Minecraft

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Ort
Stockholm
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
Sökte men hittade ingen tråd om detta.

Detta kanske får bli den officiella tråden om minecraft. Men jag börjar lite. Kanske finns någon på forumet som spelar?
Drar igång med lite reklam :p


Information
Vi har en snabb dedikerad maskin som står i Stockholm.
QuadCore, 16Gb RAM, SAS HDD i RAID, 1 Gbit/s internetlina och optimerad mjukvara garanterar en laggfri spelupplevelse, alltid.
Servern fokuseras på svår survival/PvE mode, med en annan värld där PvP är tillåtet som man kan ta sig till med hjälp av portaler.
Vi har ofta olika events, men även en buildcraft server som alltid är online, även en ”Prison Break” server är på G, vi har något för alla helt enkelt.

Ip
Server IP: mc.minesville.net
PvP/Event IP: pvp.minesville.net
Buildcraft IP: minesville.net:25570
Mumble: mumble.minesville.net - port: 64738

För att kunna spela på våra servrar krävs det en godkänd whitelist ansökan.
Alla ansökningar görs på vårt forum; http://minesville.net
Och all annan information du kan tänkas behöva veta finns där.

Whitelistmall
Följande ska finnas med i din ansökan, alla ansökningar görs direkt på vårt forum.
Observera att man vara minst 16 år gammal för att få spela hos oss, undantag kan dock göras om någon på servern kan gå i god för dig.
En presentation av dig själv som person:
Hur gammal är du?:
Har du tidigare blivit bannad?:
Hur hittade du till oss?
Varför ska vi godkänna dig till våran server?:
Ditt in-game namn?:

För att läsa om våra regler, kan du följa den här länken;
http://minesville.net/index.php?/topic/2-regler-for-att-spela-pa-servern/
Några plugins vi använder oss av
• Towny
• iConomy
• McMMO
• FalseBook

Välkommen till oss på Minesville!
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag är nyfiken på spelet efter all uppmärksamhet det fått i nördkretsar. Dock är jag inte tillräckligt nördig för att fatta vad folk egentligen gör. Utom att folk bygger sjuka saker.

Kan du förklara vad man egentligen gör.

http://www.youtube.com/watch?v=8uyxVmdaJ-w
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Har lirat lite singleplayer survival mode, mest bara för att samla, bygga och utforska. Funkar som tidsfördriv, inget jag skulle få för mig att göra på någon mer seriös nivå. Var halvkul ett tag, inte så mycket längre dock:)
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Jag är nyfiken på spelet efter all uppmärksamhet det fått i nördkretsar. Dock är jag inte tillräckligt nördig för att fatta vad folk egentligen gör. Utom att folk bygger sjuka saker.

Kan du förklara vad man egentligen gör.

Jag förstår inte heller grejen.



Man bygger lego, fast på datorn.
Ungefär.

Det är som en drog.
Fast nu har jag iofs inte lirat själv på ett par månader.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
En drog man inte blir speciellt fast av?

Jag körd lite på datorn men fastnade inte alls. Tyckte det var lite B faktiskt.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Alltså jag är nyfiken på riktigt. Kom igen. Hjälp mig in i världen.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Steg 1: Skaffa minecraft.
Steg 2: Hitta någon sörvur som verkar spännande (via http://minestatus.net/ t.ex.)
Personligen lirade jag mest på xtralarge.se och några privata servrar.
Steg 3: ????
Steg 4: profit

Multiplayer är verkligen halva grejen. Klart roligare att lira med likasinnade eller folk man känner.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ge mig ett tips på server så handlar jag direkt!

Ädit: Jag vill bygga saker eller gräva djupt.
 

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
gsx1kr k2
Fruktansvärt roligt att spela med de lite mer avancerade moddarna och uppfinna maskiner, typ Industrialcraft/Buildcraft/Redstonepower.

Tröttnade ganska snabbt på vanilla dock.
Bygga fina saker inte så roligt, uppfinna maskiner och automatisera hela världen runt en roligt.
 

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Ort
Stockholm
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
Bättre sent än aldrig. Spelet går ut på att du kan bygga i princip vad som helst. Fantasin sätter gränser. Lite som lego faktist. Det finns olika spelsätt. Dels finns det creative som man har oändligt mycket material och man kan bygga lite hursom. Sen har du survival. Vilket jag personligen tycker är mycket roligare. Du samlar ihop alla dina material. Du bygger gruvor, springer runt i grottor och nerlagda mines (gruvschakt alltså) för att leta efter iron och diamond. Du kan göra bättre och bättre verktyg. Diamond är bäst. Nu för tiden finns även en boss till slut. En enorm drake som man måste hitta i en annan värld. Dit tar man sig via en portal.

Egentligen kan du göra vad f*n som helst. Du kan dra redstonekretsar (fungerar som elkablar). Bygga enorma klockor och datorer. Bygga ett enormt hus precis som du vill ha det. Man kan göra allt.

Här t.e.x har du en simplare dator som kan spara bilder http://www.youtube.com/watch?v=7wocAdaT6Tc
(förstår dock inte hur man kan orka bygga något liknande)
Eller varför inte en enorm damm?
http://www.youtube.com/watch?v=52TxGLYmHmg&list=PL967E59B67553400F&index=136&feature=plpp_video

Servrar finns det MASSOR av. Dock är det svårt att hitta seriösa ibland. Den jag gjorde reklam för är en seriös server uppe 24/7. Man måste vara minst 16 år för att komma in, men de flesta som spelar på servern är runt 20-35

Edit: Och även som någon annan skrev. Multiplayer är den största upplevelsen i minecraft. Jag kan ärligt säga att jag inte spenderat speciellt många timmar i Minecraft på singleplayer. Det blir för långtråkigt tycker jag. Man får inte visa upp sina mästerverk och man har ingen att dela sin glädje med :p
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag fattar inte. Vem bygger världen? Vem sätter de mekaniska spelreglerna? Hur vinner man?
Som i dammen ovan tex. Där är ju en stor förkastning i grunden. Var kom den ifrån?
 

