Min HD tjuter!

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Lidköping
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Undrar om någon vet varför min HD tjuter. Jag skickade in min gammla och fick en ny, men den tjuter också. Den tjuter bara när man gör något krävande typ spelar spel osv. Tjutet börjar efter ca 15min och stänger man av spelet så slutar den tjuta efter ca 3min. HD är en Maxtor.
 

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
BMW S1000RR
Jag har samma fel på min externa Maxtor HD, tjuter inte utan det kommer en tre-stämmig signal. Får inte skiten att funka.
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
har en gammal 40Gb maxtor.. den ger ifrån sig ett mkt högfrekvent tjutande.. gammalt skit bara
 

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Lidköping
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
syltburk skrev:
2362998 Du har inte funderat på att det kan vara något annat som tjuter? Låter det mycket eller?

Jo den tjuter ganska högt, så högt så det är jobbigt att vara i rummet. Finns det något annat som kan tjuta? Har inga fläktar osv
 

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Kan kanske vara att du har damm i cpu-fläkten, då kan det uppstå vibrationer som ger ett tjutande ljud, när du spelar så blir ju cpu´n varmare & då måste ju fläkten gå på högre varv för att sedan gå ner i varv när den inte belastas så mycket?
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Medin skrev:
2365669 Jo den tjuter ganska högt, så högt så det är jobbigt att vara i rummet. Finns det något annat som kan tjuta? Har inga fläktar osv

Jag har visserligen tidigare hört talas om att hårddiskar kan pipa men att två stycken i rad tjuter måste väl vara ganska osannolikt. Om jag inte är felinformerad så kan det tjuta från en kondensator, isf kan det ju vara precis vad som helst i datorn eftersom den är full av kondensatorer. Du får väl antingen försöka lyssna varifrån det låter eller plocka bort del för del och kolla när det slutar. Då underlättar det med ytterligare en dator att byta delar med givetvis.
Lycka till!
 

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
min 40gigare tjöt också. den var för full. raderade lite i taget sen defragade jag lite då blev det bättre. kan va nåt helt annat fel på era diskar dock
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top