Medium

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
Med risk för att göra bort mej helt....asså, livet har tagit en tvärvändning och i desperation har jag vänt mej till medium (för en liten rund summa so far...)
Men- det finns en röd tråd i allt detta, att en säjer en sak är bara en händelse- men när 6-7 stycken olika säjer i princip samma sak- då börjar man nära på tro på att det finns en plan i helvetet man lever i.
Det är närmast otäckt att få berättat för sej sådant som ingen annan vet än du själv i princip- inget kött på benen ges till den andra personen - bara att de känner och läser en själv eller den du vill fråga om. Jag har fått "bekräftat" mycket om min motpart.....sånt jag redan vetat långt inne i mej själv men aldrig kunnat sätta fingret på.....mediumen ger det till mej....solklart och utan tvekan berättar de.
Är här någon här som nyttjat medium? Nån som anser sej vara medial?
Vet inte själv vad jag ska tro på i detta- det enda är att det har och ger mej styrka nu i det jag nu genomlever (vilket är ett helvete som kastats på mej.....!!!)

// jj
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Klart det finns, men för att veta om just detta stämmer behöver vi mer information.

Detaljer tack. ⭐⭐⭐⭐⭐
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
Hittills har jag i princip inte konkret fått något bevisat- men jag är en optimist även i mörkret- för annars förtär mörkret dej och du tappar fokus och riktning. Att jag ännu inte fått ngt "bevisat" är pga av omständigheter som andra råder över o ingen kan påverka.....inte ens ödet.
Men, omständigheterna har ett slut o där finns ljus i slutet. Människor som aldrig hört eller sett den jag frågar efter sätter ett sånt satans träffsäkert finger på ALLT om denna människa- saker bara jag vet (o andra människan!). Saker som jag tydligt VET men inte kan ta på beskrivs innan jag frågar efter det....
Kusligt!!
Men, min filosofi här i livet är att idag är vi människor troligen smartare än någon gång innan vi klampat runt här på jorden- smarta!- ja!!
Men, vi har förlorat så evinnerligt mycket på vägen till att bli så jävla smarta.
Vår kontakt med jorden är borta- nu våldtar vi den å det grövsta istället, vi ser våra medmänniskor utan att SE dem, vi ser jorden utan SE den, vi ser universum utan ATT se det.....så mycket kontakt med det förflutna vi har förlorat...

Tror jag...(......)

(// Halvfilosofiska jag- utan svampar eller andra substanser....)
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
@ Brooklyn:
Jag beskriver inte mej som medial....men- förklara bara detta med slagruta/ pekare tex...jag själv funkar skitbra med just slagruta/ pekare- dock kan jag inte "läsa" de (pekare är enklare att "läsa")
Medan min granne är totalt "död" inför slagruta/ pekare, så ock många andra runt mej. Där finns något som fungerar o kan " bevisas" men ingen kan förklara hur o varför vissa har det medan andra inte!!

//JJ
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Slagruta/pekare har jag provat. Funkar för mig men inte för min fru. Oklart hur det funkar men att det finns magnetfält över jordytan är känt. Hur detta samspelar i mitt fall vet jag inte men det är för mig en självklarhet att det finns en vetenskaplig förklaring som inte handlar om medium.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag hoppas din situation löses till det bättre! ?
Jag tror dock inte det kommer att hända via det paranormala tyvärr.
Här är en lista över priser om man kan bevisa det paranormala vilket ingen gjort hittills iaf.

Men som sagt hoppas det går dig väl oavsett väg du väljer!
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
@ kratos
Med ett positivt sinne kan man förflytta berg, och det är det dessa människor gett mej- ett positivt sinne och en förhoppning att det kommer att lösa sej till det bästa....avgrunden man sitter i just nu kräver ett positivt sinne för att klara sej o inte bryta ihop.

Bryter jag ihop orkar jag inte.....orkar inte slåss för det som är sant- sanningen är just sanningen, lögner är just bara lögner- men lögner kan vara jävligt kraftfulla o kan ändra utgången på mycket- sanningen idag är inte alltid viktig.....men för mig är den det!!

//jj
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
@ kratos
Med ett positivt sinne kan man förflytta berg, och det är det dessa människor gett mej- ett positivt sinne och en förhoppning att det kommer att lösa sej till det bästa....avgrunden man sitter i just nu kräver ett positivt sinne för att klara sej o inte bryta ihop.

