Min Yamaha R6 -00 (Film)

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Jag tänkte mer på en smc kurs där du får lära dig köra sporthoj på riktigt......
Sen tycker jag att man ska vara försiktigt med tanke på olyckstatistiken på en sånhär hoj är så pass hög som den är och det är inte detsamma som att klanka ner på dig....

Jag tog inte din kommentar på ett kränkande sätt eller hur man nog ska säga men ville bara säga till att jag har gjort den kursen som behövs för mc.

Sen den där smc kursen så lär jag inte ta eftersom då ska man åka till sverige och börja gå sådana kurser och det lär det inte bli en annan sak om dom sku ordna sånna här på holmen.


Och för er som ville se projektet : http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=145069

Och nu blir jag antagligen ännu mer nertryckt bara för att jag har lagt upp projektet på Moppenet.com ?
 

Weezy

retard
Gick med
17 Mar 2008
Ort
sthlm
Hoj
r6 - 03
Jag tänkte mer på en smc kurs där du får lära dig köra sporthoj på riktigt......
Sen tycker jag att man ska vara försiktigt med tanke på olyckstatistiken på en sånhär hoj är så pass hög som den är och det är inte detsamma som att klanka ner på dig....

smc kurs är alltid bra oavsett vilken nivå du är på, det behöver du bara inte rekommendera till unga eftersom folk i alla åldrar råkar ut för olyckor och tråkigheter.

ja självklart ska man tänka på olycksstatistiken men man ska fan inte vara rädd för att ha kul i livet och göra det man älskar. Man ska lyssna lite på sitt eget hjärta också. Vad ska man göra ifall man gillar att köra snabbt då? finns det tillräckligt med banor runt om i sverige? NEJ, vad kommer här näst då, ska man inte få dricka vatten när man vill.. ni som fattade inlägget har permission att svara.. ni som inte fattade var snälla och gå vidare
 

E-Teknologen

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion -10
Så du har alltid kört lagligt 30 på 30 väg 50 på 50 väg 110 på 110väg?

Dom som äger en sporthoj tror du fan inte dom har gasat på över 200km/h?

och till på det hur jävla många bilar ser du när jag kör på vägen?

Och det som jag sa tidigare skulle du vilja sett en 3 minuters lång film när jag kör 30, 50, 70, och 90 ? Hur jävla kul sku de varit då?

Nej det har jag inte sagt, klart har det väl hänt att man åkt snabbare. Men att sitta på en cykel som man varken har körkort eller erfarenhet av och sen dessutom dra på 5-6ggr fram och tillbaka, hur smart är det? ;)

Klart det ska vara kul att köra, men man behöver ju inte vrida på förfullt för att ha kul ;)

Nä inte speciellt många bilar där, men tänk om det är någon annan ute och provar sin bil t.ex? Om du kör i 200, och han i 200 mot dig. Då är det svårt att stanna i tid.
Jag mötte en bil i 50, han gjorde en vänstersväng framför mig. Kan säga dig att det gick snabbt, och ont gjorde det. Nu har jag fortfarande problem 8 månader efter olyckan

smc kurs är alltid bra oavsett vilken nivå du är på, det behöver du bara inte rekommendera till unga eftersom folk i alla åldrar råkar ut för olyckor och tråkigheter.

ja självklart ska man tänka på olycksstatistiken men man ska fan inte vara rädd för att ha kul i livet och göra det man älskar. Man ska lyssna lite på sitt eget hjärta också. Vad ska man göra ifall man gillar att köra snabbt då? finns det tillräckligt med banor runt om i sverige? NEJ, vad kommer här näst då, ska man inte få dricka vatten när man vill.. ni som fattade inlägget har permission att svara.. ni som inte fattade var snälla och gå vidare

Men är du verkligen seriös. Jämför du rättigheten med att dricka vatten med att köra fort med en motorcykel?

haha, det där var det löjligaste jag har läst på länge
 
Last edited:

Weezy

retard
Gick med
17 Mar 2008
Ort
sthlm
Hoj
r6 - 03
Nej det har jag inte sagt, klart har det väl hänt att man åkt snabbare. Men att sitta på en cykel som man varken har körkort eller erfarenhet av och sen dessutom dra på 5-6ggr fram och tillbaka, hur smart är det? ;)

Klart det ska vara kul att köra, men man behöver ju inte vrida på förfullt för att ha kul ;)

Nä inte speciellt många bilar där, men tänk om det är någon annan ute och provar sin bil t.ex? Om du kör i 200, och han i 200 mot dig. Då är det svårt att stanna i tid.
Jag mötte en bil i 50, han gjorde en vänstersväng framför mig. Kan säga dig att det gick snabbt, och ont gjorde det. Nu har jag fortfarande problem 8 månader efter olyckan

Ja du man ska alltid vara misstänksam mot andra trafikanter speciellt bilar, så kanske du som borde ta lite extra kurser och läsa på. Kanske då hade olyckan förhindrats.