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
gsx1kr k2
Jag fattar inte. Vem bygger världen? Vem sätter de mekaniska spelreglerna? Hur vinner man?
Som i dammen ovan tex. Där är ju en stor förkastning i grunden. Var kom den ifrån?

Spelet i sig sätter ju vissa begränsningar för vad som är möjligt att utföra, men förutom det så är det väl snarare ägaren till servern som sätter spelreglerna. Sen finns det ju som sagt även tonvis med moddar som ändrar spelets begränsningar. (Spelet genererar världen slumpmässigt när du startar ett nytt game).

Vinner gör man inte i det vanliga spelet då det är ett rent sandlådespel, men det finns massvis av fanmade äventyrskartor som är som vilket RPG som helst, springa runt i en värld å samla skatter å döda monster, dessa har oftast ett/flera mål man ska uppnå för att klara kartan.

Spelar man multiplayer finns det ju även PVP, där man kan "vinna" genom att klubba ihjäl andra utan att själv bli mulad.
Den äldsta formen av PVP är Spleef där man helt enkelt bara ska gräva bort marken under motståndarens fötter.
http://www.youtube.com/watch?v=rRzZrMmw-bU
Finns hur många olika sorters PVP minigames likt spleef som helst.

Sen finns det även mycket avancerade PVP servrar med upp till 70 skills man tränar för å bli bättre, bygger baser, raidar andra klaners territorium å snor deras skatter.


Dammen är gjord i Creative mode, där kan man lätt förändra världen med ett knapptryck och har obegränsat med byggstenar. Creative mode används främst till att bygga fina saker utan begränsningar och skapa te.x äventyrskartor.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag begriper att spelet från början gick ut på att man skulle "bygga" saker. Ok.
Men att det sen är som vilket RPG som helst? Varför skulle man vilja spela det här med "ful" grafik när det finns 1000 andra RPG-spel som ser roligare ut? Har lite svårt att förstå tjusningen bara, vad det är folk blir så hookade på.

men det finns massvis av fanmade äventyrskartor som är som vilket RPG som helst, springa runt i en värld å samla skatter å döda monster, dessa har oftast ett/flera mål man ska uppnå för att klara kartan.

Spelar man multiplayer finns det ju även PVP, där man kan "vinna" genom att klubba ihjäl andra utan att själv bli mulad.
 

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Ort
Stockholm
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
Jag begriper att spelet från början gick ut på att man skulle "bygga" saker. Ok.
Men att det sen är som vilket RPG som helst? Varför skulle man vilja spela det här med "ful" grafik när det finns 1000 andra RPG-spel som ser roligare ut? Har lite svårt att förstå tjusningen bara, vad det är folk blir så hookade på.

Du är en av dessa som inte ser spelkänslan i det utan bara går efter grafik :p du har iofs kanske inte spelat det. Jag vet egentligen inte vad som är så roligt med spelet. Men man bara springer runt och bygger, lallar runt, letar i gruvor eller vad som helst.

Det finns säkert många andra spel som är bättre. Men det finns inget som är uppbyggt på det sättet att du kan förstöra allt i hela världen. Samtidigt som du kan bygga allt i hela världen. Tänk dig att du har alla bitar som finns till Lego. Bara fantasin sätter gränsen :p
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag begriper att spelet från början gick ut på att man skulle "bygga" saker. Ok.
Men att det sen är som vilket RPG som helst? Varför skulle man vilja spela det här med "ful" grafik när det finns 1000 andra RPG-spel som ser roligare ut? Har lite svårt att förstå tjusningen bara, vad det är folk blir så hookade på.

Det jag skulle vilja säga att det går ut på är dels att överleva (finns monster och andra farligheter som man lätt dör av), gräva fram och samla grejer och bygga grejer av det du hittar. Du kan bygga hus á la lego av "byggstenar", eller så kan du kombinera ihop olika material till användbara items som du sen kan använda för att göra fler grejer. Du kan exempelvis bygga transportsträckor med gruvvagnar på räls, du kan bygga elektriska kretsar och automatisera transportsträckorna, du kan gräva dig längre och längre in/ner i urberget och hitta fler spännande material och du kan snabba på processen genom att bygga hjälpmedel åt dig. Det som är kul (en stund) är att hitta och samla prylar och bygga grejer av dem utan att dö och tappa alla prylar. Lite som avancerat lego för vuxna typ. Finns ett free build mode också där du har obegränsat med material och inte kan dö, vilket var satans tråkigt enligt mig eftersom det enda man kan göra där är att bygga stora konstruktioner i stil med dammen i filmen ovan.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ska köpa det när jag kommer hem vid månadsskiftet. Ska testa lite själv men sen får jag väl joina.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Jag begriper att spelet från början gick ut på att man skulle "bygga" saker. Ok.
Men att det sen är som vilket RPG som helst? Varför skulle man vilja spela det här med "ful" grafik när det finns 1000 andra RPG-spel som ser roligare ut? Har lite svårt att förstå tjusningen bara, vad det är folk blir så hookade på.
Spelade Travian ett tag verkligen simpel ful grafik.Men känslan att att kunna anfalla och överta en motståndares by på 2 sekunder var oslagbar
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top