Jag och en polare uppmärksammade helikoptern idag och åkte in till området det verkade röra sig om. Polisen gjorde minst sagt ett tappert försök måste jag säga. Såg nog inte mindre än 6 polisbilar i ett inte alltför stort område samt då helikoptern i luften.
Vi trodde att det var antingen jakt på en mördare, våldtäktsman, bankrånare eller liknande. Blev lite lätt förvånad när konstapeln sa att det röde sig om en mcstöld . Det var inte riktigt den här reaktionen på polisen då min hoj blev stulen i vintras, skulle kanske sagt att dom som snodde den var påverkade .
Jag vet inte vad jag tycker faktiskt. Vad kostar det egentligen att ha 20 konstaplar i tjänst en röd dag som idag, samt helikoptern i 2-3 timmar? Det är väl visserligen en piss i havet men jag tycker ändå polisen fördelar resurserna underligt ibland.
Jag vet inte vad jag tycker faktiskt. Vad kostar det egentligen att ha 20 konstaplar i tjänst en röd dag som idag, samt helikoptern i 2-3 timmar? Det är väl visserligen en piss i havet men jag tycker ändå polisen fördelar resurserna underligt ibland.
Soppan var nog den minsta kostnaden i sammanhanget.Den extra kostnaden blev väl i soppan te helikoptern, poliserna hade väl sutte på kontoret o fikat o kostat lika mkt i vilket fall =)
Soppan var nog den minsta kostnaden i sammanhanget.
Helikoptrar har service- och underhållskostnader som kan ge vem som helst mardrömmar och får kostnaden för en 1000-milaservice på mc att verka som en fis i rymden..
Nån med färskare kunskaper än jag här kanske vet? Vill gärna veta.
(Möjligen är det längre serviceintervall idag..har inte hängt med.)
Jag och en polare uppmärksammade helikoptern idag och åkte in till området det verkade röra sig om. Polisen gjorde minst sagt ett tappert försök måste jag säga. Såg nog inte mindre än 6 polisbilar i ett inte alltför stort område samt då helikoptern i luften.
Vi trodde att det var antingen jakt på en mördare, våldtäktsman, bankrånare eller liknande. Blev lite lätt förvånad när konstapeln sa att det röde sig om en mcstöld . Det var inte riktigt den här reaktionen på polisen då min hoj blev stulen i vintras, skulle kanske sagt att dom som snodde den var påverkade .
när dom stjäl hojarna era så ska ni slå dom sönder o samman o ni hatar polisen för att dom aldrig kommer.
nu när dom väl gör nåt klagar ni på att dom lägger för stora resurser
Finns det lediga resurser så varför inte använda dom...
Sätter man in det tunga artelleriet mot MC stöld så visar man ju att man inte accepterar det.
Den som äger den hojen som blev stulen är nog jäkligt glad att dom kanske fick fast tjuven.
Sen är det ju inte alltid rättvist, är väl svårt att sätta in helikopter på alla stölder...tyvärr
Jag va inte drogpåverkad, men jag hade brottom till jobbet i Norge. Tur att helikoptern bara gör dryga 200 med den motvinden
fan vad du är ball Ragge
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |