Min lilla syrra borta!

Mc_killen

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
MALMÖ
Hoj
Suzuki GSXR 600
Ja som sagt e det min lilla syrra som har gått bort och det känns jätte tungt för tillfälle.Hon fick cancer för 3 år sedan.Det hela började med att hon fick ont i ryggen sedan så gick hon fram och tillbaka till vårdcentralen där en utlänsk läkare (irakier)Och han tyckte att hon hade ryggskott bla bla så fick hon medeciner osv ..men det värkerna blev värre o värre.Till slut så sa min pappa till honom på skrapen att hon skulle skickas till en röntgen som heter magnetröntgen som läkare vägrade.Hade jag skickat alla som du till röntgen så hade vi gått i konkurs sa han!:mad: Min far slog näven i bordet och sa om du inte skickar henne till den undersökningen så kommer jag raportera att du har begått ett stort misstag.Och sa varför jo jag vet vad du håller på med.Läkaren sa inget och gjorde som min far sa.


Några veckor senare så upptäcktes det på magnettöntgen att det fanns någon stor klump mellan hennes nerver i ryggraden nere vid svanken! Och då så visade det sig att det var en tumör som började växsa snabbt.Och läkarna tog massor med prover och vissade sig vara cancer.Så fick hon läggas in i Malmös sjukhus och där kunnde dom inte göra något bla bla och bla.Transporteras till Lund universitet och där så gjorde dom en strålbehandling som misslyckades fler gånger.Sedan gick dom över till cellgift från USA som påsen kostade 5000kr en påse och där efter ett par sånna gifter så tappade hon all hår.Hon låg i lund i 1.5 år ungefär.Jo sedan så transporterade hon till Malmö igen för vård.Där dom upptäckte att min lilla syrra hade jätte ont i magen och ingen visste varför? Jo en kirurg kom och sa att hennes tjocktarm hade rutnat i henne så hon måste opereras omedelbart.Operationen tog 8 timmar men lyckad allt e borta förutom tunn tarmen.Men som sagt så fick hon en stomi påse som man har hål i magen och avföringen sköts via ett hål till påsen!


Sedan när allt var ok typ hon fick vård på sjukhuset typ i 1 år så bestämmde läkarna att skicka hem henne.Då så blev det så osv..och så har hon en dotter som är på 5 år som vi får ta hand om henne.Tillslut så kom hon hem och fick en massa hjälp men inte nog med det så var det jävligt kasst ut av hemtjänsten!Hon han bara vara hemme i 3veckor och fick se sin lilla dotter därefter så åker hon i till sjukhuset till intensivavdelningen där hon tredje dagen avlider !:gråta Idiotern på intensiven säger till min far innan hon avlider ja vi kan inte göra något ännu ...säger sj läkaren sedan så går han och kommer tillbaka igen jo jag har en lösningen det vi kan göra att vi drar ut sladden från väggen där hon avlider snabbt.:mad: :mad: :mad: min far säger gör du det så kommer jag först ta livet av dig sedan vända upp o ner på sjukhuset.Det förstår vi alla liksom ens reaktion liksom!


Men som sagt nu i mina tankar så är hon i bästa stället i paradiset eftersom hon var en riktig kämpare som sagt! Hon var bara 22år skulle fylla 23 år.Men jag säger att jag e ledsen som mellan bror men inte bara jag som e det hela familjen och nära o kära.

Vila i fed nu min syster.Kommer alltid vara i mitt blod,hjärta och hjärna.

Du kommer alldrig att ha dina ögon efter dig så länge jag och min bror lever.
 

Fizzle

Born to be diffrent!
Gick med
18 Nov 2007
Ort
Solna
Hoj
Arbetar på det...
Fy fan dagens Läkare är så jävla arroganta och inkomptenta så att det nästan är skrämmande!!! jag beklagar sorgen för dig och din familj, hon är onekligen på en bättre plats nu:(

Vila i frid
 

Mc_killen

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
MALMÖ
Hoj
Suzuki GSXR 600
Fy fan dagens Läkare är så jävla arroganta och inkomptenta så att det nästan är skrämmande!!! jag beklagar sorgen för dig och din familj, hon är onekligen på en bättre plats nu:(

Vila i frid

Tack ska du ha min vän! Ja dom borde för fan slänga sig i väggen.När man frågar dom något så måste dom säga vänta jag ska bara kolla i boken innan jag får ett svar!