Ja det är så sant ninjaerik man ska följa alla regler och lagar det är så man inte ångrar något i sitt liv. Man ska aldrig lyssna på sig själv för din livsplan finns redan planerad av staten.

du har fortfarande inte svarat på min fråga: Varför finns det varvräknare installerade på hojjar om man inte ska ge den en blick då och då?..

Men är du verkligen seriös. Jämför du rättigheten med att dricka vatten med att köra fort med en motorcykel?

haha, det där var det löjligaste jag har läst på länge


kolla du var en av de som inte fattade inlägget så du hade inte behövt svara.. det är en metafor försök tänka ut vad jag menade.. squid
 
Last edited:

Weezy

retard
Gick med
17 Mar 2008
Ort
sthlm
Hoj
r6 - 03
Detta är trots allt inte lunarstorm.

nee men kan nästan tro det när man ser alla typer som har komplex för sin lilla kuk klanka ner på andra för att må lite bra. Ja jag kan förstå att äldre och erfarna hojjåkare inte gillar hans film men fan om ni är äldre och erfarna VART FAN ÄR ERA MOGNA INLÄGG? fan vad förstörd nivån är här..

det enda ni äldre&erfarna har kommit med är hur omogen,fjantig,patetisk,idiotisk killen är istället för att försöka tala vett och etiket på ett vänligt och förstående sätt.. era inlägg är så värdelösa!
 

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
Jag tog inte din kommentar på ett kränkande sätt eller hur man nog ska säga men ville bara säga till att jag har gjort den kursen som behövs för mc.

Sen den där smc kursen så lär jag inte ta eftersom då ska man åka till sverige och börja gå sådana kurser och det lär det inte bli en annan sak om dom sku ordna sånna här på holmen.


Och för er som ville se projektet : http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=145069

Och nu blir jag antagligen ännu mer nertryckt bara för att jag har lagt upp projektet på Moppenet.com ?


moppenet oxå:rolleyes: du kanske skulle stannar där då du inte verkar så jätte poppis här:brinnerup
 

E-Teknologen

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion -10
Ja du man ska alltid vara misstänksam mot andra trafikanter speciellt bilar, så kanske du som borde ta lite extra kurser och läsa på. Kanske då hade olyckan förhindrats.

Ja det är så sant ninjaerik man ska följa alla regler och lagar det är så man inte ångrar något i sitt liv. Man ska aldrig lyssna på sig själv för din livsplan finns redan planerad av staten.

du har fortfarande inte svarat på min fråga: Varför finns det varvräknare installerade på hojjar om man inte ska ge den en blick då och då?..




kolla du var en av de som inte fattade inlägget så du hade inte behövt svara.. det är en metafor försök tänka ut vad jag menade.. squid

Jag har alltid varit misstänksam mot bilar. Men när en bil varken saktar ner eller blinkar och ska vara en tuffing och skryta om hur bra han kan köra så är det inte så lätt. Det är då det händer olyckor. Du har inte sett olyckan, och därför ska du inte säga något om den.

Jag har inte sagt att man ska följa den punkt och pricka men man ska ta det lungt, lyssnar gärna på hjärtat, annars kan man ångra sig. Men man ska också tänka på vad man gör.

Klart man ska kolla på den lite då och då, jag kollar väldigt sällan på den dock.
 
Last edited:

speedruch

mano
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Värmdö
Hoj
none
nee men kan nästan tro det när man ser alla typer som har komplex för sin lilla kuk klanka ner på andra för att må lite bra. Ja jag kan förstå att äldre och erfarna hojjåkare inte gillar hans film men fan om ni är äldre och erfarna VART FAN ÄR ERA MOGNA INLÄGG? fan vad förstörd nivån är här..

det enda ni äldre&erfarna har kommit med är hur omogen,fjantig,patetisk,idiotisk killen är istället för att försöka tala vett och etiket på ett vänligt och förstående sätt.. era inlägg är så värdelösa!

