mc-dagarna i v-vik

Richard R

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
nacka
Hoj
hayabusa -99
e de några som ska åka ner till västervik nästa fredag från sthlms trakten efter lunch??
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Jag, Don Tomaso och några andra tänkte ta oss ner om allt går som det ska. Vet dock inte när vi ska åka.

Är det någon som varit där förut som kan berätta lite om vad det är för träff. Det första jag hörde om träffen var att det går ganska vilt till där vilket passar mig jättebra men sen råkade jag läsa att det är mer av en familjeträff. Så hur är det egentligen? :va
 

ninja irak

Ny medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
linköping
Hoj
1993 kawasaki zzr 600
tjena va familje träff näe kom dit du var där förra året var kanon tror inte att det blir sämre år :fyllisar själv så åker jag dit på fredag :squid
 

Lilla gul

Bira Kungen
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Haninge
Hoj
gammal kaffekvarn med handtag
Richard R skrev:
e de några som ska åka ner till västervik nästa fredag från sthlms trakten efter lunch??


vi är 3 st som åker från sthlm vid lunch och kommer att köra i 100+ tempo
:yoparty

inteeee men väl i från stan vid lunch
 

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund och Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
SVooSh skrev:
Är det någon som varit där förut som kan berätta lite om vad det är för träff. Det första jag hörde om träffen var att det går ganska vilt till där vilket passar mig jättebra men sen råkade jag läsa att det är mer av en familjeträff. Så hur är det egentligen? :va
Det är både och. Det blir mao helt o hållet vad man gör det till. Vill man ha det vilt sällar man sig till de vilda och leker galen, det brukar bli bäst :fyllisar
 

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund och Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Och kasta av er packningen på campingen och kör en tur på de fina vägarna (ta höger istället för vänster inåt stan när ni kommer från campingen)
 

ninja irak

Ny medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
linköping
Hoj
1993 kawasaki zzr 600
:fyllisar jo nu i helgen är det börjar redan på torsdag.men själv så åker jag inte dit förr en på fredag :squid och dom som kommer från sth. på E22 sväng av till höger innan ni kommer till gamleby och kör under bron mot piperskärr så kommer ni bakvägen till gränsö slott är desutom en trevlig väg att åka mc på :)
 

Bergare

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Linköping
Hoj
06 Yamaha R1 å en zx10r 2004
ninja irak skrev:
:fyllisar jo nu i helgen är det börjar redan på torsdag.men själv så åker jag inte dit förr en på fredag :squid och dom som kommer från sth. på E22 sväng av till höger innan ni kommer till gamleby och kör under bron mot piperskärr så kommer ni bakvägen till gränsö slott är desutom en trevlig väg att åka mc på :)
Åker ni hoj från åtvid? Många lr? Vi är blir ett par st som oxå ska dra dit på fredag.. Kanske kan ses i åtvid så vi blir lite folk.. De e juh alltid kul...
 

ninja irak

Ny medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
linköping
Hoj
1993 kawasaki zzr 600
hänger på om ni passerar åtvid blir annars tvungen att åka själv vilken tid hade ni tänkt passera själv så tänkte jag åka vid 12 tiden.
 

Bergare

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Linköping
Hoj
06 Yamaha R1 å en zx10r 2004
ninja irak skrev:
hänger på om ni passerar åtvid blir annars tvungen att åka själv vilken tid hade ni tänkt passera själv så tänkte jag åka vid 12 tiden.
Tyvärr så åker vi inte förrens fyra från linköping..
 

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
ninja irak skrev:
:fyllisar jo nu i helgen är det börjar redan på torsdag.men själv så åker jag inte dit förr en på fredag :squid och dom som kommer från sth. på E22 sväng av till höger innan ni kommer till gamleby och kör under bron mot piperskärr så kommer ni bakvägen till gränsö slott är desutom en trevlig väg att åka mc på :)
Tjenna! Nu är det spikat vi drar 5 hojar inkluderat Svoosch o jag från Bålsta (5 mil nordväst om Tokholm) runt 12 bläcket på Fredag mot V-vik. Blir nog 55:an ner mot Peking. :)

Står det skyltat Piperskärr från E22 lr :confused: Surt o vända i Gamleby för att hitt krokvägen sista biten. Var ett par år sen man var ner på träffen. Minns att det var en fin väg att rasta på när packningen kommit av men då körde man från Västervik..

Fler som ska åka från samma breddgrad? Ses down there!
 

Richard R

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Ort
nacka
Hoj
hayabusa -99
en bulldog en guldwinge samt min 1100r åker från nacka strand ca 13-1330 på fredag.Har tänkt stanna å tanka å fika i norrköping någonstans.. :fyllisar
 

ninja irak

Ny medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
linköping
Hoj
1993 kawasaki zzr 600
det var synd att ni åker så sent men det gör inget hoppas det är fler som kör samtidigt som jag på 35an. ni från sth hållet om ni inte vill köra hela vägen på E22 så sväng av höger in i gamleby. och kör under bron fortsätt ända tills ni kommer fram till första korset där ska ni svänga vänster passera förbi ett litet torg ni ska köra på loftavägen passera en folkpark sen en bro + en s-kurva fortsätt tills ni kommer till ett t-kors där ska ni svänga höger har för mig att det står västervik på skylten. sen är det bara att köra hela den vägen till västervik ni ska passera ett litet samhälle som heter piperskärr.sen är det inte långt kvar ni kommer fram till ett kors sväng vänster står gränsö på skylten.men vill ni inte ta den vägen om ni är osäkra så kör E22 fram till västervik. vi hörs och syns :fyllisar
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top