Mikrofoner lämpade för GoPro Hero

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Så kontentan är, vilken mikrofon och webbshop lägger jag en beställning på/från nu? :tungan
 

måsskit

Med lem
Gick med
28 Mar 2013
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha MT09 (såld), Yamaha XT660X (såld)
Eller köp valfritt vattentätt kamerahus från ebay för ≈100kr och borra ett litet hål för det externa mikrofonuttaget. Finns även många billiga mikrofoner på ebay som fungerar bra för å få lite bättre ljud vid inspelning. :banana
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Har du filmat med 30 fps? Fenomenet när det blir vågigt brukar kallas "jello" och uppstår ofta när det är vibrationer och kameran filmar med "få" fps. Testa att köra i 60 fps istället. Det tog bort jello-effekten för mig. :tummenupp

jag testade o köra på 60fps @ 760pix, inte så mycket sämre video men allt försvann, tusen tack för tipset :banana
 

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Har precis inhandlat en ZOOM H1 för att få lite bättre ljud på min Gopro 3+ Black! Men klurar lite på vad ni andra kör med för inställningar på h1:an?
Läste i kommentarerna på guiden på youtube som är länkade på första sidan att han körde med autolevel - OFF och ställt in level manuellt till 22, för hans CB500...
Oklart om han hade low cut på eller av.

Ska montera akrapovic slip-on på min Ducati Streetfighter i helgen och testa att filma lite... :) Ska testa med att ha mikrofonen i en väska på cutsen och även se om man kan ha den under sadeln. Det är grymt dåligt med utrymme på Streetfightern... :)

Återkommer med resultat!
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Har precis inhandlat en ZOOM H1 för att få lite bättre ljud på min Gopro 3+ Black! Men klurar lite på vad ni andra kör med för inställningar på h1:an?
Läste i kommentarerna på guiden på youtube som är länkade på första sidan att han körde med autolevel - OFF och ställt in level manuellt till 22, för hans CB500...
Oklart om han hade low cut på eller av.

Ska montera akrapovic slip-on på min Ducati Streetfighter i helgen och testa att filma lite... :) Ska testa med att ha mikrofonen i en väska på cutsen och även se om man kan ha den under sadeln. Det är grymt dåligt med utrymme på Streetfightern... :)

Återkommer med resultat!

Grattis! :tummenupp

Jag kör med Lo Cut och Auto Level avstängt, MP3 i 128 kbps. Input Level måste du testa dig fram till själv. Det skiljer från hoj till och och beroende på var du lägger H1:an/mikrofonen.

Mitt tips:
Placera den där du vill ha den, starta motorn och varva lite, ställ Input Level så att du kommer nära -6 i topparna, Peak Indicator-lampan skall inte tändas. Ge dig ut och provkör och lyssna. Om ljudet klipper i topparna får du sänka Input Level, om det låter svagt men aldrig klipper kan du höja Input Level. Ut och kör och testa igen. Skriv upp den Input Level som du kommer fram till för just den hojen/placeringen så du snabbt kan ställa in den igen efter att du har gjort annat med H1:an.
 

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Grattis! :tummenupp

Jag kör med Lo Cut och Auto Level avstängt, MP3 i 128 kbps. Input Level måste du testa dig fram till själv. Det skiljer från hoj till och och beroende på var du lägger H1:an/mikrofonen.

Mitt tips:
Placera den där du vill ha den, starta motorn och varva lite, ställ Input Level så att du kommer nära -6 i topparna, Peak Indicator-lampan skall inte tändas. Ge dig ut och provkör och lyssna. Om ljudet klipper i topparna får du sänka Input Level, om det låter svagt men aldrig klipper kan du höja Input Level. Ut och kör och testa igen. Skriv upp den Input Level som du kommer fram till för just den hojen/placeringen så du snabbt kan ställa in den igen efter att du har gjort annat med H1:an.
Grymt! Tack för tipsen! Ska leka lite med inställningarna i helgen! Men kanon att ha ett utgångsläge!!

Återkommer med resultat!
 

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Här kommer ett litet klipp från testningen i helgen!

Monterade även Akrapovic system på min Streetfighter... Vilket ljud! Tyvärr klipper zoom:en ljudet. Får testa att ställa ner input level mer till nästa gång.. Nu hade jag den på runt 12-15 tror jag..

https://www.youtube.com/watch?v=ja71jdCsdm8&feature=youtu.be

La min ZOOM under passagerar sadeln, med ett eget gjort vindskydd! :)

http://imgur.com/ckXvuyk
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Här kommer ett litet klipp från testningen i helgen!

Monterade även Akrapovic system på min Streetfighter... Vilket ljud! Tyvärr klipper zoom:en ljudet. Får testa att ställa ner input level mer till nästa gång.. Nu hade jag den på runt 12-15 tror jag..

https://www.youtube.com/watch?v=ja71jdCsdm8&feature=youtu.be

La min ZOOM under passagerar sadeln, med ett eget gjort vindskydd! :)

http://imgur.com/ckXvuyk

Klart mycket bättre ljud än med originalmikrofonen. Och riktigt snyggt vindskydd! :tummenupp

Input Level kräver lite testkörningar. Ofta får man ställa ner den längre än man tror... På't igen bara!
 

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Klart mycket bättre ljud än med originalmikrofonen. Och riktigt snyggt vindskydd! :tummenupp

Input Level kräver lite testkörningar. Ofta får man ställa ner den längre än man tror... På't igen bara!
Ja ljudet blir mycket bättre! Får bli några testkörningar innan man hittar rätt!

Tack! Kostade nog 2kr att göra... :D
 

eXon_88

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2007, Yamaha R1

Skaffde mig en Zoom H1, hade den under sadeln i en raggsocka :rock

Input Level : 12

Tror detta kan sänkas lite, får pröva mig fram :gnissla
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top