen skulle vilja prova detta. Dock med eget ansvar för säkerheten!
Körning sker annars på egen risk, söndagar mellan 15:00-18:00 med mini'sar.

Lycka till.
 

Dave

Guest
Torslanda (Säve) hyrkart diskuterar om dom skall börja med minis men inget är klart men vi hoppas
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Skapar vi en klubb i GBG som registreras och har X antal medlemmar så MÅSTE alla gokart banor runt GBG som får anslag från GBG stad fixa träningstider. Vet dock inte vilka det är som får anslag men antar att de är de flesta.
 

Fassberg

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Origami C1 replica
Det lät ju minst sagt intressant Bebbe... hmm hur startar man en klubb/förening da?? *novis*
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Fassberg skrev:
Det lät ju minst sagt intressant Bebbe... hmm hur startar man en klubb/förening da?? *novis*

Inte säker själv? Vet inte heller om min tid skulle räcka till för att ta hand om det hela. Skulle dock vara beredd att hjälpa till så mycket det går :)

Om man vill veta mer om detta med klubb och föreningar så tror jag att man kan får reda på hur det funkar och vad som krävsa genom Göteborgs kommun.
 

Fassberg

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Origami C1 replica
Är väl dumt att påstå att man sitter och rullar tummarna själv heller.. men med lite sammarbete kanske vi skulle kunna lösa detta?

Om inte annat hade det ju varit kul med en minimoto klubb här i götet :)
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Fassberg skrev:
Är väl dumt att påstå att man sitter och rullar tummarna själv heller.. men med lite sammarbete kanske vi skulle kunna lösa detta?

Om inte annat hade det ju varit kul med en minimoto klubb här i götet :)

skall se om jag kan hitta vem jag skall maila till ang detta.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Någon som vet hur det går för Säve?
 

1275gt

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2005
Ort
gbg
Hoj
db7
jag å nåra kompisar e också jä***t sugna på å köra lite fiddy motard å minimoto inomhus i vinter. någon som vet om det blir nått :confused:
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Hej på er.

Jag har ev raggat upp en lokal för körning av Motard men tänkte även att ni med minisar är intresserade.

Så vad är rimligt att ta i träningsavgift? Hallen kommer ligga 4 mil norr om GBG längs R-45. Om det inte skiter sig så är tanken att vi ska ha träning 2-3 gånger i veckan.

Och kommer det att finnas ett intresse från eran sida? Eller är det mycket prat och lite köra?
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
liljekvist skrev:
Hej på er.

Jag har ev raggat upp en lokal för körning av Motard men tänkte även att ni med minisar är intresserade.

Så vad är rimligt att ta i träningsavgift? Hallen kommer ligga 4 mil norr om GBG längs R-45. Om det inte skiter sig så är tanken att vi ska ha träning 2-3 gånger i veckan.

Och kommer det att finnas ett intresse från eran sida? Eller är det mycket prat och lite köra?

Jag kommer hem i Februari igen. Da ar jag definetivt med om du kan fixa en hall. Pris, bor nog ligga pa kanske 100-200kr per gang om det skall vara nagon ide. I annat fall kommer nog inte tillrackligt manga bli intresserade
 

crall_b

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Ort
kungsbacka
Hoj
DM Brutale -04
Om ni fixar en hall nära gbg så kommer vi!! vi är 5 st från Kungsbacka som kör minimoto. Priset borde väl ligga runt 100-200 kr. Behöver ni hjälp med något så är det bara att säga till!

//Crall
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top