Bryter jag ihop orkar jag inte.....orkar inte slåss för det som är sant- sanningen är just sanningen, lögner är just bara lögner- men lögner kan vara jävligt kraftfulla o kan ändra utgången på mycket- sanningen idag är inte alltid viktig.....men för mig är den det!!

//jj
Psst, nämn inte detta i t ex familjerätten, om jag nu tolkat din situation rätt...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Slagruta/pekare har jag provat. Funkar för mig men inte för min fru. Oklart hur det funkar men att det finns magnetfält över jordytan är känt. Hur detta samspelar i mitt fall vet jag inte men det är för mig en självklarhet att det finns en vetenskaplig förklaring som inte handlar om medium.
Men snälla sluta, det här är ju värre än elallergi ?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Något jag reagerar emot på ämnet är att myndigheten Skatteverket godkänner kristallterapi som friskvård. Det om något anser jag falla inom "tomtar och troll".
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Med risk för att göra bort mej helt....asså, livet har tagit en tvärvändning och i desperation har jag vänt mej till medium (för en liten rund summa so far...)
Men- det finns en röd tråd i allt detta, att en säjer en sak är bara en händelse- men när 6-7 stycken olika säjer i princip samma sak- då börjar man nära på tro på att det finns en plan i helvetet man lever i.
Det är närmast otäckt att få berättat för sej sådant som ingen annan vet än du själv i princip- inget kött på benen ges till den andra personen - bara att de känner och läser en själv eller den du vill fråga om. Jag har fått "bekräftat" mycket om min motpart.....sånt jag redan vetat långt inne i mej själv men aldrig kunnat sätta fingret på.....mediumen ger det till mej....solklart och utan tvekan berättar de.
Är här någon här som nyttjat medium? Nån som anser sej vara medial?
Vet inte själv vad jag ska tro på i detta- det enda är att det har och ger mej styrka nu i det jag nu genomlever (vilket är ett helvete som kastats på mej.....!!!)

// jj
Jag vet inte. Men jag har också egen erfarenhet av sånt jag inte kunnat förklara. Fick förklarat av nån intelligen människa att vi använder bara en liten del av vår hjärna och att tex högkänsliga (hsp) använder en del av hjärnan och sinnesintrycken som gör att man snabbt känner av människor när man möter dom. Om det kan vara en del i förklaringen, att det ändå sitter i ens känsla och att den då kan kännas av någon annan.
Men som sagt jag vet inte men tänker att om det hjälper någon i sitt liv att ta sig igenom något svårt så spelar det ingen roll om det är medium, prästen eller statsministern. Och om man mår bättre av kristallterapi så är väl det jättebra. En del mår bättre av att ta en löprunda. Vi är olika och alla försöker ju bara ta sig igenom livet där de är.

Själv testade jag på en del med kristaller och började mest av nyfikenhet. Provade att känna på olika och vissa har något. Mest känner jag av vit selenit. Om jag blundar och nån håller nån kristall eller just selenit bredvid mig (och fler andra jag provat på för jag ville se om det är fler än jag) så kan känna var den är Och om det är selenit. Alltså en bit ifrån huden. Om den har nån laddning el form av energi finns säkert nån mer kunnig som vet men den känns och känns bra. Så vad är problemet med en sten i fickan när man går genom livet. Ingen skadas och det känns bra.

Sen håller jag med swepace, friskvård känns inte rimligt för kristallterapi men när bastubad och getyoga (vad det nu är) är friskvård och inte sjukgymnastik eller bindvävsmassage är det så ger jag underkänt i betyg av de som beslutar om listan ändå.

Pratade för några år sedan med en som studerade och försökte forska på just elallergi som nämndes ovan. Hans tes var att dessa personer hade höga nivåer av koppar i cellerna/blodet(alltså kopparförgiftning). Så han besökte människor som bosatt sig utanför samhället och tog blodprover vilket visade på just höga doser koppar. Inte hittat nån avhandling på det men inte heller letat.

Tror som sagt det mesta har nån förklaring men om ingen skadas och det känns bra, kör! Bara för man går med en sten i fickan behöver man inte ha anamat hela hippielivet. Man kan välja små verktyg för att orka stå ut, det gör en inte till galning. Du har inte gått med i en sekt för du gått till ett medium. Du har bara frågat en människa om råd.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top