MC i Kungälv

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Hade beställt en arrowburk till nya hojen, men den var restad till leverantören.
Skulle dröja absolut minimum 2v :gnissla
Så länge kan man ju inte prutta runt!

Så det blev en GPR Grand Prix Evolution istället. Nån numrerad Casey Stoner modell.

grande_Kawa%20ER6%20GPEterm2.jpg


Skall dessvärre bort idag, så montering får vänta till imorgon :yoparty
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Sådärja...

Nya backspeglar och slipon monterat :)
 

Bifogat

  • newshit.jpg
    newshit.jpg
    110.3 KB · Visningar: 104
  • newbröt.jpg
    newbröt.jpg
    76.8 KB · Visningar: 68

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Ort
Kungälv
Hoj
VTR1000F Firestorm
Jag tror jag mötte två av er (en med den nya oranga) på marstrandsvägen i lördags. Jag var ute och åkte med bönan på pallen. Rekommenderar mjukglass för insmorning av skinn-stället. Funkade i alla fall för tjejen...

;-)
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Tack!

ÖÖÖööörnade förbi utanför dig i tisdags. Har dock inte kopplat precis vart du bor.

När jag provkörde i tiiidigt i våras så hann jag bara köra en liten sväng innan det började regna. Tyckte då att det fattades typ 100 kusar.
Hade ju inte kört nåt annat sedan ninjan... men nu känns det bra :)

...fast liiite mer effekt hade ju inte skadat. haha!

Dåliga nyheter också. Arrowburken är försenad men minst två veckor - många fler veckor :(
Får se om jag hittar nåt annat i stället. Men den är ju klart snyggast!

Från Lilla Edet: ca 500 m efter Torskogs slott (i slutet på den långa svaga högern) ligger en lada på vänster sida...bor i den vita villan med garage strax efter, rätt nära vägen på vänster hand.

Jo så är det..."theres no substitute for cubic inches" ...men det går ju att ha kul ändå. Var på Gotland Ring i helgen...där var det tre ER6or i mellangruppen så den gör inte bort sig på bana. :tummenupp En hade Leo Vincesystem på och det sjöng bra på rakan :)
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Från Lilla Edet: ca 500 m efter Torskogs slott (i slutet på den långa svaga högern) ligger en lada på vänster sida...bor i den vita villan med garage strax efter, rätt nära vägen på vänster hand.

Jo så är det..."theres no substitute for cubic inches" ...men det går ju att ha kul ändå. Var på Gotland Ring i helgen...där var det tre ER6or i mellangruppen så den gör inte bort sig på bana. :tummenupp En hade Leo Vincesystem på och det sjöng bra på rakan :)

Just fan du skulle ju dit ja =P det gick bra eller? Ska du ut å åka ngt idag?

//Jocke
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Just fan du skulle ju dit ja =P det gick bra eller? Ska du ut å åka ngt idag?

//Jocke

Sitter du och surfar på arbetstid nu igen....:D ?

Ja det var grymt!!! Om du inte vart där MÅSTE vi göra det nästa år, hyra en buss och dra över, det är en kanonbana!

Mjaa...tror frugan vill ha mig hemma ikväll men senare i veckan är jag på. Är dessutom rätt mör efter 65 mils "touringhelg" med 30kg packning....Spettan är krävande att åka långt på... :D
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Sitter du och surfar på arbetstid nu igen....:D ?

Ja det var grymt!!! Om du inte vart där MÅSTE vi göra det nästa år, hyra en buss och dra över, det är en kanonbana!

