Min erfarenhet av Johans mc Göteborg

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Ort
stockholm
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
Ringde Johans mc de hade en ktm 640sm 2006 till förs. Enligt dem var hojen i topp skick och fungerade perfekt,vilket jag då köpte & bad en kompis hämta hem den.När hojen kom fick jag genast problem

1. batteri helt slut bara köpa nytt
2. luft i bromsarna
3.helt nedslitet bakhjul
4.trasig baklampa
5.metallspån i drevet
6.start motorn trasig saknade ca 25 % av taggarna vilken nu finns i motorn

När jag lämade in den på kontroll ville de inte ens köra den då denna var trafik farlig.....

Förstår mig inte på handlaren... hur i helv... kan man lämna ut en hoj i detta skick till förs.

Visst var de trevliga att ha o göra med men de ska ju leverera oxå.
 
Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Vad tråkigt! Jag har köpt ett antal hojar ifrån Johans och har bara gott att säga om dom. Har det funnits frågetecken eller ett och annat problem har dom alltid löst dessa.
Nu har dessa iofs varit nya hojar.
Det var inget förmedlingsobjekt du köpte?

Hur som helst så är jag förvånad och det är naturligtvis aldrig acceptabelt att lämna ut en sån hoj.

Hoppas att du hittar ett bättre objekt:krama
 

Invalido

Guest
vist det e ju inte kul att få hem något som är så där..
men hur kan du köpa något utan att titta på den först??
när jag satte ut min auddi 80 på blocket för 3000kr o någon ringde så sa ja med att den var skit fin! räknade ju med att dom skulle komma o titta... "jag " tyckte ju den var fin.
 

BHFanaticos

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
hoj
åkte till johans mc för att spänna en bult som satt lite taskigt till(hade inget verktyg heller) frågar vad de tar för arbetet och killen svarar att det tar en timma att göra det och kostar ca 700kr! ööhm 700 för att spänna en bult! jag hade kunnat göra det själv om jag haft verktyget, skulle tagit mig 5 min!

Idag ringde jag olika firmor och frågade hur mkt de tar för att byta styrlager, alla firmor tog ca 2300-2600kr för 2 h jobb plus material! förutom på johans mc! där skulle det tydligen ta 3h att byta och med deras 40% vinterrabatt så kostade det 2600kr! sen säger jag till honom att att jag fått offerter på olika ställen och att alla skulle göra det på max 2h och han blir: njaa jag vet inte...2 h går inte bla bla..! tycker de verkar oseriösa, de ger rabatt på 40% men de ökar arbetstiden med 35%!! alltså i stort sett ingen rabatt.

ngn som varit med om liknande?
 

pyro

989512
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
Crf450HM -03 Crf250 -10
åkte till johans mc för att spänna en bult som satt lite taskigt till(hade inget verktyg heller) frågar vad de tar för arbetet och killen svarar att det tar en timma att göra det och kostar ca 700kr! ööhm 700 för att spänna en bult! jag hade kunnat göra det själv om jag haft verktyget, skulle tagit mig 5 min!

Idag ringde jag olika firmor och frågade hur mkt de tar för att byta styrlager, alla firmor tog ca 2300-2600kr för 2 h jobb plus material! förutom på johans mc! där skulle det tydligen ta 3h att byta och med deras 40% vinterrabatt så kostade det 2600kr! sen säger jag till honom att att jag fått offerter på olika ställen och att alla skulle göra det på max 2h och han blir: njaa jag vet inte...2 h går inte bla bla..! tycker de verkar oseriösa, de ger rabatt på 40% men de ökar arbetstiden med 35%!! alltså i stort sett ingen rabatt.

ngn som varit med om liknande?

Skulle tro att minsta debiteringstiden är en timme.
 
Last edited:

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Torslanda/Björlanda
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Jag köpte min ZX10r hos Johans och det var inga bekymmer, jag frågade lite om service,verkstad och priser.

Gissa om jag blev förvånad när säljaren varmt rekomenderade Kenneths MC!!!!

Vet inte vad det säger om Johans verkstad med jag fattade var säljaren tyckte.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Jag köpte min ZX10r hos Johans och det var inga bekymmer, jag frågade lite om service,verkstad och priser.

Gissa om jag blev förvånad när säljaren varmt rekomenderade Kenneths MC!!!!
Dom kanske har ett samarbete

Inte helt omöjligt då kenneths ligger precis runt hörnet typ :brinnerup
 
Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Jag har köpt två nya hojar på Johans mc och visst är säljarna ok (vissa lite "toppstyrda" kanske??). Men om man får problem så är de riktigt dåliga att ha att göra med. Dvs riktiga problem inte vanl service eller liknande.

Tycker även de har en småsnålhet som inte passar en stor firma som dom.

