MC och Fartkameraskåp.

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Håller helt med notrightrider. Det finns gott om korkade byråkrater som hittar på saker utan att ha helheten klar för sig. Dock anser jag nog att det vara befogat att små skåpbilar, typ servicebilar, gott kan maxas till 100. Man har väldigt dålig sikt runt om i en sådan bil och många kör som idioter.

Tillbaka till frågan om/rätten till att blåsa förbi kameraskåpen i + 200. Är det verkligen så att en del av Er inte kan inse kopplingen till att dessa byråkrater menar att det så vi alla kör och föreslår max effekt/hastighet/cc osv? Utan att bli påverkade av idiotiska kamerabilder anser en del av dem givetvis att vi är något katten släpat in. I ivern att uppnå nollvisionen är vi ett hinder de inte begriper sig på. De varken kan eller vill befatta sig med den underbara känslan man upplever genom att köra hoj och därmed äventyra vår framtid. Varför då utmana ödet?

Kan någon av Er som tycker det är helt OK att göra +200-fartkameratricket förklara logiken för egen del och rätten att sinka oss andra?
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jag brukar backa i 200++ förbi kameraskåpen, så jag sänker medelhastigheten för oss alla! :yoparty
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Dock anser jag nog att det vara befogat att små skåpbilar, typ servicebilar, gott kan maxas till 100. Man har väldigt dålig sikt runt om i en sådan bil och många kör som idioter.

Är väl i stan det går i 100 så vad hjälper det? Du föreslår alltså begränsning på ett fordon men vill inte ha det på ditt? Är det för att du kör "fort som fan" så kanske du inte ska hacka på andra, kör du lagligt så spelar väl en begränsning ingen roll. . . .
 

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Storgöteborg
Hoj
CBR600RR
Förstår inte vad Du menar med Är väl i stan det går i 100 så vad hjälper det??

Jag kör fort som f...n på bana då jag tycker det passar bäst där. På vägen är jag rädd om både A och B i körkortet. På köpet behöver jag inte riska livet för andra eller vara ett dåligt exempel på MC-förare. Det betyder inte att man är perfekt som människa, bara att man tar hänsyn.

Har ingen servicebil, kör bara vanlig personbil. Givetvis generaliserar jag lite kring servicebilarnas framfart men bara lite. De hade med en servicebil när vi gjorde Risktvåan som ett varnande exempel på hur dåligt man ser omgivningen. Den var placerad så att man skulle köra ut på en väg åt vänster och korsa mötande vilket är en vanlig vinkel då det smäller. Det var läskigt.


Är väl i stan det går i 100 så vad hjälper det? Du föreslår alltså begränsning på ett fordon men vill inte ha det på ditt? Är det för att du kör "fort som fan" så kanske du inte ska hacka på andra, kör du lagligt så spelar väl en begränsning ingen roll. . . .
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Förstår inte vad Du menar med Är väl i stan det går i 100 så vad hjälper det??

Jag kör fort som f...n på bana då jag tycker det passar bäst där. På vägen är jag rädd om både A och B i körkortet. På köpet behöver jag inte riska livet för andra eller vara ett dåligt exempel på MC-förare. Det betyder inte att man är perfekt som människa, bara att man tar hänsyn.

Har ingen servicebil, kör bara vanlig personbil. Givetvis generaliserar jag lite kring servicebilarnas framfart men bara lite. De hade med en servicebil när vi gjorde Risktvåan som ett varnande exempel på hur dåligt man ser omgivningen. Den var placerad så att man skulle köra ut på en väg åt vänster och korsa mötande vilket är en vanlig vinkel då det smäller. Det var läskigt.

Vårdslös och alldeles för hög hastighet med skutt-bilar sker i stan, sällan det är 100-begränsning där och då är ju en hastighetsbegränsning på de fordonen värdelös. . . . Alltså, du sitter ju och, på samma sätt som de som vill begränsa de vilda hojarna, och tycker att ett fordonsslag är "värt" en begränsning på din egen bedömning medans, fortfarande enligt din egen bedömning, du själv kan köra med marginaler och hänsyn. . . . . .
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Förstår inte vad Du menar med Är väl i stan det går i 100 så vad hjälper det??

Jag kör fort som f...n på bana då jag tycker det passar bäst där. På vägen är jag rädd om både A och B i körkortet. På köpet behöver jag inte riska livet för andra eller vara ett dåligt exempel på MC-förare. Det betyder inte att man är perfekt som människa, bara att man tar hänsyn.

Har ingen servicebil, kör bara vanlig personbil. Givetvis generaliserar jag lite kring servicebilarnas framfart men bara lite. De hade med en servicebil när vi gjorde Risktvåan som ett varnande exempel på hur dåligt man ser omgivningen. Den var placerad så att man skulle köra ut på en väg åt vänster och korsa mötande vilket är en vanlig vinkel då det smäller. Det var läskigt.

Faaast, med dålig sikt runtomkring är det ju en fördel om man alltid är först.:hihi
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top