MC jagades med polishelikopter idag.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Mot en förmodat knarkpåverkad förare så är set ju inte fel.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Jag och en polare uppmärksammade helikoptern idag och åkte in till området det verkade röra sig om. Polisen gjorde minst sagt ett tappert försök måste jag säga. Såg nog inte mindre än 6 polisbilar i ett inte alltför stort område samt då helikoptern i luften.

Vi trodde att det var antingen jakt på en mördare, våldtäktsman, bankrånare eller liknande. Blev lite lätt förvånad när konstapeln sa att det röde sig om en mcstöld :va. Det var inte riktigt den här reaktionen på polisen då min hoj blev stulen i vintras, skulle kanske sagt att dom som snodde den var påverkade :rolleyes:.

Jag vet inte vad jag tycker faktiskt. Vad kostar det egentligen att ha 20 konstaplar i tjänst en röd dag som idag, samt helikoptern i 2-3 timmar? Det är väl visserligen en piss i havet men jag tycker ändå polisen fördelar resurserna underligt ibland.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Jag och en polare uppmärksammade helikoptern idag och åkte in till området det verkade röra sig om. Polisen gjorde minst sagt ett tappert försök måste jag säga. Såg nog inte mindre än 6 polisbilar i ett inte alltför stort område samt då helikoptern i luften.

Vi trodde att det var antingen jakt på en mördare, våldtäktsman, bankrånare eller liknande. Blev lite lätt förvånad när konstapeln sa att det röde sig om en mcstöld :va. Det var inte riktigt den här reaktionen på polisen då min hoj blev stulen i vintras, skulle kanske sagt att dom som snodde den var påverkade :rolleyes:.

Jag vet inte vad jag tycker faktiskt. Vad kostar det egentligen att ha 20 konstaplar i tjänst en röd dag som idag, samt helikoptern i 2-3 timmar? Det är väl visserligen en piss i havet men jag tycker ändå polisen fördelar resurserna underligt ibland.

Den extra kostnaden blev väl i soppan te helikoptern, poliserna hade väl sutte på kontoret o fikat o kostat lika mkt i vilket fall =)

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07

Hade dom inga andra uppdrag så varför inte lägga allt dom har tillgängligt på denna kille.
:tummenupp

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6

Om polisen är en stöldliga på spåren, så är det värt ett antal kronor, ja.
Hur det var i detta fallet vet vi ju inte.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Enligt en artikel där dom jagade rymlingar från Hall/Norrtäljeanstalten så kostar en helikopter ca 6000/timme. Precis som ovanstående säger så kostar dom lika mycket att ha hängandes på stationen eller korvmojjen.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Den extra kostnaden blev väl i soppan te helikoptern, poliserna hade väl sutte på kontoret o fikat o kostat lika mkt i vilket fall =)
Soppan var nog den minsta kostnaden i sammanhanget.
Helikoptrar har service- och underhållskostnader som kan ge vem som helst mardrömmar:gnissla och får kostnaden för en 1000-milaservice på mc att verka som en fis i rymden..
Nån med färskare kunskaper än jag här kanske vet? Vill gärna veta.

(Möjligen är det längre serviceintervall idag..har inte hängt med.)

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Soppan var nog den minsta kostnaden i sammanhanget.
Helikoptrar har service- och underhållskostnader som kan ge vem som helst mardrömmar:gnissla och får kostnaden för en 1000-milaservice på mc att verka som en fis i rymden..
Nån med färskare kunskaper än jag här kanske vet? Vill gärna veta.

(Möjligen är det längre serviceintervall idag..har inte hängt med.)

Jaja, jag va inte övertydlig jag vet, det jag ville ha fram var bara det att poliserna med röd-dag-betalning kostade lika mkt medans de jaga personen som om de hade sutte o fikat.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

OT:
Helikoptern ha varit uppe nu ikväll oxå...men då pga. rymningar från Högsboanstalten

njelger

Guest
stor risk det inte var ägaren som parkerade den så prydligt.....

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
när dom stjäl hojarna era så ska ni slå dom sönder o samman o ni hatar polisen för att dom aldrig kommer.
nu när dom väl gör nåt klagar ni på att dom lägger för stora resurser :D :hoppskrat

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
när dom stjäl hojarna era så ska ni slå dom sönder o samman o ni hatar polisen för att dom aldrig kommer.
nu när dom väl gör nåt klagar ni på att dom lägger för stora resurser :D :hoppskrat

Ja vafan?! Det här är sverige, vad förväntade du dig? :D Man måste ju klaga på något, annars hamnar allt i balans! :yoparty

matcol

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Kawa ZZR 1100 -91:a
Finns det lediga resurser så varför inte använda dom...
Sätter man in det tunga artelleriet mot MC stöld så visar man ju att man inte accepterar det.
Den som äger den hojen som blev stulen är nog jäkligt glad att dom kanske fick fast tjuven.
Sen är det ju inte alltid rättvist, är väl svårt att sätta in helikopter på alla stölder...tyvärr

Gabor

Guest
Finns det lediga resurser så varför inte använda dom...
Sätter man in det tunga artelleriet mot MC stöld så visar man ju att man inte accepterar det.
Den som äger den hojen som blev stulen är nog jäkligt glad att dom kanske fick fast tjuven.
Sen är det ju inte alltid rättvist, är väl svårt att sätta in helikopter på alla stölder...tyvärr

Denna gång var det snarare att mc föraren kört för fort, mot rött trafikljus, smitning, samt "Ägaren till mc:n är sedan tidigare känd av polisen och har kört narkotikapåverkad. Det är dock inte klart om det var ägaren som vid tillfället körde mc:n.""

ta bort dessa drogidioter från vägarna, det är min åsikt. Då spelar inte kostnaden för en helikopter någon roll om man kan förhindra att någon oskyldig dör ..

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Jag va inte drogpåverkad, men jag hade brottom till jobbet i Norge. Tur att helikoptern bara gör dryga 200 med den motvinden

:pannkyss

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...