Jag sitter och väntar på din racerapport nu!, Jag måste ju ha nåt att förgylla dagen med!![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
HAr du fått en tröja eller???![]()
HAr du fått en tröja eller???![]()
HAr du fått en tröja eller???![]()
Jag sitter och väntar på din racerapport nu!, Jag måste ju ha nåt att förgylla dagen med!![]()
Just nu är det inte reklam som behövs utan bättre arrangemang för att få dit folk. Vet ingen som tycker det är kul att titta på motorcyklar från 9-18. Rensa ut bland klasserna och gör ett event runt det hela. Sen vore det bra om publiken kan se ordentligt med.
Problemet är ju att det inte finns bärighet i den lösningen. Det kräver att det finns publikunderlag. Just nu vågar jag nog nästan säga att alla RR-tävlingar drivs som vanliga bandagar rent ekonomiskt. Alltså man lever på utövarna av sporten. Det har fungerat så länge. Fokusen bör ju vara omvänd. Se till att publiken kommer, satsa heltid, och jag tror på sikt att man får mycket större vinst i ett RR-arrangemang om det är en stor mängd publik som betalar för sig, istället för att kostnaderna dras ifrån utövarna och vinsten är marginell. För då hamnar vi i den sits vi är nu att både utövarna av sporten klagar för att det är för dyrt, och de som arrangerar tycker att det "mest är skit" och vinsten är för dålig. Men ju mer man lägger kostnaden på utövarna, ju mer skjuter man sig i foten och det finns risk att hela RR-arrangemanget i Sverige faller i bitar och utövarna kommer inte eller lägger av helt.
Problemet är ju att det inte finns bärighet i den lösningen. Det kräver att det finns publikunderlag. Just nu vågar jag nog nästan säga att alla RR-tävlingar drivs som vanliga bandagar rent ekonomiskt. Alltså man lever på utövarna av sporten. Det har fungerat så länge. Fokusen bör ju vara omvänd. Se till att publiken kommer, satsa heltid, och jag tror på sikt att man får mycket större vinst i ett RR-arrangemang om det är en stor mängd publik som betalar för sig, istället för att kostnaderna dras ifrån utövarna och vinsten är marginell. För då hamnar vi i den sits vi är nu att både utövarna av sporten klagar för att det är för dyrt, och de som arrangerar tycker att det "mest är skit" och vinsten är för dålig. Men ju mer man lägger kostnaden på utövarna, ju mer skjuter man sig i foten och det finns risk att hela RR-arrangemanget i Sverige faller i bitar och utövarna kommer inte eller lägger av helt.
Smokey 200 är exakt det du pratar om , en utställning med motorcyklar som underhållning.Jag tror du har rätt men det vore intressant att prova göra något festivalaktigt ihop med berörd kommun med tivoli och hela skiten och köra RR som sideshow.
Som det är nu är lite som att arrangera Sweden Rock med enbart okända band, det spelar ingen roll hur grymma de är ifall ingen kan gapa med i en enda refräng.
Smokey 200 är exakt det du pratar om , en utställning med motorcyklar som underhållning.
Som tyvärr krockar med två andra roadracing tävlingar Pro superbike och bott på Mantorp.
Ja? Det betyder att av de 800 förare som har licens i landet är ca 30 upptagna i Mantorp. Jag kan lova att vi har en större publik på Smokey 200 än STCC i Mantorp.
Ja, och Pro SBK körs som bihang till STCC. Skillnad?Fast varken STCC och Smokey inriktar sig ju på MC. Så jämförelse med potentiella publiksiffror är väl lite onödig där kanske. ERF körs ju även som ett bihang till Truck-showen och inte tvärtom.
Och av de 800 licenserade förarna hade det varit intressant att veta hur många som faktiskt tävlar och som inte bara har licens för att köra banåkning. Då kommer vi nog till bistrare siffror.
![]() |
Stenegärd på Gränsö idag
Idag, den 18 juni, startar ... |
Customiserade CL:s-modeller på Wheels and Waves
Honda presenterar 16 custom... |
|
![]() |
KTM fyller på med Enea Bastianini och Maverick Viñales
KTM har presenterat en helt... |
![]() |
Sherco 2025 – Första intrycket.
Fotograf: Dan Gustavsson (G... |
![]() |
Shercos nya enduroprogram för 2025!
Igår kväll presenterades Sh... |
![]() |
Bilder Custom Bike Show
När alla bilder till report... |
![]() |
Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam
Nu står det klart att Marc ... |
![]() |
ISR Brakes sålt
För några år sedan bestämde... |
![]() |
Honda laddar fullt på eldrivna fordon
I samband med 2024 års Busi... |
![]() |
Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam
Marc Márquez ersätter Enea ... |