De "mognaste" skriver inte alls i denna tråden. Vilket man förstår. Sj tkr jag det är lite kul för jag va precis likadan som killen på filmen när jag var yngre. I vilket fall har jag fått skrivit av mig lite och lämnar tråden. :arsele
 

Weezy

retard
Gick med
17 Mar 2008
Ort
sthlm
Hoj
r6 - 03
Jag har alltid varit misstänksam mot bilar. Men när en bil varken saktar ner eller blinkar och ska vara en tuffing och skryta om hur bra han kan köra så är det inte så lätt. Det är då det händer olyckor. Du har inte sett olyckan, och därför ska du inte säga något om den.

Jag har inte sagt att man ska följa den punkt och pricka men man ska ta det lungt, lyssnar gärn på hjärtat, annars kan man ångra sig. Men man ska också tänka på vad man gör.

Klart man ska kolla på den lite då och då, jag kollar väldigt sällan på den dock.


Det enda jag kan säga om din olycka är att om du var en mer utvecklad person med bättre förståelse och reaktion så hade olyckan förhindrats.

ja klart man ska ta det lugnt jag har aldrig påståt att man ska bränna skiten ur motorn varje gång man kör.

ja eller hur klart man ska kolla på den då och då, och killen sa att han inte hade varvräknare och bad om hjälp. Då kom du med ditt "du vet att man inte ska glo konstant på varvräknaren".. vad fan är det för nivå på den kommentaren? allvarligt talat tänk fan igenom när du skriver.

De "mognaste" skriver inte alls i denna tråden. Vilket man förstår. Sj tkr jag det är lite kul för jag va precis likadan som killen på filmen när jag var yngre. I vilket fall har jag fått skrivit av mig lite och lämnar tråden. :arsele

jag uppmuntrar inte och klankar heller inte ner på grabben, det är hans liv hans hojj gör vad du vill men tänk på konsekvenserna.
 
Last edited:

E-Teknologen

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion -10
kan du då förklara för mig varför varvräknaren är installerad på hojjarna ifall man inte ska slänga en blick på den då och då..?

dina kunskaper märker vi jävligt bra, man kan ta A1 när man är 18 och strypa hojjen vilket gör att han får köra en r6.. så han är inte 3 år för ung som du påstår, läs på innan du kommenterar i detta forum det är okunniga idioter som dig som förstår nivån här. Killen har 125 körkort vilket gör att han har kunskaper om körning. när det kommer till säkerhet så kan man bara påpeka hans egen säkerhet och inte andra trafikanter då han kör på tomma vägar det.


dåså har du någon konstruktiv kritik så kom med den annars skulle det uppskattas ifall folk med begränsad förmåga att prata ordentligt håller käften här :)

Missa det här inlägget, men svara på det nu.
Jag sa att men inte ska sitta och kolla på den när man drar på, det händer tillräckligt mycket framför en då.

Man kan inte ta A1 körkort när man är 18 och strypa en R6, det är 125cc som gäller....suck
Ja han har kunskaper om körning på en 125:a men inte på en 600:a, sen så sa han dessutom att den var 25kw på pappret vilket låter som om den inte har strypningen kvar.
Du tror verkligen att han har kört lugnt och fint påväg till den där vägsnutten och inte mött någon bil.

Det enda jag kan säga om din olycka är att om du var en mer utvecklad person med bättre förståelse och reaktion så hade olyckan förhindrats.

Du ska inte ens skriva det där, du har inte sett olyckan. Hur kan du veta om man skulle hinna reagera?
Den där olyckan hade kunna förhindrats om jag tog en annan väg, men det kanske är så man måste göra. Dock vet jag inte hur man ska kunna förutspå att den bilen kommer just där på den vägen just då.
 
Last edited:

Weezy

retard
Gick med
17 Mar 2008
Ort
sthlm
Hoj
r6 - 03
Missa det här inlägget, men svara på det nu.
Jag sa att men inte ska sitta och kolla på den när man drar på, det händer tillräckligt mycket framför en då.

Man kan inte ta A1 körkort när man är 18 och strypa en R6, det är 125cc som gäller....suck
Ja han har kunskaper om körning på en 125:a men inte på en 600:a, sen så sa han dessutom att den var 25kw på pappret vilket låter som om den inte har strypningen kvar.
Du tror verkligen att han har kört lugnt och fint påväg till den där vägsnutten och inte mött någon bil.

alltså är du allvarlig?.. jag tog A när jag var 19 år köpte mig en r6a strypte den och äger den än idag.. har du något mer att komma med eller ska vi fan dras med dina fuckade inlägg hela dagen? SUUUCK

jag skiter fullständigt i hur killen kör, hans liv hans hojj men tänk på konsekvenserna jag blir inte upprörd om han bryter mot lagar.

sorry menade A kort..trodde a1 var den innan.
(jag är 21 idag och har normalt tung kort)

Missa det här inlägget, men svara på det nu.
Jag sa att men inte ska sitta och kolla på den när man drar på, det händer tillräckligt mycket framför en då.

