Mc-register på nätet, kan man lita på det?

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Kort svar: Nej, det är inte lika bra som transportstyrelsens egna register. Varken min bil eller mc har korrekta eller fullständiga uppgifter.

Så jäkla jobbigt tycker jag inte det är att söka på TS hemsida heller om man nu inte har det som något slags heltidsjobb.

Instämmer. TS hemsida är grym, där finns all info man kan önska sig om fordonet samt info om ursprungs effekt… är väldigt aktuellt för A2 väljarna
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det verkar iaf som dom registrerar nya användare på motorsiter och ställer frågor om sig själva för att skapa hype eller vad säger du?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297330

Och som vanligt glömmer de att andra användare också är medlemmar på många olika forum.

Så, lucazz, hur ligger det egentligen till...? Shoppar du verkligen bil och hoj samtidigt...? Eller är du bara här för att marknadsföra en tveksamt fungerande site som snart är nerplockad...?
 

Coq Rouge

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Nacka
Hoj
Aprilia RSV Mille 1000, -99
Kollade min ho, roande läsning... "Fordonet är en gul motorcyckel som är i trafik. Växellådan är okänd och motorn på 71 hk drivs med bensin." Växellåda okänd?? Dessutom är den 0mm lång och 0mm hög, mao så kör jag omkring på något utan växellåda och som dessutom inte finns, undrar varför jag betalar försäkring och fordonsskatt för något som enligt dom inte existerar :dummer
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Inte mycket rätt. Min Firestorm är tydligen numera en Honda Accord :hihi
Och trots att jag äger 3 registrerade fordon är Accorden den enda jag får upp som registrerad på mig.
Det är väl den enda funktionen som inte finns hos transportstyrelsen, att kunna se vilka fordon som mer finns registrerade på en person, och så fungerar den inte :dummer
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Min uppmaning är att inte gå in på denna sida. Flera har redan bevisat att informationen på denna sida är precis oduglig. Risken finns att detta handlar om någon slags reklamkampanj där någon tjänar pengar ju fler som klickar in på sidan, alternativt någon slags förberedelse för en kommande spam-attack.

Om man nu är i situationen att man kan shoppa både bil och hoj samtidigt lär inte Transportstyrelsens SMS-kostnad vara det som tömmer banken...
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Biluppgifter.se verkar vara en ganska korkad webbsida när den utestänger en om man surfar runt med en VPN anslutning.Å andra sidan så bryr jag mig knappast. :crash
 

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
utanför Uppsala
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Uppgifterna på mina fordon stämmer iaf inte. Skräpsida. Betalar hellre tre spänn för att få info som jag vet stämmer.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Uppgifterna på mina fordon stämmer iaf inte. Skräpsida. Betalar hellre tre spänn för att få info som jag vet stämmer.

Av någon anledning går det inte att kolla ägare på min egen mc, står bara min ålder och ort, ingen länk där man kan se mitt namn.
Positivt för mig antar jag, men konstigt :va
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Av någon anledning går det inte att kolla ägare på min egen mc, står bara min ålder och ort, ingen länk där man kan se mitt namn.
Positivt för mig antar jag, men konstigt :va
Sicken tur du har!

I mitt fall stämde uppgifterna tillräckligt bra för det skulle kännas så där lagom oroväckande att kreti och pleti kan komma åt dem. T.ex. att nån tycker att min hoj är ett "lämpligt" objekt och kan slå upp direkt i vilket garage den står med karta och allt bara genom regnumret utan några som helst spärrar.
3 kronan hos TS hindrar ju i.a.f. nån okynnesletare.

F.ö. så ägs numera min gamla TransAlp av någon i Lycksele.
 
Last edited:

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Tar i från tårna å lyfter denna tråd då den dök upp när ja googlade. Skulle vilja ha tag i register med specifika fordon (i mitt fall Ural/Dnepr) utan å ha regnummer. Tänkte helt enkelt va en jobbig jävel å ringa folk å kolla om ev säljintresse. Vart ska ja vända mej? :va Va en kille som hittat mej å köpte min qvarna 570 på detta vis men då hade ja ingen tanke på detta själv...
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Tar i från tårna å lyfter denna tråd då den dök upp när ja googlade. Skulle vilja ha tag i register med specifika fordon (i mitt fall Ural/Dnepr) utan å ha regnummer. Tänkte helt enkelt va en jobbig jävel å ringa folk å kolla om ev säljintresse. Vart ska ja vända mej? :va Va en kille som hittat mej å köpte min qvarna 570 på detta vis men då hade ja ingen tanke på detta själv...

https://transportstyrelsen.se/sv/va...istret/Kop-adressuppgifter-eller-fordonsdata/

Vill du ha tag på ett objekt för en spottstyver eller något fint?
Jag har lite koll på rysshojar...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tog och kollade mina hojar. Verkade stämma. Mil per år = Mil mellan besiktningar / 2 stämmer på pricken för Sprint RS.
Men om man dröjer med besiktning (för man inte kör hojen) så det går längre tid mellan besiktningar än 2 år
så tar dom hänsyn till det. Ser det på GSX1300R.
Typ mil / år = "Mil mellan besiktningar" x 24 / "månader mellan besiktningar".
 
Last edited:
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top