Mjaa...tror frugan vill ha mig hemma ikväll men senare i veckan är jag på. Är dessutom rätt mör efter 65 mils "touringhelg" med 30kg packning....Spettan är krävande att åka långt på... :D

hehe jo det kan jag tänka mig =P
Sign me up for next year =P
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Ska köra på gotland ring nästa vecka :yoparty :yoparty
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Ska köra på gotland ring nästa vecka :yoparty :yoparty

nu blev jag avis :gnissla....tror inte jag haft så kul på läääänge...sitter just nu och kollar kalendern för juli eller aug...är lite sugen på Kinnekulle eller Mantorp :yoparty :D
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
nu blev jag avis :gnissla....tror inte jag haft så kul på läääänge...sitter just nu och kollar kalendern för juli eller aug...är lite sugen på Kinnekulle eller Mantorp :yoparty :D

har aldrig kört på bana så det ska bli kul att testa.
Blir lugna gruppen till att börja med så man har möjlighet att känna lite på det :)
Kanske får man mersmak så det blir någon träff häromkring senare i sommar :tummenupp
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
har aldrig kört på bana så det ska bli kul att testa.
Blir lugna gruppen till att börja med så man har möjlighet att känna lite på det :)
Kanske får man mersmak så det blir någon träff häromkring senare i sommar :tummenupp

Du kommer att älska det!! Det var första gången för mig med så det blev lugna.

Första varven var som Bambi på hal is, hade noll koll, låg på konstant för hög växel (det är 2 och 3 som gäller) vinglade och for men med hjälp av justa instruktörer fick jag upp farten. Det kommer dock att dröja innan jag kan utmana Spettans gränser på allvar men so what...:D

Men kör man sporthoj så är rastning på bana ett måste...och en v-twin på fullvarv längs depårakan hör man gärna en och två gånger...du skulle ha hört och sett Swedie på Millen....det var poesi :)
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Får ju passa på :D :D

Mary ska också köra på Ringen nästa vecka :yoparty :yoparty

Sy igen mat inkastet nu =P :arsele

nu blev jag avis :gnissla....tror inte jag haft så kul på läääänge...sitter just nu och kollar kalendern för juli eller aug...är lite sugen på Kinnekulle eller Mantorp :yoparty :D

Rätt sugen på ngt sådant i augusti jag me jue =P
 
Last edited:

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
Blev det nå bra ljud i den?

Svarar på mitt eget inlägg... Tarmac var förbi mig i förmiddags, hojen låter numera på riktigt... :):tummenupp :yoparty

*saxa*...och en v-twin på fullvarv längs depårakan hör man gärna en och två gånger...du skulle ha hört och sett Swedie på Millen....det var poesi :)

Om man gillar twinnar och mastigt motorljud så rekomenderar jag ett besök på Falkenbergs motorbana till helgen! Då kör Swedie, DonQ, Emullo och dom andra lirarna andra deltävlingen i BoTT.
 
Last edited:

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Svarar på mitt eget inlägg... Tarmac var förbi mig i förmiddags, hojen låter numera på riktigt... :):tummenupp :yoparty



Om man gillar twinnar och mastigt motorljud så rekomenderar jag ett besök på Falkenbergs motorbana till helgen! Då kör Swedie, DonQ, Emullo och dom andra lirarna andra deltävlingen i BoTT.

Jasså jahaja man kanske skulle ta sig en tripp till falkenberg i helgen då =P kör dom både lördag o söndag lr?
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Du kommer att älska det!! Det var första gången för mig med så det blev lugna.

Första varven var som Bambi på hal is, hade noll koll, låg på konstant för hög växel (det är 2 och 3 som gäller) vinglade och for men med hjälp av justa instruktörer fick jag upp farten. Det kommer dock att dröja innan jag kan utmana Spettans gränser på allvar men so what...:D

Men kör man sporthoj så är rastning på bana ett måste...och en v-twin på fullvarv längs depårakan hör man gärna en och två gånger...du skulle ha hört och sett Swedie på Millen....det var poesi :)

Oja vet att ljudet av ett par akra på en aprilia ÄR poesi... :tummenupp :D
Du är välkommen hem till oss och lyssna på två poesihojar :D :yoparty :tummenupp

Misstänker att jag kommer känna mig som Bambi ett bra tag... kanske blir det körning mer än en dag också... allting beror på hur kul det är och vad som händer för övrigt på lelleträffen :tummenupp :yoparty
Fick order redan förra året att jag skulle köra på bana för att lära känna hojen men det blev aldrig av för jag var en fegis :D

Men iår blir det ändring :tummenupp
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top