Min Audi s2 vs hojar

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Ort
grotta på söder
Hoj
z1000 espressoblack-08


De vore fan om den tog den hära vid flygande start!
 

pops

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
örebro
Hoj
gsxr 1000 k7
coolt att 1000rr inte kör ifrån en gsxr utan kåpa i hög hastighet.
varför har men en tröja utanpå skinnstället i motorvägs race
 

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
Efter 200 har inte en sporthoj nåt att hämta, det vet ju alla.

du kanske inte såg det.. men det va väl före 200 som vi fortfarande kunde hänga på... efter 200 fick vi smaka etanol..

coolt att 1000rr inte kör ifrån en gsxr utan kåpa i hög hastighet.
varför har men en tröja utanpå skinnstället i motorvägs race

eller hur.. vi snackade om det oxå efter vi kört klart.. det gick jävligt jämt mellan oss... dom gick precis lika oavsett kåpa eller inte. den enda skillnaden va väl att jag fick lite mer träning än honom med den tuffa tröjjan :)

coolt att 1000rr inte kör ifrån en gsxr utan kåpa i hög hastighet.
varför har men en tröja utanpå skinnstället i motorvägs race

eller hur.. vi snackade om det oxå efter vi kört klart.. det gick jävligt jämt mellan oss... dom gick precis lika oavsett kåpa eller inte. den enda skillnaden va väl att jag fick lite mer träning än honom med den tuffa tröjjan :)
 
Last edited:

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Ort
Örebro
Hoj
R1
Fast får man trimma hojen så blir det kanske lite annorlunda..

Switzer R911 911 Turbo TipTronic vs Suzuki Hayabusa Turbo McXpress 500 442 RWHP

Ojoj, så kan det gå när lite kärlek även lagts på hojen.

Att köra med en toktrimmad bil mot en orginalhoj är väl lite löjligt egentligen ?
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450

Snusken

Sporthojsnörd
Gick med
21 Dec 2008
Ort
Östersund
Hoj
2x Gsx-r 750
Om en hoj spöar en turbobil så är det hur fränt som helst.. Men om bil spöar en hoj så är det en orättvis jämförelse!
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Tror ni missförstår mig lite i tråden. De är ingen "skryta om bil drar hoj tråd" eller de ena är bättre än de andra. ja kör själv mc. åkt bana i flera år och både har å har haft gathojjar. Tycker de e skit kul att köra hoj. Trimmad bil å sporthoj är två helt olika världar. Fördelen med hoj är att du kan ligga å mata erf race varv efter varv med bara oljebyten i mellan. Audin hade max hållt 2 varv på anderstorp fullt innan oljetempen börjar bli varm och man måste kyla. Bägge sakerna har sina tjusningar.

polarn hade en hayabusa med 400 hk kittet på och ja vet ju hur lätt den piskade min k6a. så ja hade absolut inte hängt med en sådan maskin med bilen. Men de är kul att jämföra en trimmad bil med hoj för säger man till skitungarna vid korvkiosken att den drar liter hojjar till frukost så förstår dom att den går bra...

filmen gjordes bara som en referens för att folk skulle fatta ungefär hur bilen går. alla har väl sett en sporthojj under fullt acc.

tycker de e lite löjlig "min pappa är bättre än din" disskussion här just nu.de finns bilar som åker 402 meter på under 5 secunder.... där har till och med vrööööll trimmade hojjar problem om dom ens kommit ner i så långa tider? men då jämför vi helt andra saker... så de handlar ju inte om vad man kan göra utan helt enkelt en kul film bara....

La upp filmen då bilen är till salu på blocket och tyckte de kunde vara kul å lägga upp den här.... alltid roliga disskusioner när man lägger upp bil vs hoj film på ett hoj forum....

Det beror väl på hur man mäter. På filmen startade ni från en okänd hastighet. Hade ni startat från en lägre eller rent av från stillastående hade hojarna kanske varit långt före. Vilken hastighet han hade med sin ZX10 mot vipern framgick väl inte.

klart att stod dom still och vipern hade 975 hästar så förstod ja att den inte hängde med på gatan. den spinner la 1.2.3ans kanske 4ans växel utan problem. har själv lånat en 800 hk viper ett par dagar och dom går bra... 8.2 liter blir mycket vrid med kompressor. va de från 100 å uppåt så har inte hojjen en chans.... de är ja helt övertygad om....

angående min bil så gör den 402 meter på strax över 10 sec med 18 tums gatdäck och 230 blås i sluthastighet. en 1000rr gör väl detta på strax under 11 sec med runt 220 i slutfart. så de hade nog blivit jävligt jämt... antagligen hade hoijjen plockat de första 200 metarna utan problem... men de är la egentligen gansak irrelevant...

de va en kul film:)
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Första filmen är fejk tror jag. Varken hastighetsmätare eller varvräknare rör ju på sig :D TS sitter nog och gör motorljud och dumpljud själv och någon springer bakåt med en duk med motorcykeltryck på utanför bilen. Skillat :tummenupp :D Hahaaaaa, där genomskådade jag er. En bil kan ju inte gå fortare än en motorcykel. Förutom en gång när jag blev frånkörd av frugan i en Opel Astra. Motorstopp på startlinjen i stan. Pinsamt.





Förresten, fint ljud i Audin :) De där femmorna ryter gött.
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Ditt resonemang låter bakvänt i mina öron, desto mindre agg du har desto fortare spoolar det = mer ketchup. Desto större aggregat du har desto längre tid tar det att bygga laddtrycket och desto jämnare kurva får du ut, samt vill du ta ut någon extra hk finns det ibland marginal för det med tanke på avgasmottryck...
Men jag kanske fått det om bakfoten, du kanske menar i hur fort den svarar på påslag?

naj liten turbo börja spola (ladda) fort och ger inte s mkt effekt oftast så du märker inte av de så otorligt mkt. en stor turbo är oftas typ händer inget händer inget och pang där kom alltihop. så menar jg med ketchup..... sen finns de ju gamla skit aggregat som bygger laddtryck dvs dom börjar ladda men behöver kanske 1000 varv på sig från 0 till fullt ladd.. dom e seeeega!
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top