Meine Damen Und Herren BMW S 1000 RR

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Ort
Arlöv
Hoj
Byter ofta :)
Av svaren verkar det som att priset kommer att ligga >200KSEK alternativt något över övriga sporthojssegmenetet.
Själv så tror jag priset kommer att hamna långt över japshojarna, priset komm er b l a beror på hur mycket gatverversionen får behålla från raceversionen, sitter t e x nu på Öhlins gaffel och en massa kolfiber m m. Jämför med HP2 sport som börjar på 209KSEK. Tydligen skall BMW producera 1.000 ex till att börja med, tror att dessa hojar kommer att gå åt direkt till förhandsbokare.

Designen verkar flertalet verkligen gilla och skulle kunna tänka sig ett köp, själv så gillar jag gixxern och RR:n är snarlik den...:)

Försäkringen på HP2 sport via If är billig, från ca 6KSEK/år, tror inte att RR kommer att ligga mycket högre.

Det som talar emot hojen är min magkänsla som säger hur f-n kan BMW helt plötsligt bara tillverka en RR-hoj som kanske skall vara bättre än övriga japs RR hojar? Jag menar här har konstruktörerna legat och "klurat" i så många år på modeller som GSXR, R1 och Fireblade, uppdatering från uppdatering har skett. Men tjohej här kommer tyska ingenjörer in och "bara" presenterar en grymme RR hoj!? :galen
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Det som talar emot hojen är min magkänsla som säger hur f-n kan BMW helt plötsligt bara tillverka en RR-hoj som kanske skall vara bättre än övriga japs RR hojar? Jag menar här har konstruktörerna legat och "klurat" i så många år på modeller som GSXR, R1 och Fireblade, uppdatering från uppdatering har skett. Men tjohej här kommer tyska ingenjörer in och "bara" presenterar en grymme RR hoj!? :galen

Reverse engineering. ;)

Jag tror den kommer bli svindyr för övrigt. Över 200k, kanske t om 250k känns inte alls omöjligt. Kolla bara på HP2, 170k för en grushoj. :rolleyes:
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Är personligen mer intresserad av Aprilias nya V4á...HUA!!!

BMW gör ju bara en variant av vad japanerna redan gör ganska bra....
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Den där har jag redan sett Live nere på Cartagena i Spanien. Den är rätt schyst. En typisk sporthoj enligt mig, dock gjord av BMW, vilket är det speciella med det hela.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top