Var nära att byta till en ny hoj när jag fick nog av dom. Visserligen bra för då sparade jag dom pengarna :tungan

Får se om jag köper från någon annan till våren istället :)

Det som hände dig låter riktigt illa! Men de är inte förvånande att de "passade på" att göra sig en bra affär iom att du inte var där. Jä-la häst handlar fasoner! Klart man skall titta på en bil eller hoj om man köper från en mindre firma eller privat. Men om man köper från en "seriös" handlare skall man inte behöva dubbelkolla allt :fakta
 
Last edited:

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Har alltid upplevt "Johans MC" som seriösa. Köpte min R1:a där och blev bra bemött. Har dock inte kört hojjen mer än ca 15 mil, så jag hoppas inte jag hittar något stort fel på den.
 

BHFanaticos

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
hoj
hmm vet inte om de har samarbete direkt! servade min hoj hos kenneths mc och de var hur sjyssta som helst! jag skall även få styrlagret bytt där för ca 2400kr!

tycker att verkstaden(johans mc) verkar oseriös, hur kan man ta en timma mer i jobb och ge 40% rabatt och ändå vara dyrare är de flesta andra!? sen bulten som skulle spännas för 700kr, det va löjligt!

har varit och köpt kläder där också och då blev jag väldigt nöjd! men jag tror att verkstaden kör med ful marknadsföring, de andra firmorna gav ungefär samma prisförslag!

aja kasst iaf..kommer aldrig serva hojjen där eller få ngt fixat.

kenneths kan jag rekomendera iaf, de va tillmötesgående och trevliga. Kunde även få min hoj fixad på kort varsel!
 

EmKao

Småläning
Gick med
20 May 2005
Ort
Höör
Hoj
Dominator - GSXR 750 K8
Dom gjorde en liten miss med en hoj som jag la handpenning på.De missade helt att kolla ifall det var en 07a eller 08a utan satte ut 08a i annonsen.Det var dom lyckligaste 1½h tills jag började syna bilderna betydligt närmare. Till sist inser man att det är en 07a och inte 08a som annonsen utlovat. Ja hopp, då blev man singel igen

Tyckte det var lite surt att man missar en sån sak...
Men men alla är vi ju mänskliga :)
 

Invalido

Guest
haha vilka nötter ni är! sätt minus på den:banana


är man så dum att man köper något via tele för över 50k utan att titta på den eller det så får man fan äta kakan som man får den.

har en tv att sälja i befintligt skick! jätte fin o bra!! 5k billigt o bra!
först till kvarn.. skickas ändast på posten!:D
 
Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Har köpt 3 hojar + 1st till en vän på Johans och har sedan start haft förtroende för dem.

Det har aldrig varit några problem med vare sig garantier eller att få saker fixat och då tillhör jag kategorin "jobbiga kunder" som ställer krav och är pedantiska.

Alla kan begå misstag även stora handlare och köper man beggade hojar bör man titta på dem innan man slår till, jag har nagelfarit hojarna jag köpt trots att dom varit nya.

Åtgärdar dom eller köper tillbaka en defekt vara anser jag handlaren som seriös, å andra sidan så har köparen undersökningsplikt på en vara han köper.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Skulle tro att minsta debiteringstiden är en timme.

Skitlöjligt i så fall. Kollade nyligen med CMS-group i Gbg för att byta bränsletryckgivaren på min S40. De skulle bara ha lite drygt en hundring för det. Det tar typ 10 min, inga problem, sa han. Man måste fan inte debitera några hela timmar.

Passar även på att ge en rejäl känga till Bilia som först felsökte för 2000kr för att hitta en jävla felkod. De andra aktörerna hade garantipriser på att hitta felet som var bra mycket billigare än så. Från 337kr-1295kr. Tyvärr kollade man först det efteråt. :huvet

Sen skulle Bilia ha 390kr(10min jobb alltså, de andra skulle ha ca 200kr och som sagt en hundring då) för att byta givaren och 450kr för att ladda ner ny mjukvara. Något som ingen av de andra tre stora aktörerna hittade i sin manual som åtgärd vid byte av den givaren. Själva givaren var också en dryg hundring dyrare än alla andra verkstäderna. Jävla skit-Bilia. Lämna aldrig in nåt där om ni får problem med era bilar. Jag kan dra en massa skit om Securitas direct också som även de lever på sitt namn, dem är jag också bitter på, men jag gör det en annan gång :tungan

Muppen i reception på Bilia sitter dessutom och är dryg och tror att han är nåt. På alla andra firmor, CMS, Mechanum och Bra Bil var bemötandet exemplariskt och trevligt.

Sorry för offtopic men jag tänker sprida till alla jag kan att Bilia är ett stort skitföretag.
 
Last edited:

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
haha vilka nötter ni är! sätt minus på den:banana


är man så dum att man köper något via tele för över 50k utan att titta på den eller det så får man fan äta kakan som man får den.

har en tv att sälja i befintligt skick! jätte fin o bra!! 5k billigt o bra!
först till kvarn.. skickas ändast på posten!:D

Gäller det samma om du skall köpa en ny hoj och den inte finns i butiken?

Jävla ärt hjärna den kan ju ha rammlat i transporten till Sverige :rolleyes:

Är man seriös som handlare prånglar man inte ut skit till sina kunder, så är det :fakta
 
  • Gilla
Reaktioner: tcg
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top