Map Power commander V Kawasaki zx10-R -06

Piipi

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Ort
Örebro
Hoj
ZX-10R -06
Hej !
Skulle behöva hjälp o hitta en "färdig" mappning som jag kan ladda min powercommander med. Hojjen är en Kawasaki zx-10r årsm. 2006. Det som är bytt är luftfilter som numera är ett K&N High-flow air filter och dubbla Akrapovic slipons.

Nån som har något hemma eller kanske kan hänvisa mig till vart jag kan finna en sån mappning? Kan ju omöjligt vara den enda som har bytt filter och till akra-pipor tänkte jag.. :)

Tack på förhand !!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...gör det riktigt.

Jag blåste i mappen för min hoj, med helsystem och annat filter - och den gick hyfsat ok på toppen, men rikt som ett svin i mitten...man upplevde den som rapp, då den nästan tvekade innan det tog sig, efter att polarn' på Motospeed tog sig en titt på den är den betydligt jämnare...

En riktig injustering på rulle för din hoj är klart att rekommendera.
 

Piipi

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Ort
Örebro
Hoj
ZX-10R -06
...gör det riktigt.

Jag blåste i mappen för min hoj, med helsystem och annat filter - och den gick hyfsat ok på toppen, men rikt som ett svin i mitten...man upplevde den som rapp, då den nästan tvekade innan det tog sig, efter att polarn' på Motospeed tog sig en titt på den är den betydligt jämnare...

En riktig injustering på rulle för din hoj är klart att rekommendera.

Joo jag vet, men det är ju inte gratis o få det fixat, om man inte känner någon som håller på med det. Bäkning/mappning går väl på runt 3 lappar, dvs priset för PC-V.. Därför letar jag efter en map som funkar tillsvidare.. Tänkte att finns det någon här med likadan hoj och ändringar, så lär ju hans mappning funka skapligt bra, även om det inte är perfekt..
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Joo jag vet, men det är ju inte gratis o få det fixat, om man inte känner någon som håller på med det. Bäkning/mappning går väl på runt 3 lappar, dvs priset för PC-V.. Därför letar jag efter en map som funkar tillsvidare.. Tänkte att finns det någon här med likadan hoj och ändringar, så lär ju hans mappning funka skapligt bra, även om det inte är perfekt..

Citerat ur minnet "så rikt att det nog mer eller mindre var risk för att skölja av oljefilmen i cyllarna...".

Boka in dig på en bänk (hör med Aelm här på forumet), 3 lock är inget i sammanhanget..
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Är det alltså den som heter "Akrapovic bolt-on mufflers, stock or aftermarket airfilter" ? Vad är "aftermarket airfilter"?

Ja den borde det vara "tror jag" men som sagt så är det nog värt att köra den I bänk sen hos andersson turbo.
Själv på väg att köpa helsystem så jag måste nog ta ett besök där snart:)
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Framförallt så blir det gjort av ett proffs med mycket bra resultat. Do it

Har fått min mappad i vintras hos en annan med egen bänk, Dock betydligt kostsammare. 1800 sek är ett grymt bra pris och efter att ha läst en del av Anderssons inlägg tvekar jag inte på hans kunnande i detta ämne :fakta
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top