Whooohoo it's alive! fick ihop nya bränsle slangar och lite små delar och ta mig fan grejerna startade direkt och gick faktiskt riktigt fint brunn for iväg ut i bara meck kläder och hjälm och hojen helt nerplockad den for iväg som ett skott satan vilken skillnad det vart efter justeringen dock knackar det från förgasarna och tomgången går inte att justera så en synkning vore på plats är det nån som har bra synkklockor? helst oljefyllda men nu är den snart back on track [/QUOTE
Jag har en kompressionsprovare och bränsletrycksmätare - inga problem om du vill låna.
//Wille
bra då är du ute och vinglar snart då? hur går det me kortet då?
bra då är du ute och vinglar snart då? hur går det me kortet då?
Bara bra tack! Hade uppkörning idag i Uppsala kl 08.00 och nu har man äntligen kortet!!!!
/W
Bara bra tack! Hade uppkörning idag i Uppsala kl 08.00 och nu har man äntligen kortet!!!!
/W
Bara bra tack! Hade uppkörning idag i Uppsala kl 08.00 och nu har man äntligen kortet!!!!
/W
Whooohoo it's alive! fick ihop nya bränsle slangar och lite små delar och ta mig fan grejerna startade direkt och gick faktiskt riktigt fint brunn for iväg ut i bara meck kläder och hjälm och hojen helt nerplockad den for iväg som ett skott satan vilken skillnad det vart efter justeringen dock knackar det från förgasarna och tomgången går inte att justera så en synkning vore på plats är det nån som har bra synkklockor? helst oljefyllda men nu är den snart back on track
I tisdags var det besiktningstime, fick två 2r på slitet framdäck och "gasreglage, funktion osäker" pga för hög tomgång, ligger på 3000 efter man gasat ur den, men då går den me lite choke iofs för den går inte på tomgång alls utan lite choke, måste va synkningen som e helt åt h-e.
Dock har jag fått lite käppar i hjulet, en bult i kamkåpan har lite dåliga gängor och har fått för sig att gänga upp sig lite ibland och av rädsla för oljeläckage. Får se om man kan köra helicoil lr nåt.
Blir galen.
Köpte nytt drivpaket idag. Tog 112 länkar ist för 110 eftersom jag tog 2 kugg större drev bak.
Borde inte vara något problem att korta av om den är för lång.
Men nu hittar jag inte min kedjebrytare och dom 3 ställen jag hade tid att besöka innan dom stängde hade slut
Vinkelslip har jag men inget att nita ihop skiten med sen.
Jag som hade tänkt att köra till jobbet imorgon
Edit: Nu sitter allt där förutom att kedjan inte är nitad
Tur att jag tog 112 länkar.
Fick kapa bort en men det hade nog behövts nån starkare kille att få dit en 110 länkars.
Hade varit smutt med nitverktyget nu. Aja får leta lite o se om jag kan hitta ett mothåll ist då.
Blir galen.
Köpte nytt drivpaket idag. Tog 112 länkar ist för 110 eftersom jag tog 2 kugg större drev bak.
Borde inte vara något problem att korta av om den är för lång.
Men nu hittar jag inte min kedjebrytare och dom 3 ställen jag hade tid att besöka innan dom stängde hade slut
Vinkelslip har jag men inget att nita ihop skiten med sen.
Jag som hade tänkt att köra till jobbet imorgon
Edit: Nu sitter allt där förutom att kedjan inte är nitad
Tur att jag tog 112 länkar.
Fick kapa bort en men det hade nog behövts nån starkare kille att få dit en 110 länkars.
Hade varit smutt med nitverktyget nu. Aja får leta lite o se om jag kan hitta ett mothåll ist då.
någon som tror sig kunna hjälpa mig med å fixa bensinmätarsensorn/lampan/problemet? känner mig inte kunnig nog och har inte utrustningen för å leta fel heller. drar på mc-resa nästa fredag å e lite nojjig om att dra utan att ha den fungerande. :/
någon som tror sig kunna hjälpa mig med å fixa bensinmätarsensorn/lampan/problemet? känner mig inte kunnig nog och har inte utrustningen för å leta fel heller. drar på mc-resa nästa fredag å e lite nojjig om att dra utan att ha den fungerande. :/
Kolla t.ex: LÄNK
Har tyvärr inte så mycket erfarenhet av sånna nymodigheter men om det funkar som på gamla bilar så e det i princip alltid givaren som e paj, o det e inte alltid felet går att mäta sig till.
Köp ny givare o testa, demontering o så lär du hitta i manuallen som richardo länkade till.
Vid nämare eftertanke skulle jag nog inte börjat slita i hojen så nära inpå ni ska iväg. Så skit i det o kör på det gamla fina beprövade sättet med trippmätaren så tar du mecket i vinter
Då kan du få bjuda på en kopp kaffe så ställer jag gärna upp som moraliskt meckstöd om inte annat.
ja tack vare soppatorsket jag fick någon vecka sedan så vet jag ju hur långt jag kommer på en tank, iaf vid "inspirerad" körning. tror förövrigt jag fick en manual med hojen om jag minns rätt, får kolla. känner mig ändå inte som någon expert på att meka när det gäller sånt, enklare grejer är inget problem. men vad vet jag, detta kanske är enkelt. inte för att jag dricker kaffe men visst haha!
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Biljettförsäl... |
|
Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024
Nu är ägare av Husqvarna No... |
|
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |
|
En helt ny Husqvarna!
Bara några kilometer från a... |
|
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024
För sjunde gången i ordning... |