Min dröm

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Ort
Hägersten
Hoj
CBR 600RR -04
Jag ska göra allt i min makt att få TS att må så mycket bättre (läs åka bönpallen) samt träna kryp och växelval och känna känslan att ha kontroll, och va fri!

Till er som inte anser att man kan eller bör va sjukskriven pga "psykisk ohälsa", såsom stress, deppig och ibland självskadligt beteende bör överväga att ev. Läsa på lite inom ämnet! Känns pinsamt att argumentera med nån som tror sig veta, argumentera felaktiga "såhär är det" samt inte villig att inse att stress visar sig på många olika sätt hos olika människor!

TS- stay strong, ditt hojkort kommer! :yoparty
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Kom igen nu det är ju bara Augusti, säsongen är inte över än på länge! Med lite flax fixar du kortet i år! :tummenupp
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Det är skillnad på ryggradslösa och sjuka!

Det är väl fan klart att man är stressad, chefen gapar i ena hörnet, 378 kunder från var sitt håll samtidigt som 5"kolleger" står och lipar att de vill ha hjälp med sina arbetssysslor, för de är ju självklart viktigare än allt annat. Och att livet trillar ihop runt en. Och att ekonomin inte går ihop. Och att fanstyget till chef glömmer att betala ut vikarietillägget på lönen. Och att kroppen säger ifrån. Och att man har ont överallt. Och att man varje morgon när klockan ringer funderar allvarligt på att hänga sig istället för att gå till det förbannade skitstället igen.

Men, lite jävla arbetsmoral har man väl ändå, kommer man ur sängen klarar man av att gå på jobb, det är klart det suger, men det är möjligt.

Men det är klart, folk som sjukskriver sig för en stukad fot, och bra kan gå på festival, men inte kan stå i kassan "För de har ju så ont..." har ju minst lika lätt att få jobb, och minst lika bra lön, så bevisligen är ju jag fullkomligt jävla dum i huvudet som ställer upp, så lyssna för allt i helvete inte på mig...

Du är kanske på gott och ont på sätt och vis om inte kanske av hårdare så i alla fall annat virke.
Det du beskriver låter utan att försöka fjärranalysera allt för mycket som om det kanske vore dags för dig, att lyssna på din onda kropp, ta lite kvalitetstid med din chef för att reda ut en del. Se sen till att få dina kollegor att förstå och det mycket väl att de har mer nytta av en snäll trevlig du än den mindre kula typen de gör dig till genom att ständigt störa dig med saker de borde och rimligen förväntas göra själva!

Vår värld innehåller tyvärr en och annan ryggradslös person som liksom inte riktigt greppat eller aldrig förstått det här med att göra och ta ansvar själv...det är ju alltid någon annan som skall fixa. Såna som för vilka arbetsmoral och ansvar är abstrakta begrepp och något andra berörs av, visst, jag har träffat en och annan dylik amöba. Där handlar det om fiske i den grunda änden på genpoolen, så där bara i största allmänhet.
Det förhindrar inte att det finns de som verkligen är så deprimerade, katatoniska, psykotiska o.s.v att de faktiskt verkligen, på alldeles verkligen, verkligt riktigt inte fixar vardagen.
Det är en helt annan sak en vad de ryggradslösa håller på med!

I all välmening, se nu till att reda ut det du beskrev ovan...för det är få förunnat att hela vägen kunna stå emot alla stormar.

En sak till, Ricky Gervais lär ha bl.a kommenterat Robin Williams självmord och en del av de inte fullt så finskänsliga kommentarerna efteråt med nåt sånt här: "Telling a person with depression, to snap out of it, is like telling a person with cancer to stop having it!"
[EDIT] Redan citerat ovanför såg jag...men fortfarande och ändå talande[\EDIT]
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Men, lite jävla arbetsmoral har man väl ändå,..

Att diskutera psykisk ohälsa och stressrelaterade problem med någon som tror att det handlar om arbetsmoral eller bristen på densamma är som att diskutera risken för skador vid MC-åkning med någon som tror att "tjock benstomme" är det som avgör risken för ett liv i rullstol efter en MC-olycka.
 

hbdykab

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2014
Jag kan säga att de va just arbetsmoral som fick mig att springa rakt in i väggen!! Som egen företagare och nyköpt hus och massa annat så gick de som de gick 2 mån sjukskrivning.
 
Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Låter ju också helt absurdt, faktiskt, sjukskriven pga stress, på riktigt? :dummer

Min pappa.

62 år gammal.
Förtidspenisonerad sedan 3 år.
Tre skador i frontaloben som enligt läkare kommit pga stress.

Minns inte sina grannar/arbetskamrater eller gamla bekanta.
Mer eller mindre fungerar som en bandspelare då han pratar eftersom den delen i hjärnan som tar in information inte fungerar.

Så ja, stress är inte hälsosamt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Att diskutera psykisk ohälsa och stressrelaterade problem med någon som tror att det handlar om arbetsmoral eller bristen på densamma är som att diskutera risken för skador vid MC-åkning med någon som tror att "tjock benstomme" är det som avgör risken för ett liv i rullstol efter en MC-olycka.
Second that.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Men, lite jävla arbetsmoral har man väl ändå, kommer man ur sängen klarar man av att gå på jobb, det är klart det suger, men det är möjligt.

10 av 10 som går in i väggen har för hög arbetsmoral, oftast även för högt kontrollbehov över arbetsflödet.

Men du har väl troligen väldigt låg arbetsmoral så du behöver nog inte vara orolig.

/Äter panikångestattacker till frukost.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
10 av 10 som går in i väggen har för hög arbetsmoral, oftast även för högt kontrollbehov över arbetsflödet.

Men du har väl troligen väldigt låg arbetsmoral så du behöver nog inte vara orolig.

/Äter panikångestattacker till frukost.
Ja, det låter rimligt.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
10 av 10 som går in i väggen har för hög arbetsmoral, oftast även för högt kontrollbehov över arbetsflödet.

Men du har väl troligen väldigt låg arbetsmoral så du behöver nog inte vara orolig.

/Äter panikångestattacker till frukost.

i-just-saved-100-percent-on-stress.jpg
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
På tal om något helt annat så undrar jag om det är Jarla som håller till vid Solvalla? Om det är det så har jag ett bättre förslag på en körskola som inte skinnar sina elever på så mycket pengar de bara kan utan är väldigt duktiga på att få ut fler elever i trafik fort och inte alltför dyrt. Trevliga är de oxå. PM för mer info. ;)
 

:Jonas

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Ort
Solna
Hoj
'16 Tuono V4R Factory
På tal om något helt annat så undrar jag om det är Jarla som håller till vid Solvalla? Om det är det så har jag ett bättre förslag på en körskola som inte skinnar sina elever på så mycket pengar de bara kan utan är väldigt duktiga på att få ut fler elever i trafik fort och inte alltför dyrt. Trevliga är de oxå. PM för mer info. ;)

Jo, det är Jarla som håller till där. Tack vare deras koner som ett antal vänner numera har kortet, utan Jarlas handledare då :tummenupp
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Blev det här en tävling i vem som.tål mest stress och klarar äta mest skit eller?
Min teori är att chefen har nåt personligt emot luvtröjor med rosa aliens på..
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top