Man kan inte ta A1 körkort när man är 18 och strypa en R6, det är 125cc som gäller....suck
Ja han har kunskaper om körning på en 125:a men inte på en 600:a, sen så sa han dessutom att den var 25kw på pappret vilket låter som om den inte har strypningen kvar.
Du tror verkligen att han har kört lugnt och fint påväg till den där vägsnutten och inte mött någon bil.



Du ska inte ens skriva det där, du har inte sett olyckan. Hur kan du veta om man skulle hinna reagera?
Den där olyckan hade kunna förhindrats om jag tog en annan väg, men det kanske är så man måste göra. Dock vet jag inte hur man ska kunna förutspå att den bilen kommer just där på den vägen just då.

jag tror fan inte att valentino rossi hade åkt på den där olyckan.. han hade hunnit reagera och gjort något. behöver inte se din olycka i 50 för att kunna säga det här.
Men det är inte det jag vill få fram, om du nu har varit med om en olycka kan du på ett förstående och på ett bra sätt framföra din mening istället för all skit du skrivit hela eftermiddagen.
 
Last edited:

E-Teknologen

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion -10
alltså är du allvarlig?.. jag tog A när jag var 19 år köpte mig en r6a strypte den och äger den än idag.. har du något mer att komma med eller ska vi fan dras med dina fuckade inlägg hela dagen? SUUUCK

sorry menade A kort..trodde a1 var den innan.
(jag är 21 idag och har normalt tung kort)

Ja jag var allvarlig, du skrev ju trots allt A1 ;)
 

Weezy

retard
Gick med
17 Mar 2008
Ort
sthlm
Hoj
r6 - 03
Ja jag var allvarlig, du skrev ju trots allt A1 ;)

ok jag tar på mig ansvaret för missförståndet där, det var mitt fel.

men seriöst nu, har ni kritik och saker ni vill säga killen gör det för guds skull på ett bra sätt. Jag har läst psykologi jag vet vad jag pratar om det ni gör bidrar inte ett skit i detta fall om ni försöker få han att förstå

aja ska ut och köra nu.. tack för diskussionen ninjaerik hoppas det inte finns några hardfeelings mellan oss. Jag har aldrig haft syftet att bråka och bli ovän med någon här.
 

E-Teknologen

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion -10
jag tror fan inte att valentino rossi hade åkt på den där olyckan.. han hade hunnit reagera och gjort något. behöver inte se din olycka i 50 för att kunna säga det här.
Men det är inte det jag vill få fram, om du nu har varit med om en olycka kan du på ett förstående och på ett bra sätt framföra din mening istället för all skit du skrivit hela eftermiddagen.

Jag är inte den som skrivit skit.
Nej just det du TROR inte det. En olycka är inte som höghastihetsbanan på uppkörningen. det är inte bara att väja. Olyckan dök upp 1 m framför mig, det betyder att jag ska hinna reagera samt väja på 1/14 sekund. Jag är bara en människa

Nej jag det är lugnt, men prata inte om saker du inte vet någonting om. Jag menar olyckan inget annat :)
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
det enda ni äldre&erfarna har kommit med är hur omogen,fjantig,patetisk,idiotisk killen är istället för att försöka tala vett och etiket på ett vänligt och förstående sätt.. era inlägg är så värdelösa!


jag sa i mitt inlägg tidigare, att om det enbart varit en repa, så hade min syn på det hela varit annorlunda.

Men tack vare att han låg & körde fram & tillbaka på varvstopp hela tiden, så fick jag lite "moppefucko" känsla över filmen.

jag fattar också att trådstartaren e glad för sin nyinköpta mc & tycker som andra att det ska bli kul & se hans byggtråd, men för det behöver man inte visa upp sig som en "fjortis"
 

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 500 SMR
vad grymma ni är som rackar ner på en tonåring. Önskar jag en dag får samma stolthet som er, och vad fan gör det er om han kör snabbt rakt fram, måste alla gilla att ligga i kurvor? ni är så patetiska med era negativa kommentarer.

När blev välmenande patetiskt?
Ser ju för fan helt livsfarligt osäkert ut,
dessutom trodde jag det var rädda en fjortis-dagen idag.:glömdet
Vad det gäller ligga gör jag det både gärna och ofta, dock ej i kurvor, men gärna med nån som har:D
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top