Mc-olycka Dalarövägen!

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Knyter sig i magen igen!
Sitter ute vid Årsta slott och har precis fått reda på av flera att en mc har krockat med en bil på Dalarövägen. Vet inte vad det var för hoj, men såg tydligen illa ut..
Vill höra att det går bra denna gång! Hör av er ni som vet nåt!
 

Hårn1

BikerBoyz
Gick med
28 Mar 2006
Ort
close to Globen
Hoj
eldstorm
En kompis berättade precis, han kom precis efter olyckan. Det va nån glidar hoj. Han såg hur en kille ligger under motorn på bilen och hade knäckt nacke och trasig i ansiktet och det ran blod längs vägen, antagligen så har han kört in snett bak på en bil som skulle svänga sedan frontat med den andra bilen

Tragiskt.
Det händer för mycket i början och slutet av sässongerna.
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Hårn1 skrev:
2462029 En kompis berättade precis, han kom precis efter olyckan. Det va nån glidar hoj. Han såg hur en kille ligger under motorn på bilen och hade knäckt nacke och trasig i ansiktet och det ran blod längs vägen, antagligen så har han kört in snett bak på en bil som skulle svänga sedan frontat med den andra bilen

Tragiskt.
Det händer för mycket i början och slutet av sässongerna.

Aha ok.. Hörde också massa om blod och hur dom trodde han hade kört in i bilen och låg under, men fick aldrig fram var det var för typ av hoj.
Hoppas killen klarar sig! :(
 

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Hårn1 skrev:
2462029 En kompis berättade precis, han kom precis efter olyckan. Det va nån glidar hoj. Han såg hur en kille ligger under motorn på bilen och hade knäckt nacke och trasig i ansiktet och det ran blod längs vägen, antagligen så har han kört in snett bak på en bil som skulle svänga sedan frontat med den andra bilen

Tragiskt.
Det händer för mycket i början och slutet av sässongerna.
Vet du något mer typ vad för märke det va på hojen??
 

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös... :(
Hårn1 skrev:
2462029 Han såg hur en kille ligger under motorn på bilen och hade knäckt nacke och trasig i ansiktet och det ran blod längs vägen, .


Det lät inte allt för lovande... Usch.. vill inte att det ska vara mer olyckor nu!!!:gråta
 

Falcon

BikerBoyz medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Z1000 -04, Hornet 600 -01
R.I.P ...vet inte hur många gånger jag använt dessa bokstäver i sommar :(
 

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
Fürstenhoff skrev:
2462149
...
*När skall alla mc förare en gång för alla inse att VI ÄR DÖDLIGA!!
*När skall alla mc förare inse att INGA trafikregler gäller för oss då det är VI SOM DÖR vid en olycka mellan bil och mc oavsett vem som har rätt eller fel!!
*När skall mc folk inse att det INTE går att köra fort på vägar där det finns in/ut farter då bilar INTE ser oss mc folk när dom svänger in/ut på vägar!!
*När skall mc förare inse att avstånd till framförvarande fordon faktiskt RÄDDAR LIV!!
...
/Fürstenhoff.

:Bugar :klappar
Ovanstående kan inte upprepas ofta nog! Livet är ömtåligt!

Nu var det länge sen jag körde och det som fortfarande får mig att tänka en gång till innan jag som 3-barns far köper den där hojen jag längtar efter är minnet av att känna sig totalt naken i trafiken bland alla medtrafikanter som har ett ton plåt runt sig... Känslan är obehaglig, men jag tror den är nyttig...

Många tankar till alla som drabbats av olyckorna, direkt eller indirekt.
Jag lider med er alla!

Allt farligt kan inte förhindras men vi kan själva dra vårt strå till stacken för att minska riskerna. Jag som bilförare måste visa respekt och tänka på att alla inte har ett plåtskal, och som hojförare måste jag faktiskt känna mig naken och sårbar i trafiken, för det är jag.
/Danne
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Fürstenhoff skrev:
2462149 Först och främst så måste jag säga att det lät mycket tråkit att ytterliggare en person omkommit på mc!!

*När skall alla mc förare en gång för alla inse att VI ÄR DÖDLIGA!!
*När skall alla mc förare inse att INGA trafikregler gäller för oss då det är VI SOM DÖR vid en olycka mellan bil och mc oavsett vem som har rätt eller fel!!
*När skall mc folk inse att det INTE går att köra fort på vägar där det finns in/ut farter då bilar INTE ser oss mc folk när dom svänger in/ut på vägar!!
*När skall mc förare inse att avstånd till framförvarande fordon faktiskt RÄDDAR LIV!!

Ni får ta detta inlägg precis hur ni vill men åtminstonde jag är förbannat trött på alla dessa ONÖDIGA dödsolyckor hos oss mc intresserade, olyckor som MÅNGA GÅNGER hade kunnat undvikas genom att man använder sitt förstånd i stället för att bara använda gashandtaget - bevisligen går det att kombinera dessa egenskaper vilket jag med min körstil är ett bevis på!!

Nu kan alla som brukar kasta skit på mig och mina inlägg rörande detta ämne göra det ytterliggare en gång - skiter fullkomligt om så sker så länge en enda person får sig en tankeställare innan det är för sent!!

