Miltal vid köp av hoj

Draedon

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2008
Ort
-
Hoj
-
Jag har lite dålig koll på hur många mil som räknas som mycket på en hoj... bilar är ju en annan femma. Har kikat på en del hojar och dom varierar mellan 2000-8000 mil. Hur är intervallerna på en hoj, när blir det "mycket" och när blir det "för mycket"?
 

mother

BALKAN BOY
Gick med
16 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Explorer 1200
Det riktiga svaret är nog att det beror på en del saker, hur man har tagit hand om hojen, hur många ägare osv...
Själv så känner jag att slutet är nära när det börjar närma sig 10k. Samma känsla som hos bilar har jag vid 20kmil...
Inget vetenskapligt, bara min känsla.
 

Nicotin

Guest
miltal spelar ingen roll om skiten e skött..
Milen e lika viktig som en stämpel i en servicebok då dom är lika enkla att fixa som en backad mätare..
vet inte hur många backade mätare som finns ute på marknaden..

totala skicket..hur hojen känns..kvitton
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Milen e lika viktig som en stämpel i en servicebok då dom är lika enkla att fixa som en backad mätare..
Dessutom finns det gott om trådar där folk har lämnat in hojen på service å dom har fått tillbaka hojar mer eller mindre oservade, men med stämpel i boken.

Polka lämnade in sin VTR på service, och bad dom byta gaffelolja i samband med bytet till Öhlinsfjädrar, och byte av bromsvätska. Men dom ville ingen dera, trots att gaffeloljan var runt 9 år gammal, och bromsvätskan såg ut som starkt kaffe. Men stämpel fick hon ju... :huvet
 

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Vinslöv
Hoj
Astrimmad R1-06
yes... håller med föregående talare. tänk också på hur mycket tror du att den gått när det är dax att sälja den...
 

Draedon

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2008
Ort
-
Hoj
-
Tack för svaren, visst håller jag med om att miltal inte är det första man tittar på.. Har hittat en gixxer från början av 90-talet som gått ~5000 mil, tänkte bara om det är mycket, lite eller normalt. Är ju helt grön på detta.
 

Nicotin

Guest
Tack för svaren, visst håller jag med om att miltal inte är det första man tittar på.. Har hittat en gixxer från början av 90-talet som gått ~5000 mil, tänkte bara om det är mycket, lite eller normalt. Är ju helt grön på detta.


är ju helt okay för en 90-talare..värt att kolla är ju vad som måste göras när den rullat säg 7000 mil..detta borde en gixxerverkstad el annan kunnig svara på..

fan jag har sett gixxer 1000 hojar av både -04 och -05 som rullat 5-6000 mil och är som nya..

finns massor av fynd att göra..
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Tack för svaren, visst håller jag med om att miltal inte är det första man tittar på.. Har hittat en gixxer från början av 90-talet som gått ~5000 mil, tänkte bara om det är mycket, lite eller normalt. Är ju helt grön på detta.
Luft/oljekyld 1100 kanske? Dom motorerna kan gå tills du har nött ut ramen, och lite till, så det är ett ganska tryggt köp :tummenupp
 

Draedon

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2008
Ort
-
Hoj
-
Luft/oljekyld 1100 kanske? Dom motorerna kan gå tills du har nött ut ramen, och lite till, så det är ett ganska tryggt köp :tummenupp

Jasså, dom är så pass skottsäkra. :)
Hojen jag kikat på är en 750 från -93. Får se om man slår till eller inte, har lite fler intressanta objekt också. :)
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top