Maxxis sulor....

gixxer1000

...nu på en svart retta...
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
Så där ja....nu har man fått på maxxis sulor fram o bak, ja va ut en sväng igår o kännde lite och dom känndes helt ok, dom kommer upp i bra temperatur och känndes stabila.

Ere nå fler som kör på dessa däck å har en helt annan uppfattning eller?,,kul o höra lite åsikter med tanke på att d e ett budget däck som har fått både ris o ros.....
:tummenupp

....sen att hela kalaset gick på runt 2500:- (sulor-skiftning-balansering) känns ju helt rätt i tiden....:yoparty

Last edited:

gixxer1000

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
tja...jo du, ja va ner på sviesta o körde bana i juli, 1pass torrt sen 3pass i regn och tillslut 2 pass på torrt underlag igen o jag kan säga att ja fick riktigt bra förtroende för sulorna i både vått o torrt så jag kan rekommendera dom....

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)
tja...jo du, ja va ner på sviesta o körde bana i juli, 1pass torrt sen 3pass i regn och tillslut 2 pass på torrt underlag igen o jag kan säga att ja fick riktigt bra förtroende för sulorna i både vått o torrt så jag kan rekommendera dom....

Tack för svaret gixxer1000, var ju bra att du fick testa i både vått o torrt :yoparty

lisas man

Ny medlem
Gick med
25 May 2008
Hoj
03 suzuki gsxr 1000
har kört ca en o en halv månad nu,på mitt preza sport bak. närmare 400 mil,därav en dag på a-torp o en dag på falkenberg+tre timmars körning en kväll på anderstorp. kör inte snabbast i stan,men fiskör inte heller. e helnöjd me däcket:tummenupp det har ju regnat en del det sista,o jag frestar inte så hårt i regn,men det har funkat bra där me. har fått ett par små men snälla släpp bak,me helt kallt däck,annars inget. o det bästa är att det e massa mil kvar på däcket:tummenupp kör du mest gata o bana nån gång tycker jag det funkar utmärkt. e du inbiten banräv,o jagar tider finns det ju givetvis bättre grejor,men för flertalet räcker dom utmärkt. har testat pilot power o metzeler m3 me,men m3 försvann ganska fort,o michelin e kanon,meeen en del dyrare. så för min del lutar det åt maxxis igen.

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
kör också på maxxis både fram och bak och har hunnit avverka ca 500 mil nu och är helnöjd,visserligen ingen bankörning ännu men bultenGP några varv och en långtur söderöver (165 mil på en helg).
som sagt - finns säkert bättre grejor men till det priset och för den "normala" sporthojaren (om det nu finns nån sån:va ) så funkar de alldeles utmärkt :tummenupp

//deMa2

gixxer1000

Gick med
25 Apr 2003
Hoj

Joo ja har läst den där tråden o d gjorde ja innan ja köpte in mina maxxis sulor, ja kände för att testa dom trots både ris o ros hahaha...mer ris ifrån vissa typ...men till d priset och med tanke på hur d har gått i dom tester man har läst om däcken så e ja helt klart nöjd o visst ere väl bara till o slanta upp lite mer om man nu ska ha ett set michelin eller nått annat men för ett par bandagar osså ett gäng 100 mil på gatan ( jo ja vet..d beror på hur man kör) så e min uppfattning att dom här sulorna e helt godkända....:yoparty .....rock on´n buy some maxxis for da weekend hahaha.....c ya at bultenGP.....:tummenupp

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
mm...jag gillar inte lukten när dom är varma, luktar lastbilsdäck :D
annars ok men inte bättre livslängd än tex. pilot power, något brantare/rundare profil upplever jag det som än power, jättebra däck för pengarna:tummenupp

Last edited:

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
Ducati x 3
Jag har också köpt Maxxis, fast till min XR :tummenupp

Det sägs att dom ska vara helt ok. Jag återkommer lite senare med en rapport. Det ska smiskas lite grus först bara :D

Bifogat

• Maxxis Maxxcross IT.jpg
    Maxxis Maxxcross IT.jpg
    42.2 KB · Visningar: 43

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Jag har också köpt Maxxis, fast till min XR :tummenupp

Det sägs att dom ska vara helt ok. Jag återkommer lite senare med en rapport. Det ska smiskas lite grus först bara :D

Dugligt fäste, bra livslängd.

Framdäcket slutade jag använda, halt men främst KONSTIG profil!

Bakdäcken funkar hyfsat innan de höjde priserna. Gummit är ju hårt, så det är sämre fäste än typ Bridge, dunlop, pirelli o.sv.

Jag köpte såna där däck i mängder förut när jag köpte med netto pris på jobbet. =)

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...