/Fürstenhoff.

Ett tips är att synas bättre:
 

Bifogat

  • 900665_c (WinCE).jpg
    900665_c (WinCE).jpg
    9.9 KB · Visningar: 71

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
JT skrev:
2462278 Ännu en som inte kan skilja på film och verklighet...SUCK!

Läs vad killen skriver istället!

Just a tip!:tungan

Just ja, my bad. Bilarna är ju datoranimerade i GR-filmerna, vad dum jag är. Dessutom kör GR ju inte ens på någon riktig väg, det är ju bara en vanlig bänk dom pressar hojen i och en massa bluescreens runtom. Så är det. :fakta

:tomten
 

Dominator-Rocks

Guest
Fürstenhoff skrev:
2462149 Först och främst så måste jag säga att det lät mycket tråkit att ytterliggare en person omkommit på mc!!

*När skall alla mc förare en gång för alla inse att VI ÄR DÖDLIGA!!
*När skall alla mc förare inse att INGA trafikregler gäller för oss då det är VI SOM DÖR vid en olycka mellan bil och mc oavsett vem som har rätt eller fel!!
*När skall mc folk inse att det INTE går att köra fort på vägar där det finns in/ut farter då bilar INTE ser oss mc folk när dom svänger in/ut på vägar!!
*När skall mc förare inse att avstånd till framförvarande fordon faktiskt RÄDDAR LIV!!

Ni får ta detta inlägg precis hur ni vill men åtminstonde jag är förbannat trött på alla dessa ONÖDIGA dödsolyckor hos oss mc intresserade, olyckor som MÅNGA GÅNGER hade kunnat undvikas genom att man använder sitt förstånd i stället för att bara använda gashandtaget - bevisligen går det att kombinera dessa egenskaper vilket jag med min körstil är ett bevis på!!

Nu kan alla som brukar kasta skit på mig och mina inlägg rörande detta ämne göra det ytterliggare en gång - skiter fullkomligt om så sker så länge en enda person får sig en tankeställare innan det är för sent!!

/Fürstenhoff.


OBS Kastar inte skit !!! Tycker bara att det är bra att du försöker uppmana folk att köra klokare!! :tummenupp

2st frågor bara om det är ok? När kom du på det här, olyckor som MÅNGA GÅNGER hade kunnat undvikas genom att man använder sitt förstånd i stället för att bara använda gashandtaget? ?
Jag betvivlar inte att du har en fruktansvärd MCskill men jag tror också att du har haft en ENORM tur!

Fråga 2 Ångrar du det du har gjort, och tror du att du har medverkat till att en massa wannabees har kraschat/förolyckats??

OBS: Du inte behöver svara på nån av dessa frågor!!!

Du får gärna svara i PM.

Och till alla Mc dårar därute, försök att hålla igen lite, framförallt kör för din egen skull inte för andras, visst faan är det coolt att slanga inne i stan i 200KM/H och man vinner lite Respekt hos vissa men är det värt det?

V.I.F
 

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
Fürstenhoff skrev:
2462149 Först och främst så måste jag säga att det lät mycket tråkit att ytterliggare en person omkommit på mc!!

*När skall alla mc förare en gång för alla inse att VI ÄR DÖDLIGA!!
*När skall alla mc förare inse att INGA trafikregler gäller för oss då det är VI SOM DÖR vid en olycka mellan bil och mc oavsett vem som har rätt eller fel!!
*När skall mc folk inse att det INTE går att köra fort på vägar där det finns in/ut farter då bilar INTE ser oss mc folk när dom svänger in/ut på vägar!!
*När skall mc förare inse att avstånd till framförvarande fordon faktiskt RÄDDAR LIV!!

Ni får ta detta inlägg precis hur ni vill men åtminstonde jag är förbannat trött på alla dessa ONÖDIGA dödsolyckor hos oss mc intresserade, olyckor som MÅNGA GÅNGER hade kunnat undvikas genom att man använder sitt förstånd i stället för att bara använda gashandtaget - bevisligen går det att kombinera dessa egenskaper vilket jag med min körstil är ett bevis på!!

Nu kan alla som brukar kasta skit på mig och mina inlägg rörande detta ämne göra det ytterliggare en gång - skiter fullkomligt om så sker så länge en enda person får sig en tankeställare innan det är för sent!!

/Fürstenhoff.


Håller med dig. Man kan inte köra hur som helst även om man vill det ibland. Men tyvärr beror ju många olyckor på andra trafikanter.
 

FlowerPower

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Ort
Örebro säger dom
Hoj
GSXR 7/11W
Fürstenhoff skrev:
2462318


Handlar INTE om det, det handlar om att agera innan det är försent!!

/Fürstenhoff.

Ett bra sett är ju då att inte hettsa folk till att köra över sin förmåga, folk, speciellt i unga år är väldigt lättpåverkade.



Vila i frid
 
Last edited:

Ronnybrottom

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
G-borg
Hoj
YZF1000R
Det är gissningsvis inte någon films fel att denna kille på sin glidarhoj förolyckas, det är inte heller ofta vi motorcyklister tar livet av någon annan än oss själva men visst skyll allt på nån film. Man kan köra fort med insidan och på rätt plats. /Krama varandra i trafiken
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top