Anledningen till hon avled för att hon fick fel behandling!
 

Fizzle

Born to be diffrent!
Gick med
18 Nov 2007
Ort
Solna
Hoj
Arbetar på det...
Tack ska du ha min vän! Ja dom borde för fan slänga sig i väggen.När man frågar dom något så måste dom säga vänta jag ska bara kolla i boken innan jag får ett svar!

Anledningen till hon avled för att hon fick fel behandling!

att man inte tas på allvar är ju det som jag verkligen tycker är jävligt irriterande hela vårdenheten bör ses över enligt min mening så att sånna här fall med din syster aldrig ska få upprepas. kan inte ens sätta mig in i hur du känner just nu men som äldre bror till mina två yngre syskon så vet jag att man bara känner sig hjälplös:(

Håll huvudet högt trots att det e förjävligt svårt:(
 

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Ort
malmoe
Hoj
KTM 660 SMC, Dekaltrimmad till maxx ;o)
Jag beklagar verkligen sorgen och lider med dig!

Riktigt tråkigt, och läkarvården kommenterar jag inte ens. :huvet
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Beklagar sorgen djupt.

Att förlora ett bara / syskon måste vara bland det jobbigaste som finns.
Din syster var en kämpare. Var stolt över henne och kom ihåg de ljusa tiderna.

Igen, beklagar verkligen..
 

Smagatusk

Guest
Fy fan dagens Läkare är så jävla arroganta och inkomptenta så att det nästan är skrämmande!!! jag beklagar sorgen för dig och din familj, hon är onekligen på en bättre plats nu:(

Vila i frid

Självklart är det jättetråkigt när nå´n närstående går bort. Och nu var det ju förvisso en läkartabbe av allt att döma.

Men senast jag kollade var även läkare människor som kan fela, och det typiska är att vi poängterar bara när de gör bort sig. Inte ett ord om alla tusen de räddar livet på varje år. Så ska de verkligen slänga sig i väggen? Inte enligt min mening.
 

the_spirit

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
lund
Hoj
yamaha
Det måste kännas jätte svårt.... men man får lägga tankarna åt att hon vilar på en platts där alla kommer att hamna, att hon väntar på sin bror tills det är dax....
 

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
She's that star up in the sky!!, RIP

Hon är på en bättre plats nu och vakar över dig må hon vila i frid
 

xtralarge

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
GSXR 1000K7
Fyy fan, vila i frid, och hoppas att ni alla inklusive hennes dotter kommer igenom detta på nåt sätt.

Mvh Lars/
 

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Ort
Kungsbacka
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Fy låter hur jobbigt som helst beklagar verkligen.
Men i alla denna läsningen så går de inte att fundera på vården dom har strejkat i 6 vekocr för mera lön varför skall man ge någon mer lön om denna e usel på jobbet svenska vården e verkligen de sämsta.

Igen ledsen tycker jättesynd om hennes dotter se till att ta hand om henne.
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Beklagar verkligen. Så tragiskt när en ung människa dör.
 

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SM -08
Känner ingen av er men jag känner verkligen med er.
En tyst minut med mina barn ikväll innan dom lägger sig.

RIP / MVH Nenne
 

jocke-j

Med dryg stockholmsdialekt!
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Sthlm/Malmö
Hoj
Yamaha YZF600R
Vila i frid

Må din syster vila i frid.

Och förstår att detta är otroligt hårt för hela eran familj och hennes lilla dotter.

Otroligt arrogant läkare, hoppas att ni anmält honom för granskning (nu ger ju inte det er dotter/syster tillbaka, men det kan ju hindra andra från att drabbas av samma läkarmiss flera gånger.).

man får verkligen tårar i ögonen när man läser dig berättelse..

//Mvh Joakim Johansson
 

Brinke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2006
Ort
göteborg
Hoj
Yamaha yzf R1 1999
cancer e en konstig sjukdom min kusin (27år) dog den 19/5-08 3 veckor innan va han mer lr mindre friskförklarad men sen bev det värre :( och han dog..

beklagar sorgen...
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top