Mc polis???

SirBarret

Medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Ystad
Hoj
BMW R 1250R -21
Ser ut som det är en arkivbild
Foto: Johan Nilsson/Scanpix/Arkiv

Men det ser ju inte ut som sommar iaf.
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Enl en Mcpolis från HBG tidigare i höst, kör de så länge det inte är halt. Bilden i fråga gör mig undrande om han inte är på väg "hem"... De riskerar gärna inte den egna livhanken bara för att få köra.

Det snurrade ett par bilar vid trafikplats Kropp (E4 o E6 korsar). Halt sa-an?!
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Vad jag fattat det som så skall motorcyklarna användas större delar av året än tidigare, annars riskerar respektive län än att mista delar av sina bågar. Detta kanske är beviset för att direktiven följs.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Äh, Budhoj körde man ju hela vintern. Kommer ihåg snöstormen vintern 01/02... Det var fint på förmiddan med bara några minusgrader, sen kom blasksnönn och det blev en isgata med slask över och hårda vindar. Jevvligt bra vindfång i lådan på de där hoyarna...

Det var bara 2 bud som körde dagen ut. jag la av efter 14 på eftermiddan. Då hade Jag varit på väg in under en lastbil och så hade jag drivit i sidled på E4 norra ett tag. Det var grejjer det!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ett år körde en MC polis föråkare på SM rallyt här uppe, dom som stod i skogen och kollade sa att han stundtals åkte "rodel" uppe på plogvallarna.
 

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Hus
Hoj
KTM
I Oslo kör de året runt, för någon veckor sedan mötte jag 2 MC poliser ute vid Gardemoen i fullt snöväder.
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Äh, Budhoj körde man ju hela vintern. Kommer ihåg snöstormen vintern 01/02... Det var fint på förmiddan med bara några minusgrader, sen kom blasksnönn och det blev en isgata med slask över och hårda vindar. Jevvligt bra vindfång i lådan på de där hoyarna...

Det var bara 2 bud som körde dagen ut. jag la av efter 14 på eftermiddan. Då hade Jag varit på väg in under en lastbil och så hade jag drivit i sidled på E4 norra ett tag. Det var grejjer det!


Varmt eller kallt spelar ingen roll, kroppen är bara en behållare.
Kommer ihåg en januari kväll på väg hem med budhojen, 4 mil motorväg i -19 grader. Hade is på insidan av visiret o pungen hade krypigt upp så det såg ut som om jag hade svullna halsmandlar.
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
eeh detta är vel inget, i dalarna när jag är där och kollar på svenska VM rallyt så kommer det mc snutar med skidor istället för stödhjul, förbifarandes lite tit som tätt...

det ser ganska så skojs ut faktist..
 
Last edited:

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple R -10
Tror inte dom fryser så mycket kör med bmw allväderställ plus BMW Heatvest vad jag vet finns ju även el värmda byxor
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Varmt eller kallt spelar ingen roll, kroppen är bara en behållare.
Kommer ihåg en januari kväll på väg hem med budhojen, 4 mil motorväg i -19 grader. Hade is på insidan av visiret o pungen hade krypigt upp så det såg ut som om jag hade svullna halsmandlar.

Jo det var tider det! Och när man fick nya vinterpuckar som man skulle köra in försiktigt fick man genast 3 pannikbud och de tankarna var som bortblåsta liksom varenda dubb! Hade man några bak och nån i framdäcket var man nöjd.
 

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Ort
Eken
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
De e bara å äta bönor i massor så man pruttar rikligt i stället. Så blir det varmt å gött
:arsele
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Mohaha

Ja det är sant att rps gett nya direktiv angånde användandet av motorcyklar.

Dom har nämligen sett att dom bara används soliga dagar av ghey snutar som vill mopsa upp sig.... men eftersom motorcyklar är dyra så vill RPS att dom används.

Annars blir dom utan.

Nu är risken stor att polismotorcyklarna försvinner - dom flesta snutarna är kräsna ghey killar - ett pass i kyla knäcker dom.

Ja motorcyklarna kanske kommer att leva kvar men mest som paradfordon för bejublade medaljongklädda trafikpoliser som vill kunna få respekt av en gubbe som drar en husvagn med sin feta fru o ännu fettare döttrar.

Då glider dom upp brevi me blåljus o får respekt...en rädd gubbe...

Som hämnd för att dom för en liten stund sen låg o maxa i 220 o såg nått svart pysa iväg:D
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top